Używany auto do 45 tyś. lub nowe do 65 tyś

16 Lis 2018, 09:44

Witam, przymierzam się do zmiany auta. Z używanych pod uwagę biorę Peugeot 508 2.0 hdi 163 KM (2013 rok), Opel Insignia 2.0 CDTI 160 KM (2011 rok). Ewentualnie coś nowego z salonu w kwocie do 65 tys. rozglądając się po ofertach zbyt dużego wyboru nie ma. Myślałem o Dacii Duster II w wersji Prestige 1.6 SCe lub w troszkę biedniejszej wersji Citroen C4 Cactus, Rocznie robię około 10000 km. Codziennie do pracy 3 km (w jedna stronę) dodatkowo 3-4 razy w tyg. wypady po około 70 km. Co myślicie ? Może macie jakieś inne propozycje ? Z góry dzięki za porady
parol1986
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Lis 2018, 10:50

Na dojazd 3km do pracy diesla zdecydowanie odradzam. Prędzej czy później pojawi się problem z DPFem.
Jeśli chodzi o nowe auta to za 65 tys.dostaniesz Opla Astrę K z silnikiem 1.4T 125KM w nienajgorszej wersji wyposażenia (zapytaj w salonach gdyż oferują duże zniżki względem oficjalnego cennika). Alternatywnie Fiat Tipo 1.4T.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Lis 2018, 17:36

parol1986 napisał(a):Codziennie do pracy 3 km (w jedna stronę)

Na tak krótkie trasy to mały silnik jest sporo oszczędniejszy. Podobno 1,2 pure tech szybko się rozgrzewają.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lis 2018, 19:04

Biorąc pod uwagę budżet i planowane przebiegi to wybrałbym nowego Seata Ibizę z silnikiem 1.0/115KM lub nawet 1.0/95KM. Bardzo ładny, świeży model zbierający pozytywne opinie, dodatkowo z 5-letnią gwarancją.
ichris
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: VW Golf MK7,5

17 Lis 2018, 21:06

yeti - pominąłeś, że było jeszcze napisane:
"dodatkowo 3-4 razy w tyg. wypady po około 70 km."
także te 3km wielkiej szkody nie zrobią, bo filtr będzie miał w tygodniu odpowiednie warunki.
tomekdk
 

17 Lis 2018, 21:18

tomekdk napisał(a):"dodatkowo 3-4 razy w tyg. wypady po około 70 km."
także te 3km wielkiej szkody nie zrobią, bo filtr będzie miał w tygodniu odpowiednie warunki


Ale tu nie chodzi tylko o filtr, przecież olej silnikowy to się nawet nie rozgrzeje podczas tych 3km.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tajemnice układów kierowniczych
    Układy kierownicze stosowane w modelach ŠKODY to zaawansowane zespoły różniące się budową, ale stające przed tymi samymi wyzwaniami: komfortowym i precyzyjnym prowadzeniem, oszczędzaniem paliwa oraz bezpiecznym ...

17 Lis 2018, 21:30

No dobrze, ale to masz tylko 3km ... raz, a nie 3km ... za chwilę 3km ... za chwilę znowu, itd.
Ja też np. jadę w sobotę, niedzielę po bułki 3km do sklepu i co? - no jadę dieslem ... nie popadajmy w paranoję.
Poza tym robiąc trasę 500km ... i tak przez 3km olej się nie nagrzeje ... to masz dokładnie to samo co robiąc te 3km ... silnik pracuje wówczas w identycznych warunkach (czy robisz 3km, 15km, 100km ... przez pierwsze 3km masz te same warunki) ... tam później ma odpowiedniejsze ... a w jego przypadku będzie miał odpowiedniejsze te 3-4 razy w tygodniu (co jest całkiem sporą ilością).

Zawsze można też pomyśleć o instalacji Webasto, nie tylko lepsze warunki dla silnika, ale też dla własnego komfortu, szczególnie jeśli auto stoi pod chmurką.
tomekdk
 

17 Lis 2018, 22:11

tomekdk napisał(a):Ja też np. jadę w sobotę, niedzielę po bułki 3km do sklepu i co? - no jadę dieslem ... nie popadajmy w paranoję.

Jak musisz to jedziesz, ale czy naprawdę uważasz zakup diesla na taką jazdę za najlepsze rozwiązanie??? :shock:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lis 2018, 14:12

A co myślicie o Dacii Duster II 1.6 SCe 115 4x2
parol1986
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Lis 2018, 14:17

tomekdk napisał(a):dodatkowo 3-4 razy w tyg. wypady po około 70 km


Ale wiesz przecież, że wypalanie filtra nie zależy od kilometrów tylko temperatury? Jak będzie klepał te 70 km po wiejskich drogach z prędkością 60-90 km/h to na pewno wypali filtr, jasne...

Trochę te rozumowanie diesli się pogmatwało, bo dzisiaj od pewnych kilometrów diesel jest ok, a poniżej nie ok, a co ze stylem jazdy? Do wypalenia filtra potrzeba jazdy autostradowej i wysokich obrotów, stała jazda w tym stylu zapobiegnie zapchaniu i psuciu się osprzętu. A jak będzie jeździł powoli to i tak mu się ręczna procedura załączy po wjechaniu do miasta na przykład.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2018, 14:22

parol1986 napisał(a):A co myślicie o Dacii Duster II 1.6 SCe 115 4x2

Musisz się liczyć z tym, że Duster na krótkich odcinkach spali ci 10-12l/100km, a zimą jeszcze więcej. Ja na taką jazdę wolałbym chyba Cactusa.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lis 2018, 14:26

Ewentulnie moze nowy c3
parol1986
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Lis 2018, 14:44

parol1986 napisał(a):Ewentulnie moze nowy c3

Cactus lepszy, C3 jest strasznie ciasny.
Ewentualnie ASXa w podstawie, 1,6 mivec to oszczędny silnik, na pewno spali mniej od Dustera, choć pewnie trochę więcej od Cactusa, ale za to najmniej straci na wartości.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3798
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lis 2018, 20:02

parol1986 napisał(a):Ewentulnie moze nowy c3


Jeśli masz na myśli C3 AIRCROSS to spoko, np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Zwykłe C3 jest gorsze względem Aircrossa.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Lis 2018, 08:00

Natomiast jeśli chodzi o używane do 40-45 tyś to co moglibyście polecić ?
parol1986
Nowicjusz
 
Posty: 7