Uszkodzenie sprzęgła przez źle założoną linkę?

06 Sie 2013, 16:52

Wybaczcie jeśli to pytanie jest głupie, ale czy jest możliwe aby uszkodzić sprzęgło (lub doprowadzić do szybszego zużycia) przez niewłaściwe założenie linki?
marcin195
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Sie 2013, 07:51

Ogólnie rzecz biorąc to tak. Tylko co to za sprzęgło? Z jakiego auta?
Uzupełnij profil :P
speedy62
Początkujący
 
Posty: 165
Prawo jazdy: 15 07 2003
Auto: Ford Mondeo

08 Sie 2013, 21:38

VW Polo 1.4 75KM, 2000r. skrzynia manualna
marcin195
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Sie 2013, 21:49

Ogólnie - nie.Wymiana linki to prosta czynność . Gdyby jednak zdarzyła się fuszerka , a kierowca nie obciął się że coś jest nie tak , nie zgłosił od razu problemu do osoby wymieniającej linkę , tylko z premedytacją zarżnął sprzęgło , to tak.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2013, 11:06

Jest to możliwe, ale tylko na drodze długiej eksploatacji.
Za mocno naciągnięta linka może spowodować ślizganie się drobne tarczy, w rezultacie może doprowadzić to do jej spalenia i konieczności wymiany na nową.
Strimi
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 04 05 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford S-MAX
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Sie 2013, 12:21

Sprawdź czy sprzęgło się jeszcze trzyma, tu masz opis:

"Istnieje kilka symptomów, które pozwalają na wstępne zdiagnozowanie uszkodzonego sprzęgła. Typowym objawem jest brak reakcji pojazdu podczas próby gwałtownego ruszenia samochodem z miejsca. Po części pokrywa się to z brakiem przyspieszania samochodu pomimo włączonego biegu oraz naciskania pedału gazu – oba przypadki spowodowane są ślizganiem się tarczy sprzęgła. Niekiedy zużyte sprzęgło daje o sobie znać w postaci twardniejącego pedału sprzęgła, co wynika ze zużywającej się powierzchni styku. W trakcie diagnostyki warto zwrócić uwagę na miejsce, gdzie sprężyna talerzowa docisku schodzi się z łożyskiem oporowym.

Uszkodzone sprzęgło możemy rozpoznać także po nieprzyjemnym zapachu dostającym się do kabiny samochodu z okolic skrzyni biegów. Zjawisko to jesteśmy w stanie zaobserwować w trakcie jazdy na wysokich obrotach, potrzebnych np. do ruszenia pod górkę. Nieprzyjemny zapach bierze się z intensywnego ścierania okładziny tarczy sprzęgła. Początkowo mamy z nim do czynienia przy gwałtowniejszej jeździe, z czasem jednak zaczyna towarzyszyć kierowcy także w normalnych warunkach.

Niezwykle łatwą do wychwycenia, a zarazem popularną awarią sprzęgła jest nasilające się szarpanie samochodu w trakcie ruszania. Usterka ta spowodowana jest zużytymi tłumikami drgań skrętnych w tarczy sprzęgła, a najczęściej wywoływana jest poprzez mało płynny, a niekiedy wręcz gwałtowny styl jazdy kierowcy."
gracz24ha
Początkujący
 
Posty: 223
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprawa na narty: jak się do niej przygotować?
    Rodzinna wyprawa na narty może okazać się wspaniałą przygodą. Im więcej śniegu, im nowocześniejsze wyciągi i piękniejsza okolica – tym więcej wspaniałych wspomnień z takiego wyjazdu. By móc jednak korzystać z ...