Uszkodzenie samochodu na parkingu

31 Gru 2013, 20:56

Witam,

Wracając dzisiaj z pracy zastałem swój samochód na parkingu ze sporym wgnieceniem na lewych, tylnych drzwiach, widocznych jest również kilka rys. Za przednią wycieraczką znalazłem kartkę z nr telefonu osoby, która wyrządziła szkodę oraz prośbą o kontakt w tej sprawie. Zadzwoniłem, umówiłem się ze sprawcą, że ustalimy u blacharza koszt naprawy. Następnie pan zaproponował, że albo przekaże mi gotówkę na naprawę, albo koszt ten zostanie pokryty z jego OC. Jestem młodym kierowcą, prawo jazdy posiadam nieco ponad rok, to moje pierwsze tego typu zdarzenie, więc nie bardzo wiem, którym sposobem tą sprawę rozwiązać (sprawca wyznał, że również nie ma dobrego rozeznania w tych sprawach, młody człowiek sądząc po głosie). Przyjąć od niego pieniądze na naprawę, czy "bawić się" z jego ubezpieczycielem? Dzięki z góry za odpowiedzi, pozdrawiam.
Bonhart332
Obserwowany

Prawo jazdy: 17 11 2012
Auto: Rover 25
Rok produkcji: 2004

31 Gru 2013, 21:10

Z opisu uszkodzeń wynika, że chyba lepiej jednak będzie, jak twoje auto będzie naprawione z jego polisy OC - lepiej na tym wyjdzie on, ponieważ naprawa zapewne będzie kosztowała więcej, niż dołoży do dopłaty za polisę OC - będzie miał zabrane 10% zniżek ( większość ubezpieczycieli tak ma ) na rok lub dwa lata ( to już musi on się dowiedzieć u swojego ubezpieczyciela ), a dla ciebie to bez znaczenia.
Tak więc on zapłaci więcej za polisę OC, ale napewno będzie to mniejsza kwota niż jakby zapłacił lakieronikowi.
Oczywiście to tylko teoria, bo zależy jak długo ma on prawko, ile zabiora m u zniżek oraz na jak długo. Jak będziecie wiedzieli jaki jest koszt naprawy tego auta, to będziecie mogli obliczyć, co się bardziej opłaca. Bo może być tak, że jak on ma prawko krótko, czyli dla ubezpieczyciela jest młodocianym kierowcą, to może mieć do OC zwyżkę. Ale wówczas ta zwyżka też chyba wyjdzie taniej niż naprawa tego auta.