Używany pojazd do ok. 10k PLN + potencjał na tuning

12 Sie 2016, 21:41

Witam,

w przyszłym roku planuję zakup samochodu do ok. 10 tysięcy pln. Moje typy po lekkim zapoznaniu się z tematem to:
- Alfa Romeo 147 (wiem, może się psuć)
- Ford Focus 1
- Honda Civic Gen. VI (Coupe lub Hatchback)
- Lexus IS 1
- Mitsubishi Eclipse II
- Mitsibishi Galant 8
- Opel Astra G Coupe
- Peugeot 306
- Seat Leon 1
- Toyota Celica 6 lub 7

Chciałbym aby auto miało potencjał do tuningu (żadnej wsi oraz dramatyzmu, jakiś delikatny lifting wyglądu + nowy kolor + felgi + nieznaczny wzrost mocy).

Oczywiście zdaje sobie, że są to koszta jednakże mam stałą pracę i prędzej czy później się na to dorobię. Czemu więc nie chcę droższego samochodu? Bo szkoda by mi go było "zmieniać" a wydawać ok. 15-20k na Mazde RX-8, która pali od 10 do 20 litrów byłoby dla mnie pomyłką. Chcę po prostu pobawić się autem, stworzyć w nim moje "ja".

Osobiście myślę, że Civic 6 Coupe, Eclipse 2, Celica (6 i 7) najlepiej by się do tego nadawały a taki Focus i Alfa najgorzej. Mogę się jednak bardzo mylić.

Prawo jazdy mam od 8 lat, posiadałem wcześniej samochód (niezbyt mocny) ale jeździłem też wieloma innymi od ojca i matki.

Czekam na Waszą pomoc i prosiłbym o szczerą chęć pomocy :) Ah, prosiłbym też o nie zmienianie na siłę mojego "planu" ponieważ mam go już od dłuższego czasu. Pytanie tylko jaki wózek (za proponowanie BMW E36 z góry podziękuję - to nie auto dla mnie)?

Aha i czy są jakieś opcje w tym przedziale cenowym jeżeli chodzi o fajne tylnio napędowce (szczerze wątpię niestety)?
impactQuake
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam
0

12 Sie 2016, 22:51

Jeśli chodzi o podnoszenie mocy..to o ile nie masz na myśli 5-6 koni uzyskanych przez jakiś mocarny wydech to..
Civic 6 - brak silników z turbo gdzie łatwo podniesiesz moc..
Eclipse - to samo..
Celica też same wolnossące jednostki

oczywiście tuning optyczny zrobisz..ale moc będzie taka jak fabryczna o ile koniki nie uciekły po tylu latach bo to już auta wiekowe.

Za ok 10k lepiej szukać Audi A3 1,8T lub jakieś Volvo z turbo silnikiem albo Saab 9-3 z turbo.
Po prostu w wolnossących bez uturbienia masz kichę, nic nie zrobisz..
za to jak jest turbo no to można cudować z mocą.
Zależy co chcesz osiągnąć. Owszem takiego Civica 6 możesz nabyć od razu w mocniejszej wersji np 1.6 16VTi 160KM tylko w tym budżecie to tak na styk
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

12 Sie 2016, 22:56

A co polecasz? Jestem otwarty na propozycję. Bardziej myślałem o jakiś 50-100 koniach.

Skoro w tych modelach to nie jest osiągalne to w jakich by było?
impactQuake
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam
0

12 Sie 2016, 23:10

50-100 koni przyrostu mocy? :D
Ee no to na pewno nie da rady w takich autach.

Musi być jednostka z turbodoładowaniem, a sam montaż turbo w takich autach jest nieopłacalny, kupujesz za 10k auto a 25 tys wsadzisz w turbo? Bezsensu...

Weź pod uwagę grupę VW Skoda Octavia 1,8T, Audi A3 1,8T lub Golf IV
albo Saab 900 albo 9-3
Volvo S40 np..

ewentualnie królowa lawet Laguna II 2.0T :)

Albo możesz iść w diesla, jak dużo jeździsz, to można wybrać, będziesz miał turbo-diesla i tam tez można go ładnie pociągnąć na mocy.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

12 Sie 2016, 23:15

To lepsza Skoda czy VW i który model? Mówisz, że są podatniejsze na tuning mechaniczny?

Disel odpada :) Nie na moje potrzeby.
impactQuake
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam
0

12 Sie 2016, 23:24

Lovato34 napisał(a):Celica też same wolnossące jednostki
nie wypowiadaj się jak się nie znasz, była VI gen na turbie

W hondach można jeszcze coś pomodzić, są setki tematów na ichniejszych forach, gdzie ludzie przedstawiają swoje projekty, królują barwne opisy z dziwnymi ciągami liter i cyfr, których za cholerę nie rozumiem :no: no ale wyciągnąć tutaj 100 czy chociaż 50KM to ciężko.

