Uszczelka pod glowica?

26 Cze 2011, 12:14

witam. Toyota mr2 mk3 1.8
ostatnio mialem problem ze znikajacym plynem ze zbiorniczka wyrownawczego. dolalem ...poobserwowalem.
Wyniki.
1.Brak wyciekow.
2.Dalej ubywa.
3.Z rury kapie duzo wody.... na jalowym wydostaje sie para wodna z rury wydechowej (dodam ze jest lato i to jest nonstop)
4. Nie ma spadku mocy silnika.
5. Stan oleju w normie...brak mazi itd.
6. po zagrzaniu plynu w zbiorniczku wyr. nic nie smierdzi spalinami, zadnych babelkow, zero sladow oleju.
7. Zauwazylem jakis skrystalizowany syf ( niebieskie krysztalki? jakby wysuszona stara farba) w zbiorniczku wyrownawczym.(obecny plyn jest czerwony) moze to pozostalosc poprzedniej wymiany?
8.temperatura ok.
jestem zalamany! wlasnie wymienilem sprzeglowraz z kolem....dwa razy! no i teraz czeka mnie to.

czy to ewidentnie uszczelka pod glowica? czy moze jeszcze gorzej? jakies pekniecie glowicy? co teraz zrobic...? pozbywac sie grata?

teoretycznie jakims cudem plyn z chlodnicy dostaje sie do silnika...ale innych cyrkow nie ma...dodam ze auto mam zaledwie od miesiaca.
nebhepetre
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: southampton

26 Cze 2011, 12:49

ad 7 - Może ktoś miał wcześniej ten problem i potraktował chłodnicę jakimś wynalazkiem do uszczelniania układu a teraz po wymianie płynu wypłukał się ten syf i płyn spierd... hm... ucieka. Może wyciek jest w miejscu w którym płyn szybko odparowuje i nic nie kapie. Poszukaj białego nalotu.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Cze 2011, 18:26

Nalotu nie znalazlem. ciekawi mnie dlaczego w upalny dzien, tyle wody idzie z rury wydechowej.ostatnio dalem wycisk autku no i ubylo mi plynu z calego zbiorniczka wyrownawczego. jutro do mechanika i chcialbym aby mi podlaczyli jakas aparature do sprawdzenia czy plyn miesza sie w silniku. jest to mozliwe aby sprawdzic w ten sposob??
nebhepetre
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: southampton

30 Cze 2011, 18:01

witam. zdjagnozowano moj problem:
1.wykryto spaliny w plynie chlodzacym,
2. ubywa plynu chlodzacego podczas pracy silnika a z rury wydobywa sie tylko czysta woda (?) a nie plyn.
3 nie ma plynu w silniku, ani oleju w plynie chlodzacym.
4. Auto wogole nie traci temperatury.


wynik: najprawdopodobniej jakies mikropekniecie lub uszczelka pod glowica.
Rada: wlac jakichs tam uszczelniacz na bazie metalu, ktory permanentnie uszczelni opilkami mikropekniecia... lub wymiana uszczelki ze sprawdzaniem cisnienia (koszt okolo 4500zl...lub pozbyc sie zloma.

czy polecacie taki uszczelniacz?
nebhepetre
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: southampton

30 Cze 2011, 22:09

nebhepetre napisał(a):czy polecacie taki uszczelniacz?


Nie.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Cze 2011, 23:32

witam ,
ewidentny przypadek uszczelki pod głowicą ,
ciagnie płyn do cylindra wydmuchuje i wypluwa wydechem,
głowica do góry , planowanie i ....
sorry nie mecz silnika :mrgreen: i wydechu.... bo szybciej skoroduje
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...

02 Lip 2011, 13:28

Hmm... Spróbuj tym uszczelniaczem i obserwuj co się dzieje, jeśli będzie ubywać dalej to nie jeździj bo załatwisz sobie silnik!
Jak nie pomoże uszczelniasz, to raczej uszczelka pod głowicą. Zdejmuj głowicę daj do splanowania, wymień uszczelkę i powinno być ok.
KubicaFan
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: okolice Bydgoszczy
Prawo jazdy: 10 11 2011
Auto: Renault Megane I, 1.6e 90KM