Vectra C - Wibracje Kierownicy i Ostre znoszenie w prawo!

03 Mar 2014, 10:27

Witam,

Vectra C, 2002r, 2.0 Disel, 101KM

Od jakiegoś czasu znosi mnie w prawo, i to coraz mocniej, kierownica sama skręca w prawo (nie płynnie tylko impulsowo)

Opony na pewno są OK bo są nowę i sprawdzone u wulkanizatora.

Myślałem że może coś ze zbierznością lub kątami ale to również nie pomogło, 200zł zapłaciłem i lipa.

Wydaje mi się że może być coś poważniejszego ponieważ mam już 300 000 km przejechane, na pewno w tym tygodniu pojade do mechanika ale jesli ktoś coś wie proszę o informacje.

Pozdrawiam!
krzys7
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 06 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Kia Carens
Silnik: 2.0 144KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

03 Mar 2014, 10:39

krzys7 napisał(a):Od jakiegoś czasu znosi mnie w prawo, i to coraz mocniej, kierownica sama skręca w prawo (nie płynnie tylko impulsowo)
Na próbę zamień kpl koła na przedniej osi miejscami.Prawe koło na lewą stronę i vice versa.Nie patrz ze są kierukowe/jezeli nawet sa/.Po zamianie kół przejedz sie na próbę.
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

03 Mar 2014, 19:07

Ps.A czy przypadkiem w ostatnim czasie nie zaliczyłes dziury lub krawęznika :?: Wibracje na kierownicy moga przenosić sie z uszkodzonej opony lub opony+felgi.Innej mozliwości nie widzę...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

03 Mar 2014, 19:27

Opony zimowe założyłem w listopadzie i czułem że jest coś nie tak, pojechałem do wulkanizacji i okazało się że jedna opona jest uszkodzona, więc kupiłem nowe, wszystko było Ok.

Ostatnio kilka dziur zaliczyłem jak zawsze w Szczecinie ;] Ale nic poważnego, no ale chyba faktycznie najpierw pojadę żeby sprawdzili te opony i felgi zanim odwiedzę mechanika.

To znoszenie i wibracje stopniowo narasta, z każdym tygodniem czuje że jest gorzej, najpierw praktycznie było nie wyczuwalne a od 2 tygodni zaczyna naprawdę przeszkadzać.
krzys7
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 06 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Kia Carens
Silnik: 2.0 144KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

03 Mar 2014, 21:07

krzys7 napisał(a):Myślałem że może coś ze zbierznością lub kątami ale to również nie pomogło, 200zł zapłaciłem i lipa.

Sprawdzili też zawieszenie na szarpakach?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

03 Mar 2014, 23:26

Nie wiem, raczej nie, kiepski ze mnie mechanik, ale nie widziałem żeby coś przy szarpakach grzebali.
krzys7
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 06 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Kia Carens
Silnik: 2.0 144KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Opel powraca do sportu samochodowego
    Marka Opel powraca do sportu samochodowego, w tym także – z nowym modelem Opel ADAM – do rajdów samochodowych w ramach międzynarodowego programu oraz na tor z nową Astrą OPC w programie ograniczonym do ...

04 Mar 2014, 08:13

kant95 napisał(a):Sprawdzili też zawieszenie na szarpakach?
Kolego-szarpaki to ze tak powiem"pic na wodę".Ja takie samochody sprawdzam przy pomocy rąk i odpowiedniego przedłuzenia ręki...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Mar 2014, 08:34

Ps.Mozesz mnie oswiecic jaką dolegliwość chcesz znalezć w przednim zawieszeniu przy pomocy szarpaków która ma wpływ na szarpanie kierownicy oraz znoszenie samochodu w czasie jazdy... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Mar 2014, 10:45

Ja podejrzewam, że to jednak wina zbieżności. Jak pisze Migi60 trzeba dokładnie sprawdzić zawieszenie. Szarpaki nie pokażą wszystkiego. Jedz do mechnika i niech dokładnie posprawdza luzy w zawieszeniu. Aczkolwiek jak ten, co ustawia zbieżność jest kumaty, to przed ustawieniem powinien posprawdzać luzy. Bo jak są, to ustawienie zbieżności nie ma najmniejszego sensu.
Spróbuj też przełożyć opony z tyłu na przód. Migi60 proponował przełożyć prwą na lewą, ale chyba przełożenie tyłu na przód będzie lepsze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2014, 10:56

