04 Lip 2016, 14:15
Witam Panów,
Mam podobny problem a w zasadzie kilka. W lutym tego roku kupiłam Opla Vectrę C 2004, 2,2 benzyna, automat. Po założeniu opon letnich na nieoryginalnych alufelgach (225/45/R17) komfort jazdy drastycznie się pogorszył . Auto ściąga w lewo + przy większej prędkości kierownica drży w ogóle mam wrażenie, że całe auto się trzęsie. Przy hamowaniu też nie jest lepiej. Ostatnio okazało się, że opony ocierają o obudowę przewodów hamulcowych choć ten rozmiar jest dopuszczalny przez producenta. Niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy te same objawy nie występowały na zimowych oponach, które mam mniejsze i są na stalowych felgach (205/55/R16). Ostatnio wymieniałam tarcze i klocki, ustawiana była tez zbieżność. Według mechanika z zawieszeniem wszystko jest ok. Poradził wymianę opon. Dodam, że kierownica jest widocznie, lekko przekręcona w lewo. I tu mam zagwozdkę. Problem trzeba zacząć rozwiązywać chyba od wymiany opon zanim zacznę grzebać głębiej w drążkach kierowniczych czy wahaczach. Chciałabym zostawić auto na obecnych kołach ale założyć węższe opony co wyeliminowałoby ocieranie o przewody. Co Panowie o tym myślicie? Czy raczej kupić letnie opony do kół, na których jeżdżę w zimę? Dotychczasowi mechanicy u których byłam potraktowali mnie jak typową babę, która na niczym się nie zna i nie potrafi czytać ani łączyć kropek. Rzeczywiście w temacie aut jestem laikiem, jak większość kobiet, ale nie oznacza to, że nie należy mi zwyczajnie jako klientce warsztatu pomóc, prawda? Bardzo proszę o poradę. Od sprawdzania którego z elementów Panowie by zaczęli? Z góry dziękuję
Anna