Vectra B w trudniejszych warunkach pali lepiej w lepszych gorzej

04 Mar 2023, 20:42

Pytanie raczej z ciekawości niż z obawy że się coś psuje. Dlaczego tak jest, że gdy jest mróz , bywało -10 i więcej , auto zapalało dwa razy szybciej niż jak jest 2-3 na plusie ? Odstęp pomiędzy odpaleniami jest taki sam
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1018
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Mar 2023, 13:56

ineedl napisał(a):w trudniejszych warunkach pali lepiej w lepszych gorzej
Czysto teoretycznie przy większym mrozie jest powietrze bardziej suche, a przy temperaturach lekko dodatnich w powietrzu będzie dużo bardziej wilgotno to raz i to już może mieć wpływ ale tak czysto teoretycznie. Kolejna sprawa to może być też problem z czujnikiem temperatury który przy określonych wartościach podaje błędne parametry i tu pojawia się problem z odpaleniem.

Napiszesz jeszcze jaki masz tam silnik?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10070
Zdjęcia: 35

05 Mar 2023, 14:18

2.2 dti 2001 r 125 KM , przepraszam zapomniałem napisać
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1018
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Mar 2023, 14:33

Rokiko napisał(a):problem z odpaleniem.


Problemu nie ma, jak na prawie 22 letniego diesla pali bardzo dobrze nawet gdy występuje to opóźnienie. Bardziej mnie ciekawi skąd taka różnica w czasie w teoretycznie warunkach lepszych.

O ile dobrze pamiętam i nic nie pokręciłem, Vectra B gdy wychodziła z salonu miała takie coś ze świece grzały się gdy temperatura otoczenia była ok 0° , dlatego z biegiem czasu gdy temperatura była bliska zeru ale jednak większa świece się nie grzały i auto ciężko odpalało. Chcąc to zlikwidować trzeba było coś pogrzebać w elektryce albo jechać do odpowiedniego warsztatu i zapłacić pewna ilość pieniędzy żeby ktoś pozmieniał coś w komputerze, sterowniku itp żeby świece grzały się stale . U mnie jest to już zrobione ze się grzeją stałe ale może stąd wynika ta różnica , może w temperaturach ujemnych świece są lepiej podgrzewane bo tak było oryginalnie
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1018
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Mar 2023, 11:10

Prawdopodobnie chodzi o czas grzania świec, który jest uzależniony od temperatury.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Mar 2023, 19:44

Zapytam jeszcze od razu , bo nie chce na takie mini pytanie zaczynać wątku. Nad turbiną , ten przewód w folii aluminiowej , to będzie od paliwa ?

Jak się domyślam poprzedni właściciel to zrobił jako jakieś zabezpieczenie przez przetopieniem albo coś podobnym , może był z tym przewodem właśnie taki problem, więc czy taka ochrona z folli aluminiowej jest skuteczna i ma to sens ? Może coś poprawić?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1018
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001