Ok, dzięki za informacje, posprawdzam to co napisaliście ;]
krzys7
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 06 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Kia Carens
Silnik: 2.0 144KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

04 Mar 2014, 11:21

MotoAlbercik napisał(a):Spróbuj też przełożyć opony z tyłu na przód.
MotAl-nie,nie i jeszcze raz nie.Jak pomieszasz przód z tyłem to nic nie będzisz wiedział.Na dzien dobry trzeba zrobic tak jak podałem wcześniej.Jezeli po zamianie zacznie sciagać w druga str.to będzie wiadomo o co biega i mozna wtedy mieszac z tyłem.Tak na marginesie-zbieznośc nie ma wpływu na drzenie kierownicy i sciaganie.Wiem to z doswiadczenia-cwicze na codzien.. :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Mar 2014, 14:34

Migi60 napisał(a):Kolego-szarpaki to ze tak powiem"pic na wodę".

Bardzo ciekawe stwierdzenie.
Migi60 napisał(a):Ja takie samochody sprawdzam przy pomocy rąk i odpowiedniego przedłuzenia ręki...

Ty może i tak sprawdzasz ale co to ma do tematu?
Migi60 napisał(a):Ps.Mozesz mnie oswiecic jaką dolegliwość chcesz znalezć w przednim zawieszeniu przy pomocy szarpaków która ma wpływ na szarpanie kierownicy oraz znoszenie samochodu w czasie jazdy... :?:

Za pomocą szarpaków jak chyba nie wiesz można sprawdzić luzy m.in. na końcówkach,sworzniach,tulejach.
Uszkodzenie któregoś z tych elementów może mieć też wpływ na takie zachowanie samochodu.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Mar 2014, 17:09

kant95 napisał(a):Za pomocą szarpaków jak chyba nie wiesz można sprawdzić luzy m.in. na końcówkach,sworzniach,tulejach.
Uszkodzenie któregoś z tych elementów może mieć też wpływ na takie zachowanie samochodu.
Kol.doskonale wiem do czego słuzą szarpaki i kiedy trzeba to z nich korzystam w codziennej pracy/przy spr.sam.cięzarowych,SUV itp/.Nie chcę zbaczać z tematu.Luz na końcówce drązka,sworzniu wahacza czy tez tuleji wahacza nie będzie powodował drzenia kierownicy lub tzw."ściągania".
Wibracja-drzenie kierownicy:
1/Niewłasciwie wywazone koło
2/Uszkodzona opona
Niewłasciwe prowadzenie samochodu tzw."ściąganie"
1/Rózne kąty pochylenia koła
2/Rózne wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
3/Uszkodzona opona
Jak popracujesz parę lat przy ustawianiu zbiezności i geometri pojazdów to bądz pewny ze wtedy pewne sprawy zrozumiesz.Nie myśl ze zjadłem juz wszystkie rozumy :wink: ale coś na ten temat wiem a mimo to mam niejednokrotnie takie"zagwozdki"ze cięzko wszystko ogarnąć..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Mar 2014, 22:00

Ok, problem rozwiązany.

Trochę się wycwaniłem i po prostu założyłem koła letnie ;]

Po ściągnięciu zimowych kół okazało się że w jednej oponie jest śruba, była mocno wbita i ledwo widoczna, ale pewnie mocno uszkodziła oponę ponieważ nawet wyczuwalne jest lekkie wybrzuszenie.

A na letnich kołach samochód jedzie prosto jak strzała i nic nie wibruje, z zimowymi kołami pojadę jakoś w październiku do wulkanizacji.

Dzięki i Pozdrawiam!
krzys7
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 06 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Kia Carens
Silnik: 2.0 144KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

05 Mar 2014, 23:35

krzys7 napisał(a):Opony na pewno są OK bo są nowę i sprawdzone u wulkanizatora.

krzys7 napisał(a):Po ściągnięciu zimowych kół okazało się że w jednej oponie jest śruba, była mocno wbita i ledwo widoczna,

Na wyważarce nie zaważyli wbitej śruby?Bez komentarza.
Ważne że po problemie.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995