Utrata mocy w vw golfie IV 1.9 TDI 2000Rok wazne przeczytaj

23 Paź 2013, 18:51

Witam, kupiłem vw golfa IV 1.9TDI 110ps 2000 Rok

Czuć że auto ciągnie, a teraz w czym problem zauważyłem że jak jedziesz tak do 120 jedzie ładnie, a po wyżej łapie okropnego muła, jak na wyższe obroty chcesz wkręcić;/ nie wiem co może być Turbina ładnie chodzi nie kopci, myślałem że filtr paliwowy jest brudny kupiłem nowy, i filtr powietrza i dalej niema poprawy, tak jak by odcięcie zapłonu czy tez by paliwa nie dostawał, nawet jak ustaniesz i masz luz i wciskasz gaz to jest zamulony, a jak go wyłączysz to już jest ok i znów się wszystko powtarza, do 25000tyś ładnie się wkręca a po wyżej łapie muła, nie wiem co może być, tym bardziej że silnik pali od strzała i nie kopci wogóle, z góry dziękuje za odpowiedz :?
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2013, 19:27

a może Immobilizer?
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

23 Paź 2013, 19:44

bo facet odłączał imobiliser bo coś szfankował, to może być wina tego?
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2013, 19:50

nie mam 100% pewności wiesz ale jak twierdzisz ze występuje jakby odcięcie zapłonu to może i tak,bo immo może blokować pompę paliwa np i ona nie będzie dostarczać paliwa przez co paliwo nie płynie do silnika ale w Twoim przypadku płynie bo jedziesz,ewentualnie blokada zapłonu czyli druga opcja,a trzecia to taka za immo np odcina całą elektronikę ale to nie w tym przypadku,a sprawdzałeś to? a masz problem z rozruchem teraz,po tym jak Ci wyciol to immo?
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

23 Paź 2013, 20:01

on go odpioł tylko bo był jakiś przycisk pod kierownicą, a odpala od strzała nie ma problemu, czy zimny czy ciepły, ładnie się zbiera tylko jak osiągne 2500tyś obrotów to tak jak by przechodził w inny tryb, nie mam pojęcia, żeby coś było uszkodzone to by kopcił czy coś a on nawet delikatnie nie przekopci nawet jak go odpalę po nocy.
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2013, 20:10

dziwne,bo przepływomierz jakby to był to spadek mocy by był i wzrosło by zużycie paliwa,hm EGR to też spadek mocy ale i też wycieki oleju,a może coś z pompą paliwa jest?
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Subaru Crosstrek plug-in hybrid - kompaktowy SUV
    Subaru Crosstrek, w Polsce znany pod międzynarodową nazwą Subaru XV, to kompaktowy SUV, który w wersji hybrydowej plug-in jest napędzany silnikiem typu bokser 2,0 l o mocy 138 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 120 ...

23 Paź 2013, 20:12

Panowie bez jaj immo nie ma tu nic do rzeczy bo jakby był problem z immo to byś auta nie odpalił, nie ma czegoś takiego że immo odcina pompę tylko przy pewnych obrotach albo auto chodzi albo nie i tyle na temat immo i bez herezji prosze!! odcięte immo to nic innego jak całkowite jego usunięcie!! U Ciebie może to być źle ustawiona pompa <bądź już jest w kiepskim stanie>, nieszczelność w układzie podciśnienia, zatarte łopatki zmiennej geometrii turbiny, lub zapieczona grucha sterująca geometrią, przepływomierz i tyle. I jeszcze jedna istotna sprawa w TDI nie ma takiego czegoś jak ,,odcięcie zapłonu" bo tu zapłon występuje samoczynnie więc jedyne co może być odcięte to tylko paliwo <ropa> czyli pompa wtryskowa.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Paź 2013, 20:15

dlatego też zaproponowałem,że to może i pompa,miałem podsunąc pomysł ze turbina ale skoro napisał,że wszystko gra to nie poruszałem tej opcji.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

23 Paź 2013, 20:16

nie wiem, nie mam pojęcia, silnik chodzi równo i nic się z nim nie dzieje, bo wiesz zauważyłem to jak wyprzedzałem cięzarówkę miałem ze 120 i nie chciał więcej iść, a podkreślał że od dołu idzie jak szalony, ale jak przekroczę te 2500 to jak zwolnię z 120 do 60 i zaczne przyspieszać to zamułka, a jak wyłącze silnik i włącze ponownie to chodzi dobrze i sytuacja się powtarza.
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2013, 20:25

Czyli już masz odpowiedź nazywa się to notlauf do sprawdzenia masz turbinę, czujnik ciśnienia doładowania, zawór n75 i układ podciśnienia.
Poczytaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=484511
https://www.google.pl/search?q=brak+do% ... 3Aofficial
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Paź 2013, 20:40

jego przypadek to trochę inny, początek tak jak by się zgadzał, ale koniec całkiem inny, on równo chodzi i nie dymi nic, jutro jadę do mechanika który zajmuje się nowszymi autami i ma pojęcie, nie ma sensu grzebać samemu, żeby czegoś nie rozwalić, pod kompa go podłączy, jutro napisze co jak i co było może. ale Dziękuje za wypowiedz i jakieś wskazówki, pozdrawiam
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000