Seat Leon 1P 2006r Silnik 1.6 8V MPI 102KM 148NM Okres użytkowania to 2 lata w ciągu których przejechałem 23tyś km Jeśli chodzi o spalanie to w mieście trzeba liczyć 9-10l poniżej tego moim zdaniem szkoda męczyć wał korbowy niskimi obrotami
Auto zakupione jako używane 10 letnie z silnikiem 1.6 8V MPI i symbolicznym przebiegiem 100tyś km, z wyposażenie brakuje jedynie podgrzewanych foteli i xenonów, poza tym jest wszystko co być mogło, autko kupione z autokomisu za kwotę 27tyś
wizualnie i technicznie autko zachowane w stanie idealnym
Głównym założeniem podczas wyboru auta była bezawaryjność stąd wybór pancernego i prostego w budowie 1.6 8V koncernu VAG, drugim kryterium było kupno auta którego nie spotkamy na każdym roku ulicy, oba te kryteria idealnie spełnił Seat leon
Po 2 latach użytkowania jestem nadal z tego auta zadowolony, zaraz po zakupie został wymieniony rozrząd, komplet płynów, oleji, filtrów, świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia. Olej zmieniany co 8 tyś km, Motul Specific 5W30 Z problemów jedynie z czym się zmagałem to kultura pracy silnika, bardzo niskie obroty biegu jałowego, jest na to proste lekarstwo, aktualizacja mapy silnika w ASO, koszt takiej operacji dla 10 letniego auta to było 180zł teraz silnik na biegu jałowym na stabilne 750 obrotów na minute zamiast 620 jak fabrycznie.
Dużym plusem jest prowadzenie, pomimo niewielkiej mocy auto daje frajde z jazdy po zakrętach, układ kierowniczy jest precyzyjny i bardzo responsywny, zawieszenie jest dosyć twarde, pokonanie wiekszej liczby kilometrów po dziurawych drogach może zmęczyć, w dużej mierze za prowadzenie odpowiada wielowahaczowe zawieszenie z tyłu.
Design wnętrza również odgrywa nie małą rolę, bardzo podoba mi się zestaw wskaźników z pionowo umieszczonymi wskazówkami, nieco mniejsze wrażenie robi konsola środkowa ale układ przycisków klimatyzacji i radia jest prosty i intuicyjny.
Przechodząc do wykończenia wnętrza, obecnie po 12 już latach i przebiegu 123tyś nie ma żadnych oznak zużycia wnętrza, nawet przyciski które w grupie VAG lubią gubić lakier są jak nowe, podczas jazdy po nierównej drodze daje o sobie znać spasowanie plastików, niestety Leon to skrzypek więc jeśli ktoś myśli o zakupie tego modelu to musi to zaakceptować.
Wnętrze jest dosyć przestronne, fotel kierowcy regulowany w 3 płaszczyznach + regulacja odcinka lędźwiowego, kierownica regulowana w 2 płaszczyznach, pasażerowie z tyłu nie będą narzekać na brak miejsca na nogi o ile kierowca i przedni pasażer nie mają grubo ponad 180cm wzrostu.
Jeśli chodzi o awaryjność to póki co jest zerowa, wszelkie przeglądy i wymiany wykonuje w ASO, auto jest na tyle fajne, że już za kilka dni do rodziny dołączy Seat Leon Cupra R, po testach Cupry R w 2 i 3 generacji stwierdziłem, że jednak fajnie jest mieć zapas mocy pod butem
Ładny egzemplarz Ci się trafił, fajne połączenie koloru auta i felg. Nie jestem fanem wyglądu zewnętrznego Leona II, ale w tym zestawieniu wygląda nieźle. Ale do wnętrza się nie przekonam, moim zdaniem wygląda dość słabo. Co do silnika 1.6 MPI, to gdybym potrzebował auta tylko do miasta i jeżdżenia w korkach to takim bym nie pogardził, bo to bezproblemowe połączenie. Ale fakt faktem, że konkurencja spokojnie te 10-15% mniej spali. Ja w dość cieżkim S60 (1534kg), 5 cylindrów, turbo i 5-biegowy automat mam spalanie 13-13,5l benzyny na 100km (po Warszawie). LPG wychodzi 15-16l.
Kolorek faktycznie nietypowy, w większości spotyka sie Leony białe i czarne, jeśli chodzi o wnętrze to moim zdaniem można się przyczepić do jakości plastiku na konsoli centralnej z radiem, konsola jest prosta w porównaniu do konsoli np z Golfa 5 czy A3 8P.
Użytkuje auto w 90% w mieście niby silnik wystarczający ale po 2 latach niestety chce czegoś więcej. Jeśli ktoś wcześniej nie miał doświadczenia z mocnymi silnikami i szuka bezproblemowego silnika to zawsze polecam auta z tym silnikiem. Jak wspomniałem sam Leon 2 generacji jest na tyle ciekawym i fajnym autem ze zdecydowałem kupic Cupre
W Lipcu 2018 auto przeszło 2 etapową korekte lakieru i zabezpieczenie powłoką ceramiczna. Końcem września 2018 pierwsza usterka, prawdopodobnie przycina sie termostat bo spada temperatura podczas mniejszego obciazenia silnika, za kilka dni wizyta w ASO Seata.
Niestety nie mogę już edytować postu, termostat wymieniony, silnik nagrzewa sie jeszcze szybciej niz wczesniej (i w zasadzie podejrzewam ze jezdziłem z usterką bardzo długo
W najblizszym czasie przy wymianie oleju czeka mnie jeszcze wymiana osłony przegubu wewnętrznego bo delikatnie sie poci
Pierwszy samochód hybrydowy Toyoty - czy był nim ...? Toyota i hybrydy? Pierwsze nasze skojarzenie to Prius. Słusznie, bo model ten już 20 lat temu przetarł szlak dla seryjnych pojazdów hybrydowych. Z roku na rok jest ich coraz więcej: Yaris, Auris, RAV4, Toyota C-HR, ...
Limitowany Nissan Juke w edycji Ministry of Sound Nissan rozszerza współpracę z Ministry of Sound, czyli londyńskim autorytetem w dziedzinie clubbingu i elektronicznej muzyki tanecznej. Kolejnym owocem tej współpracy jest nowa limitowana edycja Juke. Odważna ...
Jako, że skończyły sie klocki z tyłu postanowiłem kompleksowo wymienić całośc, tarcze + klocki przód, tarcze + klocki tył, oraz płyn hamulcowy dot4, wszystko od ATE
po 12 latach przyszedł czas na tłumik środkowy i końcowy, koszty spore bo 1160zł ale podobnie jak tarcze ostatnio nie są to elementy które wymienia się co roku tylko posłużą już do końca.
Tak + śruby do tarcz (wgl taka maja praktyke ze nigdy nie uzywaja starych srub), nowy korek spustowy i podkladka pod niego (tez za kazda zmiana oleju daja nowy) oringi do klimy, wymiana oleju w sprezarce, uzupelnienie 30g czynnika.
strasznie w gore poszla roboczogodzina, w tamtym roku 230zł teraz 330zł brutto, z tym ze na serwis 10 letniego auta lub starszego jest rabat 30% na czesci i usługe
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.