Sprzegło - problem ze skrzynia w wysokich temperaturach

20 Lip 2010, 22:30

Witam. To moj first post wiec na dziendobry chcial bym sie przywitac z uzytkownikami. Jak to z regoly bywa pisze bo potrzebuje pomocy.
Posiadam FL z 2001r 2.0 diesel 98km
Problemem jest skrzynia biegów, kiedy na dworze zrobiło się gorąco ( powyzej 30oC) biegi zwlaszcza 1 i wsteczny przestaly sie wkleszczac. Wyglądało to na problem ze sprzęgłem dlatego wymieniłem tarcz i docisk ( kaplet firmy BRITPART) no i oczywiscie olej w skrzyni. Po wymianie tych czesci bylo jeszcze gorzej dlatego mechanik zadecydowal zeby wymienic jeszcze wysprzęglik i blache mocującą.
Po wymianie wszystkich tych elementów niby wszystko jest ok, ale wsteczny nadal wchodzi ze zgrzytem.
Czy ktos potrafi mi pomoc i wskazac co jeszcze moze byc do wymiany lub czy ktos mial podobna sytuacje?

Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrówka
seba306
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: poznan

21 Lip 2010, 22:51

witam ; jak auto z 2001r to chyba td4 112KM ?!

widocznie sprzegło było zapowietrzone ,
czy wymienił wysprzeglik razem z pompą -komplet?
jak olej wlany do skrzyni ? jaki przebieg auta w km ??
wsteczny nie jest synchronizowany, auto musi stać do włazcenia R ,czy obroty biegu jałowego nie są za duże?
pozdro
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lip 2010, 22:27

sympatyk sorrka pomylilem to jest 00 rok a nie 01 jak pisalem wczesniej i nie jest to td4. W odpowiedzi na twoje pytania: Olej byl jakis ponoc specjalistyczny do LR (nie pamietam nazwy). Wysprzeglik byl wymieniony razem z pompa - caly kompltny oryginalnie zamkniety wraz z plynem. Przebieg 150k . Co do wsteki zawsze wrzucam na postoju ale nadal sie chaczy. Obroty raczej w normie w okolicach 800rpm. Jakies pomysly co to moze byc ?
seba306
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: poznan

23 Lip 2010, 07:12

A może wysprzęglik jest za daleko i trzeba go trochę przesunąć ,żeby lepiej wysprzęglało.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

24 Lip 2010, 08:38

MCARTUR a jest mozliwosc montazu go w roznych pozycjach ??
seba306
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: poznan

24 Lip 2010, 11:23

Ja miałem tak samo wymieniłem wysprzęglik z pompom ale wsteczny dalej nie wchodzi łatwo ten typ tak podobno ma. Przed wstecznym wrzuć 3 i nie będzie problemu wejdzie jak w masło :) Masz felerka przyzwyczaj się do drobnych nieudogodnień.
RM80
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

24 Lip 2010, 22:20

["MCARTUR" może wysprzęglik jest za daleko i trzeba go trochę przesunąć ,żeby lepiej wysprzęglało.u mnie pomogło tylko zrób to dokładnie szczeguły są istotne
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

25 Lip 2010, 21:29

Panowie a mozecie mi do0kladnie opisac w jaki sposob i w ktora strone go przesunac tak zeby bylo dobrze??
pozdrawiam
seba306
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: poznan

26 Lip 2010, 09:30

witam ,
trzeba zmniejszyć luz jałowy łapy sprzegła , tu nie przewidziano regulacji więc ...
trzeba dosunąc wysprzeglik w stronę dzwigni czyli w stronę silnika...
wyjąć łapę wysprzeglika i rozwiercic w niej otwory mocujące do skrzyni
tak żeby można przesunąć łapę w stronę silnika, myślę że 1 do 1.5 mm wystarczy

mozna to samo osiągnąć prośćiej choć prowizorycznie ...wydłużając popychacz wysprzeglika - kombinuj Kolego
pozdr
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sie 2010, 11:42

Ja mam Grand Vitarę 2006r. przebieg ok. 70tys.
Z dużym oporem wchodzą 1 i 2 na postoju, szczególnie 1, musze szarpac dźwignia tył-przód az sie wbije, szczególnie jak jest gorąco.
Co może byc przyczyną ?
kwant
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gdynia

09 Sie 2010, 21:09

witam,
czy nie za duży luz jałowy sprzegła?
nie oberwane poduszki skrzyni ? lub przegub wybieraka lewarka ?
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2010, 09:56

Witaj. Pedał sprzęgła opiera się na elektroczujniku. Wytarte plastikowe ząbki powodują nadmierny skok dzwigni pedału. Zdemontuj cały mechanizm, (mocują go 3 nakrętki), ustaw czujnik w dolnym położeniu i zablokuj lub wymień na nowy. Zwróć uwagę na blachę która naciska czujnik, potrafi się wygiąć.
Ostatnio edytowany przez piotr R, 11 Sie 2010, 18:57, edytowano w sumie 1 raz
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

11 Sie 2010, 11:08

u mnie pomaga dwa razy wciśniecie pedału sprzęgła wtedy wsteczny wchodzi jak w masło :)
BuLLgOd
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 8
Miejscowość: Bielsko-Biała

11 Sie 2010, 11:12

Dzieki za rady, spróbuje coś porobić w weekend

[ Dodano: 10 Grudzień 2010, 10:43 ]
Problem sie wyjasnił, powodem był zapowietrzony układ hydrauliczny - mozde sie komus przyda w przyszłości :)
kwant
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gdynia