Van z Europy z dieslem czy USA z benzyną 90tys

17 Kwi 2021, 22:11

Cześć,
Planujemy kolejną zmianę samochodu. Padło na dużego vana. Na polu został Sharan/alhambra, smax/galaxy z dieslami 2.0 oraz amerykany tj Sienna, może odysey. Najładniejsza bylaby pacifica, ale samochod z USA to już i tak duza ekstrawagancja wiec wole pewne marki.
Wiem, że amerykany są inne, inaczej sie prowadzą, są wieksze itp ale zależy mi na poznaniu waszej opinii co do kosztów utrzymania i dostępności czesci. Czy taki 3,5/3,6 l benzynowy z lpg z pewnego źródła bedzie droższy i trudniejszy w utrzymaniu od diesli? Roczniki 2015+. Robie rocznie ok 30 k km i planuje samochód mieć 5-7 lat wiec problematyczność i koszt utrzymania jest kluczowym parametrem. Sklaniam sie do Sienny
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

18 Kwi 2021, 01:54

Moich kilku znajpmych z wszelakiech europejskich vaników przesiedli się na sienny i temat pozamiatany. Nie chcą słyszeć o niczym innym.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2021, 10:01

I jak z naprawami. Nie czekają tygodniami na części, nie płacą złotem za drobne naprawy?
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41

18 Kwi 2021, 10:11

szybki napisał(a):Moich kilku znajpmych z wszelakiech europejskich vaników przesiedli się na sienny i temat pozamiatany.


a u nas wszyscy z vanów na SUVy ...
Auta typu Sharan były modne w końcowych latach 90
:lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

18 Kwi 2021, 10:52

Bo suv'y kupują ludzie którzy potrzebują van'a/minivan'a ale się tego wstydzą, że tak sparafrazuję pewnego dziennikarza motoryzacyjnego
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Kwi 2021, 11:04

Nie zgodzę się. Van a suv to ogromna różnica funkcjonalna. Sprawdzaliśmy większość vanów i suvów i o ile lepszy wyglad suv jest niezaprzeczalny, o tyle nie mozna postawić znaku równości przy funkcjonalności. Żonie oczy świecily sie przy każdym suv po czym studziłem jej zapał wkladajac foteliki. Sharan np. ma zero problemów przy 3 fotelikach z tyłu (nie mowie o włożeniu ich na wcisk a o wygodnym zapinaniu). Dostep do 3 rzedu też nieporownywalny z żadnym suv. Gdybym patrzyl na wyglad to bralbym pewnie suv albo sedana. Musze jednak wybrac funkcjonalnosc. A jak już kupuje brzydki samochod to niech bedzie wygodny i w miare niedrogi w utrzymaniu. Stad zastanawiam się czy nowoczesny diesel nie bedzie droższy od utrzymania w miare egzotycznego samochodu i czy czesci do egzotyka nie beda musiały być zamawiane w usa.
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    OffRoad Show Poland 2017
    Już po raz VI w Warszawie odbył się OffRoad Show Poland. Zwiedzający mogli oglądać najnowsze modele aut z segmentu 4x4, samochody przygotowane do turystyki oraz do sportu, quady, motocykle, kampery oraz zapoznać się z bogatą ...

18 Kwi 2021, 11:22

lsz88 napisał(a):jak z naprawami. Nie czekają tygodniami na części, nie płacą złotem za drobne naprawy?

Tu akurat źle trafiłeś bo serwis tych aut pozwala na jazdę codzienną a nie od święta i jedno jest pewne sienna nie przetrzepie kieszeni jak nowoczesny diesel.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Kwi 2021, 11:49

Super dziekuje za informacje
lsz88
Nowicjusz
 
Posty: 41