Używany kompakt (20-25tys)

12 Lis 2021, 17:08

Kolejny układ we francuskim nastoletnim aucie potrzebny jak świni siodło, a korzyści z jego posiadania raczej brak (no chyba że autor tematu jest miejskim aktywistą, ale wtedy pytałby jaki rower kupić, a nie auto).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Lis 2021, 17:10

Układ potrzebny żeby sobie śmigać po mieście dieslem i nie martwić się wypalaniem dpf
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2803
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lis 2021, 17:21

Mógł zostać Alojz, bo SCR poza zarabianiem kasy za patent, serwis i dla całego lobby, nie wpływa znacząco na ekologię.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Lis 2021, 18:17

Tam jest jedno i drugie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2803
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lis 2021, 22:20

Ale twierdzicie, że taka cytryna z przebiegiem 200-250tys to już raczej proszenie się o naprawy?
mati9510
Początkujący
 
Posty: 55

12 Lis 2021, 22:38

mike napisał(a):Kolejny układ we francuskim nastoletnim aucie potrzebny jak świni siodło, a korzyści z jego posiadania raczej brak (no chyba że autor tematu jest miejskim aktywistą, ale wtedy pytałby jaki rower kupić, a nie auto).


Do miejskiego aktywisty mi daleko, najważniejsze dla mnie żeby auto nie psuło się co miesiąc i wyglądało jak najbardziej świeżo na ile się da.
Po użytkowaniu 2 lata renault megane z 1.5dci jakoś mocno skłaniam się ku francuzom, a szczególnie silnikom hdi (w rodzinie mam peugeota 307 ze starym dieslem, przez 10 lat nie stało się praktycznie nic). Celuje albo w prostego diesla albo w lpg, bo dłuższej jeździe megane 1.5dci i spalaniu około 5l/100km ciężko będzie mi zaakceptować 10l benzynki :D
I żywię nadzieje, że ta cytryna c4II 1.6hdi będzie równie udana :) Myślę, że chyba jeżeli chodzi o awaryjność powinienem szukać wersji 92KM ze zwykłym sprzęgłem i turbiną bez zmiennej geometrii, martwi mnie tylko dynamika tego auta i nie wiem czy nie lepiej jednak celować w wersje 112KM z dwumasą i zmienna geometrią w turbinie.
mati9510
Początkujący
 
Posty: 55
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    McLaren P1 hybrid - 2,8 sek., 903 KM
    Propozycja z Wielkiej Brytanii to jeden z najmocniejszych samochodów, obecnych na światowym rynku, zastępująca legendarny model F1. Postanowiono w niej sięgnąć po najnowsze, dostępne rozwiązania. Z tego powodu pod ...
    Czy warto rozszerzyć ubezpieczenie samochodu OC o AC?
    Czy warto rozszerzyć ubezpieczenie samochodu OC o AC, skoro autocasco wiąże się z dodatkowym kosztem? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, przeglądając oferty. Tym bardziej że podczas gdy ubezpieczenie OC (odpowiedzialności ...

12 Lis 2021, 22:44

mati9510 napisał(a):powinienem szukać wersji 92KM ze zwykłym sprzęgłem i turbiną bez zmiennej geometrii, martwi mnie tylko dynamika tego auta i nie wiem czy nie lepiej jednak celować w wersje 112KM z dwumasą i zmienna geometrią w turbinie.

W dobie chiptuningów nienajgorszą opcją jest kupienie słabszego ale trwalszego silnika i podniesienie mocy, co sam zrobiłem. :ok:
Gość114260
 

13 Lis 2021, 09:13

Jeśli jedyne różnice pomiędzy 92 a 112 to dwumasa i turbo ze zmienną geo to nie widzę większego sensu skupiać się specjalnie na słabszym. Jaka jest różnica w kosztach wymiany samego sprzęgła a zestawu z dwumasą? 1000 złotych? Jaka jest różnica w cenie pomiędzy ogarnięciem turbo ze stałą geometrią a zmienną? Kolejne kilka stów? A są to wymiany, które albo się przytrafią albo nie. Przypominam również, że dwumasowe koło zamachowe nie jest w aucie po to żeby się psuło tylko ma konkretną rolę.
Za to biorąc takie 92ps i płacąc za chipa i tak nie wyciągniesz więcej niż te 110-115 bo to turbo będzie cię ograniczać. Do tego przez brak zmiennej geo będzie na dole jechać słabiej niż fabryczne 112
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2803
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lis 2021, 09:25

[link do oferty na Olx wygasł]

Czy cena za tego fiata nie jest trochę wygórowana? Ile realnie jest wart?
mati9510
Początkujący
 
Posty: 55

13 Lis 2021, 09:32

więcej niż 25 bym na pewno za bravo 120 ps z 2010 nie zapłacił jeśli rzeczywiście byłaby lalka totalnie bez wkładu
zapytaj czy robił rozrząd i o stan letnich kół
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2803
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lis 2021, 09:44

franccc napisał(a):więcej niż 25 bym na pewno za bravo 120 ps z 2010 nie zapłacił jeśli rzeczywiście byłaby lalka totalnie bez wkładu
zapytaj czy robił rozrząd i o stan letnich kół


Na co jeszcze można zwrócić uwagę?

+ [link do oferty na Olx wygasł] do oddania za 20k
Tez wart zachodu?
mati9510
Początkujący
 
Posty: 55

13 Lis 2021, 12:49

ktoś ci w rozmowie telefonicznej 3,5k zszedł z ceny?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2803
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lis 2021, 12:51

franccc napisał(a):ktoś ci w rozmowie telefonicznej 3,5k zszedł z ceny?


Tak, tak wiec tez myśle ze może być coś podejrzanego :)

Jak ten citroen?
[link do oferty na Olx wygasł]

Po rozmowie telefonicznej dostałem zdjęcia uszkodzenia. Uszkodzony był delikatnie zderzak z przodu po prawej stronie i lampa, wymieniona lampa i zderzak. We Francji 1 właściciel, kupiony z ubezpieczalni. W cenie jakaś niby gwarancja miesięczna na wszystko w aucie. Jakby zszedł z ceny oferta warta obejrzenia?
mati9510
Początkujący
 
Posty: 55

13 Lis 2021, 16:23

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu tego citroena? Na jakiej stronie najlepiej sprawdzić historie po Vin?
mati9510
Początkujący
 
Posty: 55

13 Lis 2021, 19:04

Możesz wybrać losowo, i tak wypluje ci prawdopodobnie wyłącznie przebiegi z okresu gwarancji (a i tak niekoniecznie)
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2803
Przebieg/rok: >50tys. km