VAG 1.8t 8-9k

15 Cze 2018, 13:45

Szukam jakiegoś VAGa w 1.8t za 8000-9000. Ulepy z takimi silnikami są po 3-4k, a seryjne 1.8t za 8-9k myślę, że uda się znaleźć.

Pod uwagę biorę A3 8L, Passata B5 oraz A4 B5. Wszystkie są podobne. Które okaże się najmniejszym ryzykiem przy danej kwocie?

Golfy są straszne, a Leony są zwykle w wersji Cupra albo angliki.
phillix
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Nie mam

15 Cze 2018, 13:50

Ulepy to są za 5-6k albo i więcej, za 3-4k to masz przystanki ewentualnie.

Najprędzej znajdziesz A3 i wyjdzie najtaniej w utrzymaniu (Passat i A4 mają drogie zawieszenie, do tego A4 źle się prowadzi). Ale żeby nie było, 8-9k to nie jest jakiś budżet na wycackane auto, znajdziesz, ale licz się z masą szrotu niestety. Oraz bądź gotowy na wkład w auto, bo niestety ale turboloty są wymagające i rzadko trzymają fabryczne parametry (sondy, katalizatory, turbo). Do tego uwaga na napinacz i łańcuch, warto posłuchać czy nie dzwoni.

O Leonie możesz zapomnieć, chyba że z 1.6/1.8.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Cze 2018, 13:55

Na A3 najbardziej się nastawilem. Z kilku sztuk na olx w mojej okolicy widnieje w opisie informacja o nowym turbo albo po regeneracji.
Jedyne czego czekuje to zdrowa blacha i silnik. Wersja wyposażenia już mniej ważna. Aktualnie mam Civica 1.4 i znudziło mnie to kręcenie do 8000 obrotów oraz nabawiłem się uczulenia na korozję.

LPG do nowego auta zamierzam założyć, żeby mieć pewność kto robił. Od października będę już szukał do kupienia, a przez ten czas chciałbym się dowiedzieć na co zwracać uwagę i czego szukać.
phillix
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Nie mam

15 Cze 2018, 13:55

PS. A4 B5 serio aż takie tragiczne? Byłem pewien, że to to samo co A3 tylko dłuższe. A6 to wiem, że jak taczka jedzie.
phillix
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Nie mam

15 Cze 2018, 13:59

phillix napisał(a):Od października będę już szukał do kupienia, a przez ten czas chciałbym się dowiedzieć na co zwracać uwagę i czego szukać.


Wróć jak będziesz szukać, do tego czasu zmienisz zdanie parę razy.

A3 lubi rdzewieć, głównie ranty drzwi, oraz jak była tłuczona lub obtarta to też ją będzie chrupać... Niestety ale za 8-9k kupisz pewnie 98-99 rok, gdzie technicznie auto jest z 92/94 roku (sporo cześci z takiego Audi 100 pasuje, np. panel klimy o ile się nie mylę). Do tego ma swoje lata, musi mieć rdzę. Osobiście szukałbym czegoś innego i nowszego.

A4B5 jest dłuższe i na dodatek silnik jest zamontowany wzdłużnie praktycznie na zderzaku, tył masz lekki, to się nie może dobrze prowadzić. A6 podobnie, ale jednak ma nieco większą masę i się lepiej trzyma. Z Quattro to inna sprawa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Cze 2018, 14:10

Stawiam na moc i rozwojowy silnik w przyszłości. Padło na 1.8t. Diesel odpada.
phillix
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jakie powinny być nawyki dobrego kierowcy?
    Mianem dobrego kierowcy określamy osobę która stara się popełniać jak najmniej błędów podczas prowadzenia i użytkowania auta. Taki kierowca powinien również dbać o swoje auto i regularnie poddawać je ...

15 Cze 2018, 14:11

Ale co chcesz w nim rozwijać? Program? Większe turbo? Intercooler? Najpierw znajdź coś zdrowego, bo zanim zaczniesz dłubać to możesz połowę wartości wrzucić w silnik i przeniesienie napędu żeby to przywrócić do stanu fabrycznego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Cze 2018, 14:13

Oczywiście, chodziło mi o przyszłość. Najpierw zadbam o to co do roboty, później LPG, a potem się zobaczy. Nie prędko będę cokolwiek robił z podniesieniem mocy, bo w porównaniu do aktualnego 1.4 to seryjne 1.8t mi się tak szybko nie znudzi.
phillix
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Nie mam

15 Cze 2018, 16:15

Autorze fajne masz plany ale nie dopisałeś dalszej części scenariusza zakup, doprowadzenie do serii później mody a potem jak już przekroczysz wartość seryjnego s3 pomyślisz kurna sprzedaje a3 kupuje s3 i tu ...znowu zong bo literka "a" zamiast "s" powoduje to że wszystko to co włożyłeś poszło na śmitnik+utrata wartości... Wtedy sobie myślisz o rany czemu nie kupiłem s3 które i tak w serii jest tak samo szybkie jak moje a3 po modach. Pamiętaj na bazie śmietnika nic nie zbudujesz a wywalisz kasę. Jak nie wierzysz o co chodzi to otwórz szybkę podczas jazdy swoją hanką wystaw 100zł.i zobacz jak świetnie fruwa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Cze 2018, 16:24

Nie potrzebuję robić potwora z tego auta. Jak już wspomniałem, przez dłuższy czas seryjna moc mnie zadowoli w porównaniu do aktualnego 1.4. Kończę pierwszy rok studiów, więc mam ograniczone dochody. To będzie dopiero moje drugie auto, na konkretny projekt przyjdzie czas.

W aktualną Hondę włożyłem więcej kasy niż jest ona warta ( w tym nowy STAG 4 za 2300 ) i jestem świadom, że to mi się nie zwróci.

Oczekuję ładnej blachy i sprawnego silnika. Wiem, że są takie sztuki i szybko schodzą :D
phillix
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Nie mam