Do 10k ciężko o jakąś turbobenzynę, zasadniczo wybierasz między 1.8t VW i 2.0t Saab. No i ew Renault 2.0t (mam tutaj na myśli silniki, które faktycznie istnieją w ogłoszeniach).
Gdybyś mógł naciągnąć budżet to może by się cudem znalazło Subaru Imprezę GC
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

12 Sie 2016, 23:24

Wszystko zależy ile chcesz "wsadzić" w autko,bo kupić to jedno a drugie tyle albo więcej trzeba będzie włożyć. I żeby się nie skończyło tak,że wsadzisz jakąś "rynnę" na miejsce rury wydechowej wstawisz jakiś stożek pod maskę i pogonisz na allegro jako nie dokończony prodżakt.

- Alfa Romeo 147 (wiem, może się psuć) - Nie ten budżet
Ford Focus 1 - kiepsko raczej z podniesieniem mocy
Honda Civic Gen. VI (Coupe lub Hatchback) -
Lexus IS 1 - jak AR,brak budżetu.
Mitsubishi Eclipse II - Mitsibishi Galant 8 - pomijam
Opel Astra G Coupe - pomijam
Peugeot 306 - S16 powinieneś dorwać w tym budżecie,a ten już stockowo dobrze jedzie.
Seat Leon 1 - tutaj jedynie 1.8T ale raczej ciężko w tym budżecie
Toyota Celica 6 lub 7 - tutaj jedynie 6 chyba w budżecie

Może coś w tych autach podłubasz,ale to zależy od funduszów.
Mitsubishi Colt
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Toyota Corolla E11 G6 1.6/110
Kappa 2.0T
[link do oferty na Allegro wygasł]

Linki przykładowe.
Poczekaj na wypowiedź użytkownika "Szybki" rozgarnięty w temacie "Tuning".
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam
0

12 Sie 2016, 23:27

Bez przesady, kupi 147 :ok: tyle że w Twin Smarku tuning skończy się na ogarnięciu silnika i zawieszenia, może wystarczy na ładne felgi :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

12 Sie 2016, 23:30

Naciągnąć mogę do ok. 15k ale czy jest sens? (a za Twin "Smarka" dziękuję - nasłuchałem się :P).
impactQuake
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam
0

12 Sie 2016, 23:33

To za 15k możesz szukać Mitsubishi Colta 1.5T który jest podatny na tuning mechaniczny.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam
0

12 Sie 2016, 23:39

mike napisał(a):nie wypowiadaj się jak się nie znasz, była VI gen na turbie


Taaa nie znam się, najlepiej przy budżecie 10k przywoływać z giełdy klasyków rzadkie wersje za 50k wystawione w ilości 2 egzemplarzy :ok:

a co do Colta poniżej 20k. bym raczej nie radził szukac 1,5T :ok:
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

12 Sie 2016, 23:45

Idąc Twoim tokiem myślenia boże narodzenie nie istnieje, bo jest tylko raz w roku... :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

12 Sie 2016, 23:46

Ok... ale wracają do tematu. Czy nawet w przedziale 15k jest sens czegokolwiek szukać czy to marzenia ściętej głowy? (umiem pogodzić się z porażką).

Ah i nie chcę rynny zamiast rury wydechowej :P ja nie z tych.
Ostatnio edytowany przez impactQuake, 13 Sie 2016, 00:01, edytowano w sumie 1 raz
impactQuake
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam
0

12 Sie 2016, 23:54

mike napisał(a):Idąc Twoim tokiem myślenia boże narodzenie nie istnieje, bo jest tylko raz w roku...


No tak to najlepiej niech szuka Renault 5 turbo bo przecież taki istniał w historii motoryzacji...
ja mówię o realnych autach za ~ok 10k a nie wszystko co ma turbo w danych generacjach.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

13 Sie 2016, 00:08

Nie no tak, ale gdybym napisał, że 1.8 był największym benzyniakiem w a3 8l to Ty pierwszy ciskałbyś we mnie gromy i wyzywał od barana :D
Czytaj ze zrozumieniem mój, oraz Twój post (najlepiej w odwrotnej kolejności) - napisałeś kategorycznie, że nie ma czegoś takiego, a jest to nieprawda.
impactQuake napisał(a):Czy nawet w przedziale 15k jest sens czegokolwiek szukać czy to marzenia ściętej głowy?
zasadniczo poruszamy się w takich autach, że teoretyzowanie na forum nic nie da, musisz ruszyć tyłek i oglądać, oglądać, oglądać :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0