Używane auto do 40-45 tys. zł dla doświadczonego kierowcy

15 Sie 2017, 18:30

Witam wszystkich forumowiczów,

po krótce, szukam limuzyny, ew. pojemnego hatcha (wersje kombi odpadają zdecydowanie) w kwocie do max 45 tys. Wymagania dosyć spore, przyznam się, że moje ostatnie 3 auta były spod znaku BMW (ostatnie to E60 530i) więc poprzeczka zawieszona dosyć wysoko pod każdym względem, niestety. Rozważam:
1) Citroen C5 2,2HDi lub 3,0 HDI (niepowtarzalny komfort i wybieranie dziur na zawiasie hydroactive)
2) Peugeot 508 GT 2,2 HDI (z wyglądu jak dla mnie 10/10, jechałem znajomego ale w 2,0 HDI, sztywne zawieszenie bardzo mi pasuje, w E60 miałem sportowe - seryjne)
3) Audi A6 C6 lift 3,0 TDI ew. 2,7 TDI
4) Lexus IS250 (jakość, w końcu Japoniec)
5) Lexus GS300 (tutaj trochę obawiam się o koszty eksploatacji)
5) Honda Accord VIII 2,0 lub 2,4i, koniecznie z Navi o co bardzo ciężko w tych autach (a szkoda). CO sądzicie o 2,2i D-Tec? Jak się sprawuje diesel spod znaczka Hondy?

Po wstępnych lekturach odrzuciłem Audi A4 B8 choć bardzo mi się podoba bryła. Ale niestety w kwestii niezawodności silników Audi poległo tutaj na całej linii.... w dieslach pompy oleju, w FSI/TFSI wtryski, turbo, złopanie oleju, rozciągające się łańcuchy rozrządów..z tego co udało mi się wyczytać w Internecie.

Rozważam również Citroena DS4, który jednak wydaje mi się mało praktyczny. Sillnik min. 2,0 HDI w tym przypadku.

Co radzicie??? Które z powyższych wydaje się najlepsze? Niestety nie miałem okazji jechać wszystkimi propozycjami ale z chęcią wysłucham Waszych opinii..

Dzięki ;-)
beltusss
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 10 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW 530i E60
Silnik: 3,0i M54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Sie 2017, 18:48

Boisz się o koszty w prostym technicznie lex'ie a coś pokroju 2.7 czy 3.0tdi (właśnie z rozciągającymi się łańcuchami) jest ok?

Jeśli liczysz się z kosztami eksploatacji nowoczesnego diesla to C5 i 508 będą ok.
IS250 spoko ale "słabo jedzie" w stosunku do mocy i spalania.
GS300 imo faworyt z tego co wrzuciłeś. Chąda spoko, diesel w sumie też spoko ale prawdopodobnie ładowali tam słabe sprzęgło (poprzednik icdti zbiera lepsze opinie).

Ode mnie saab 9-5 z benzyniakiem, laguna mk3 2.0T, 2.0dci, 3.0dci, mondeo mk5 szczególnie 2.5T, AR159 jtd lub tbi, s80
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Sie 2017, 12:33

Invi napisał(a): Jeśli liczysz się z kosztami eksploatacji nowoczesnego diesla to C5 i 508 będą ok.


Hmm mógłbyś rozwinąć myśl, z informacji, które udało mi się uzyskać silniki te (2,0 HDI, 2,2 HDI, 3,0 HDI) zbierają bardzo dobre opinie i nie są znane póki co żadne bolączki/wady konstrukcyjne. Natomiast jeżeli chodzi o turbo/wtryski to oczywiście biorę to pod uwagę ;-)

Invi napisał(a): GS300 imo faworyt z tego co wrzuciłeś.

takiej odpowiedzi oczekiwałem ;]

Invi napisał(a): Ode mnie saab 9-5 z benzyniakiem, laguna mk3 2.0T, 2.0dci, 3.0dci, mondeo mk5 szczególnie 2.5T, AR159 jtd lub tbi, s80

Dzięki za propozyje, teraz biorę pod uwagę również V80 oraz Lagunę coupe.
beltusss
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 10 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW 530i E60
Silnik: 3,0i M54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Sie 2017, 13:06

Nawet najlepsze nowoczesne diesle nie ominą typowych napraw osprzętu. To jest przyjmowane jako norma i nie wpływa na opinię czy coś jest dobre czy złe.
Dla przykładu kolega kupił bardzo chwalonego 1,9 JTD ale robił 2xEGR, intercooler, wtryskiwacze, dwumasę, a w kolejce czeka DPF i turbosprężarka. I to jest po prostu norma w tych silnikach niezależnie od opinii o silniku.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris na eksport do Ameryki Północnej
    Toyota Motor Europe poinformowała, że od maja 2013 roku model Yaris produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), będzie eksportowany do USA, Kanady i Puerto Rico. Dostosowanie francuskiego zakładu do ...