Voklswagen Touran 1.9 TDI 105 km BKC - cykanie na rozgrzanym silniku

31 Lip 2017, 15:18

Cześć. Sprowadziłem niedawno samochód z Niemiec. VW Touran rocznikowo koniec 2005,1.9 TDI 105 km BKC, manualna skrzynia 6 biegów,potwierdzony przebieg 212 000 km , serwisowany, zadbany, wszystko działa bardzo dobrze ale.. Zauważyłem że po rozgrzaniu silnika i nieco dłuższej jeździe powyżej 30 minut, na postoju na biegu jałowym jest słyszalne baaaardzo delikatne stukanie, cykanie. Po otwarciu maski niczego nie słychać z góry silnika ponieważ sam głośno pracujący silnik wszystko zagłusza. Dźwięk najlepiej słychać przy zamkniętej masce oraz nasłuchiwaniu np przy nadkolach. W środku samochodu niczego nie słuchać. Dźwięk cykania/ stukania jest chaotyczny i nierównomierny, przy zwiększeniu obrotów jest ( narazie ? ) niesłyszalny. Po wciśnięciu pedału sprzęgła dźwięk ten ustępuje. Co o tym sądzicie ? Łożyska skrzyni biegów ? To może być coś poważnego ? Przed zakupem auta wiele naczytałem się o wadliwych panewkach wału korbowego w odmianie silnika BXE 1.9 TDI, na czwartek jestem umówiony na wymianę oleju i filtrów. Prosiłem mechanika dla świętego spokoju o sprawdzenie także panewek wału korbowego ponieważ auto było cały czas serwisowane w systemie LONG LIFE a ja nie jestem do tego przekonany.. Mechanik powiedział mi, że nie warto niczego rozkręcać żeby zobaczyć fizycznie stan panewek ale lepiej wykonać próbę olejową silnika, jeśli wyjdzie pozytywnie nie ma się o co martwić. Czy próba olejowa może wykazać problemy z panewkami wału korbowego ? Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.Michał.
dembovy
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 22 03 1987
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1,4 benzyna 75 KM
Paliwo: Benzyna

31 Lip 2017, 16:28

dembovy napisał(a):Zauważyłem że po rozgrzaniu silnika i nieco dłuższej jeździe powyżej 30 minut, na postoju na biegu jałowym jest słyszalne baaaardzo delikatne stukanie, cykanie
Z tego co piszesz zwróciłbym uwagę bardziej na koło dwumasowe.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Lip 2017, 17:32

dembovy napisał(a):auto było cały czas serwisowane w systemie LONG LIFE a ja nie jestem do tego przekonany.
najgorsze co może być dla silnika to longlife. Cokotać może wiele rzeczy ciężko zgadnąć. Może być tak że to szklanki chowają i po zmianie oleju może tu ustać, może być jakaś rolka np. Nikt tego tak z opowieści nie zgadnie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Lip 2017, 17:44

Dzięki za pierwsze info i wskazówki , zwrócę na to uwagę mechanikowi . Auto na obecnym oleju long life ma przejechane już 18 tys km a wymiana była przeprowadzona około półtora roku temu. Ogólnie tak jak mówiłem wcześniej, cykanie / stukanie jest naprawdę bardzo cichutkie i występuje dopiero jak się samochodem jakiś czas pojeździ. Poza tym słuchać je tylko w sprzyjających warunkach czyli kiedy ogólnie jest cicho. Może mechanik coś wysłucha lub nowy olej temu zapobiegnie zobaczymy . Z racji tego że dźwięk ustępuje po wciśnięciu sprzęgła pierwsze co mi przyszło do głowy to skrzynia biegów. Ja po prostu jeśli coś się zaczyna krzaczyć chciałbym to naprawić jak najprędzej żeby się ten stan nie pogarszał.
dembovy
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 22 03 1987
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1,4 benzyna 75 KM
Paliwo: Benzyna

31 Lip 2017, 17:51

Zacznij od wymiany oleju,wymieniaj co 15 tys km max,long lajfy wloz miedzy bajki,te cykle wymian sa powodem zacierania silnikow i uszkadzania turbin.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Lip 2017, 18:21

dembovy napisał(a):Z racji tego że dźwięk ustępuje po wciśnięciu sprzęgła
było tak od razu mówić. Łožysko oporowe sprzęgła.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Alpine
    W 1976 roku Renault przedstawiło prawdziwie sportowy samochód – Renault 5 Alpine. Model, zaprojektowany i produkowany w zakładach Alpine w Dieppe, łączył elegancję ze sportowym stylem. Wykorzystano w nim wyposażenie ...

31 Lip 2017, 18:25

dembovy napisał(a):Czy próba olejowa może wykazać problemy z panewkami wału korbowego ?
. Nie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Lip 2017, 20:25

Kao napisał(a):najgorsze co może być dla silnika to longlife
Dokładnie. Z ciekawości powiem wam ostatnio byłem z kolegą w salonie Dacii. Więcej na dacia-duster-1-6-lpg-i-przeglady-co-30tys-km-vt102589.htm
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Sie 2017, 01:11

Bardzo dziękuję za odzew i zainteresowanie tematem. Jeśli to łożysko oporowe sprzęgła to w tym silniku chyba sporo zachodu i kasy.. Według mnie serwisowanie Long Life to tylko marketing celowany szczególnie do posiadaczy firm z dużą ilością aut flotowych. Jak dla mnie olej w dieslu to zawsze co 10-12 tys . Z tego co widzę auto było cały czas zalewane syntetycznym Castrolem 5w30, trzymać się tego dalej ?
dembovy
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 22 03 1987
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1,4 benzyna 75 KM
Paliwo: Benzyna

01 Sie 2017, 07:31

dembovy napisał(a):Jeśli to łożysko oporowe sprzęgła to w tym silniku chyba sporo zachodu i kasy
no trzeba wyjac skrzynie. A jak juz skrzynia wyjeta to warto cale sprzeglo wymienic. Okolo 1000 zł taka operacja ze sprzeglem. Co do oleju to ja jestem za tym zeby trzymac sie przy tym co zaleca producent
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sie 2017, 00:02

Jutro auto idzie do mechanika zobaczymy co powie. Na wiosnę mam zamiar wymieniać rozrząd to sprzęgło z dwumasą też mógłbym wymienić tym bardziej że z tego co znam niemiecki w książce serwisowej nie ma śladu po tym aby była wymieniana . Przy przebiegu 212 000 jest to chyba sporym wyczynem :). Dzisiaj miałem postój w na cichym leśnym parkingu, mogłem dobrze osłuchać auto. Ogólnie dźwięk cykania jest najbardziej słyszalny przy lewym nadkole.
dembovy
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 22 03 1987
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1,4 benzyna 75 KM
Paliwo: Benzyna