Używane Audi A5 2011 1.8 tfsi?

13 Maj 2017, 21:54

Jestem otwarty na każdy model nie sugerując się znaczkiem :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Maj 2017, 21:56

Nie chodzi o znaczek, a silnik. Podziwiam, że bierzesz go pod uwagę (jako używany).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2017, 09:54

Na tą chwilę nie rozpatruję poważnie dlatego liczę, że ceny naprawy spadną albo ktoś to zrobi przede mną. Dostrzegam te zalety, czyli niewysokie spalanie i osiągi lepsze niż w 2,5 V6 Lexa (dla 2,0 TFSI). Niestety tylko 4cyl.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Maj 2017, 10:03

Tak, pod względem osiągów i spalania TSI są znakomite. Gdyby jeszcze miały dźwięk... Ale fizyki nie oszukasz, jedynie z głośników mogą coś dać ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2017, 10:23

Biorąc pod uwagę popularność aut z TSI na naszym rynku (przede wszystkim Skody i VW) z pewnością za jakiś czas ceny napraw spadną i coraz więcej warsztatów zacznie się w nich specjalizować. Po prostu rynek odpowie na rosnące zapotrzebowanie. Weźmy pod uwagę, że wolnossące benzyny się kończą i jeśli mechanicy się nie przestawią rynek aut używanych się skurczy - przeciętny kierowca Astry G nie będzie miał czym jeździć - naprawy TSI go przerosną.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

14 Maj 2017, 10:27

To swoją drogą. Za kilka lat nie będzie nic innego oprócz TSI (koncern VAG), więc albo zostaną stare gruzy z rdzą, albo nowe auta z TSI. Gdyby blachy nie rdzewiały to np. ja bym mógł jeździć do końca życia, mechanikę da się naprawić, ale rdzy nie przegonisz.

Jeszcze nadzieja w innych markach, z tego co słyszałem to EcoBoosty zbierają dobre opinie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyoty Camry 8 generacji
    Fabryka Toyota Motor Manufacturing, Kentucky, Inc., (TMMK) rozpoczęła produkcję Toyoty Camry 8. generacji. Nowa Camry zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu 2017 roku. Model jest produkowany od 1982 roku, a od 15 lat ...

14 Maj 2017, 10:34

Mogą zbierać dobre opinie, ale nawet producent przyznaje, że trwałość małych Ecoboostów obliczona jest na ok. 200 tys. km. Przy tym przebiegu większość z nich dopiero trafi do Polski....Patrząc na to w jakim zmierza to kierunku stare gruzy zostaną wyeliminowane przez podatki "ekologiczne", jazda takim autem stanie się wybitnie nieopłacalna. Dlatego albo ceny napraw konstrukcji downsizingowych spadną albo auto znowu stanie się dobrem luksusowym.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

14 Maj 2017, 10:37

Ewentualnie zmienić miejsce zamieszkania, np. w USA nie ma problemów z ekologią i robią duże fałki, kurcze, zazdroszczę im. W Europie ciągle nowe normy, dziura ozonowa coraz większa, a tam inny klimat i problemów nie ma :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2017, 10:40

Ocieplenie klimatu, a w maju piździ bardziej niż w marcu :/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Maj 2017, 11:33

łysy napisał(a):Biorąc pod uwagę popularność aut z TSI na naszym rynku (przede wszystkim Skody i VW) z pewnością za jakiś czas ceny napraw spadną i coraz więcej warsztatów zacznie się w nich specjalizować. Po prostu rynek odpowie na rosnące zapotrzebowanie. Weźmy pod uwagę, że wolnossące benzyny się kończą i jeśli mechanicy się nie przestawią rynek aut używanych się skurczy - przeciętny kierowca Astry G nie będzie miał czym jeździć - naprawy TSI go przerosną.


Z jednej strony tak, ale z drugiej można tak samo powiedzieć o dieslach, że skoro jest ich tyle na rynku to ceny ich napraw powinny spaść. Poziom skomplikowania konstrukcji silników rośnie i tanio nie będzie. Niedługo do silników benzynowych będą montowane DPFy:
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/fil ... -vw/6qdftq
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Maj 2017, 12:33

Póki co jest jeszcze na rynku jakis wybór. Wielu moich znajomych sparzyło się na dieslach i przerzuciło się na benzyny z LPG. Ale wiecznie te auta jeździć nie bedą, dochodzi jeszcze ekologia i zbliżające sie wielkimi krokami ograniczenia. Jeśli faktycznie ceny napraw downsizingowych benzyniakow miałyby pozostać na tym samym poziomie co obecnie i nie będzie się ich dało przeprowadzić u Józka w stodole to chyba "problem" nadmiaru aut na naszych drogach zostanie rozwiązany. No i liczba "mechaników" też znacznie spadnie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

14 Maj 2017, 20:45

Większość mechaników straci pracę, bo zamiast się szkolić na nowych jednostkach to klepią te 1.9 TDI non stop, potem przyjeżdża coś nowszego i panie, jedź do serwisu ja nie dotykam. Janusze w garażach pójdą w odstawkę, zostaną specjaliści, którzy będą się cenili, bo same przewody + programy do diagnostyki swoje kosztują.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2017, 21:03

łysy napisał(a):Póki co jest jeszcze na rynku jakis wybór. Wielu moich znajomych sparzyło się na dieslach i przerzuciło się na benzyny z LPG. Ale wiecznie te auta jeździć nie bedą, dochodzi jeszcze ekologia i zbliżające sie wielkimi krokami ograniczenia. Jeśli faktycznie ceny napraw downsizingowych benzyniakow miałyby pozostać na tym samym poziomie co obecnie i nie będzie się ich dało przeprowadzić u Józka w stodole to chyba "problem" nadmiaru aut na naszych drogach zostanie rozwiązany. No i liczba "mechaników" też znacznie spadnie.


Muszę Cię zmartwić... zrobi się to co na zachodzie Europy czyli aut nie będzie się opłacało naprawiać a do tego dojdzie jeszcze że 3/4 mechaników nie będzie umiało ich serwisować... czyli zakup nowego auta jazda to końca gwarancji ewentualnie do zepsucia się potem bułgar/ciabat/rusek i zakup następnego nowego auta :D
Og
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Maj 2017, 21:14

szybki napisał(a):Muszę Cię zmartwić... zrobi się to co na zachodzie Europy czyli aut nie będzie się opłacało naprawiać a do tego dojdzie jeszcze że 3/4 mechaników nie będzie umiało ich serwisować... czyli zakup nowego auta jazda to końca gwarancji ewentualnie do zepsucia się potem bułgar/ciabat/rusek i zakup następnego nowego auta


No nie wiem czy przy polskich warunkach bez 4-5 dzieci jako lokata (if you know what i mean) ludzie będą kupować nowe. Wystarczy popatrzeć na ulice, większość aut to szroty, które w Niemczech nie przeszłyby przeglądu. Znikną auta z ulic i tyle, samochód stanie się rarytasem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2017, 21:23

galakty napisał(a):No nie wiem czy przy polskich warunkach bez 4-5 dzieci jako lokata (if you know what i mean) ludzie będą kupować nowe. Wystarczy popatrzeć na ulice, większość aut to szroty, które w Niemczech nie przeszłyby przeglądu. Znikną auta z ulic i tyle, samochód stanie się rarytasem.

Ale będą musieli kupować nowe albo prawie nowe no bo wprowadzone będą drakońskie opłaty za staruszki a ceny usług serwisowych osiągną taki poziom że skuteczna naprawa auta starego będzie w 100% nie opłacalna.

Zresztą już sam odczuwam brak mechaników/blacharzy/lakierników którzy chcą coś robić za normalna kasę...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe