VOLKSWAGEN BORA 1.9 TDI 90KM czy większe....?

08 Cze 2013, 20:41

Witam, od pewnego czasu zastanawiam się nad zakupem VW Bory z silnikiem 1.9 TDI (90KM +)
Czy to dobry wybór?Słyszałem coś o pompach wtryskowych o co biega, bo nie jestem zbytnio maniakiem motoryzacyjnym więc nie łapię tych definicji.

I czy z funduszami 13tyś. mam co szukać z tego modelu?
Proszę o pomoc.
Mireklll
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 04 2011
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

08 Cze 2013, 21:47

Rozsądny wybór, mając 13 tys. zł znajdziesz zadbaną Borę z 1.9 TDI, byleby to był motor o mocy 90 KM. Kwestia taka, że jak kupisz diesela - padakę, to połowę tego co masz będziesz musiał włożyć w naprawę, a to pompa, a to turbina, a to jeszcze inne pierdółki.
Nie lepiej kupić benzynę 1.6? Chyba, że jeździsz na dalekie trasy, wtedy faktycznie - lepszy diesel. Ale większość ludzi kupuje diesela nie mając pojęcia, że to woły robocze na dalekie trasy, gdzie jedzie się z jednostajną prędkością, od czasu do czasu wyprzedzając (stąd turbina). Jeśli to ma być typowe auto dla Kowalskiego - Bora 1.6 byłaby lepszym rozwiązaniem.

A tak w ogóle to na Twoim miejscu rozglądałbym się za Mazdą 626 albo Toyotą Avensis.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

08 Cze 2013, 22:10

Zdecydowałem się na BORĘ , a 1.6 nie pali więcej?Bo tak czytam i czytam w necie to takie opinie słyszę, nie jest zbyt awaryjny?
Samochód na trasy krótkie , 4razy tygodniowo dojeżdzał bym 25km do pracy i w weekend jakiś wypad, wiadomo.
Interesuje mnie złoty metalik więc mały wybór na allegro ale coś znajdę.

I jak na tak małe trasy?
Mireklll
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 04 2011
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

08 Cze 2013, 22:55

Więc diesel Ci niepotrzebny.
Poczytaj sobie: [link do autocentrum.pl wygasł]
To zależy o którym 1.6 mówimy.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

09 Cze 2013, 09:31

Bardzo dobry wybór. To niezawodny diesel a nawet jak ulegnie awarii to obecnie jest już bardzo tani w naprawach. To nie te czasy kiedy turbina kosztowała tysiace... Benzyne odpuść, diesel będzie znacznie ekonomiczniejszy i żywotniejszy o ile nie kupisz zajechanego.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

09 Cze 2013, 10:16

kirin88 napisał(a):o ile nie kupisz zajechanego


Mireklll napisał(a):Słyszałem coś o pompach wtryskowych o co biega, bo nie jestem zbytnio maniakiem motoryzacyjnym więc nie łapię tych definicji.


Zgodziłbym się w całości z Twoją wypowiedzią, gdyby nie wyżej zacytowane fragmenty. Autor tematu nie ma pojęcia o dieselach. O ile nie weźmie kogoś ze sobą, kto naprawdę ma wiedzę o tych silnikach i potrafi je przejrzeć to nici z zakupu zadbanego egzemplarza, bo na rynku wtórnym większość tych dieseli to kiepsko utrzymane modele.
Mirkowi można poradzić jedynie, aby nie szukał okazji, nie napalał się i nie kupował pochopnie. Znajdź jakiegoś mechanika, który przelał swój pot klnąc nad 1.9 TDI, postaw mu flaszkę i poproś, aby jechał z Tobą na oględziny auta.
Gdy ja kupowałem 2.0 DTI miałem podobnie. Jeden mechanik "od wszystkiego" nie zauważył nic podejrzanego w pracy silnika, drugi zaś na starcie powiedział, że ten samochód jest na wykończeniu. W tym wypadku ta druga osoba zajmowała się tylko dieselami i w większości Oplowskimi i tymi z VAG'a.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Prestiżowa nagroda dla lotniskowej strefy Lexusa
    W ubiegłym roku na brukselskim lotnisku powstało wyjątkowe miejsce - The Loft by Brussels Airlines and Lexus. Ta spokojna przystań dla strudzonych podróżnych otrzymała właśnie tytuł najlepszej lotniskowej strefy lounge ...

09 Cze 2013, 20:19

To jeśli nie tłuczony to 1.9 TDI Diesel 90km(czy większy) a jeśli tak to raczej benzyniak 1.6 90km?
Mireklll
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 04 2011
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

09 Cze 2013, 22:59

Jeśli chcesz diesela, co w Twoim przypadku, przy robieniu małych przebiegów jest zwyczajnie bezsensowne, to bierz tylko i wyłącznie 1.9 TDI, wersja 90-konna. Ale diesela przed kupnem trzeba dokładnie sprawdzić, wierz mi, bez fachowej wiedzy jeśli kupisz szrota to będziesz klął na niego za każdym razem jak coś znowu się sypnie. Dlatego też benzyna jest bezpieczniejszą opcją. A co do silników benzynowych w Borze - poczytaj sobie w wyżej podanym linku o danych motorach.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

11 Cze 2013, 21:38

A jaki twój faworyt w benzynie?
Mireklll
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 04 2011
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

10 Lip 2013, 22:32

Raczej byłbym za dieslem.
Mireklll
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 04 2011
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

10 Lip 2013, 22:53

Benzyne to najlepiej 1.6 102km. Dobra jednostka pod gaz.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

10 Lip 2013, 22:58

O gazie raczej nie myślę
Mireklll
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 04 2011
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 2.0 HDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Lip 2013, 01:53

Mireklll napisał(a):A jaki twój faworyt w benzynie?


Co jest takiego w borze benzynie 1,6 że bierzesz ją pod uwagę?
Masz do wydania 13k więc za 9-10k możesz kupić Avena1 2,0 który pali mniej niż bora 1,6 i to sporo (pb od 6,5 do 8l a lpg 9-10l przy normalnej jeździe) do tego przyśpieszeniem zjada borę w całości, co do usterkowości to chyba nie muszę porównywać bo nie ma czego. Cena części bardzo podobna do wieśwagena.

P.S.
Silnik 1,6 z Bory w porównaniu do rodziny jednostek 3s-fe jest z epoki kamienia łupanego pod względem ekonomii i parametrów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10958
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lip 2013, 06:43

Przepraszam że to napisze ale matko jedyna autor tematu może chce Bore bo mu sie podoba a wy odradzacie bo to i tamto i lepiej niech kupi co innego..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Lip 2013, 11:21

szybki 100% racji, popieram, nie wiem co ludzie się tak uparli w Polsce na te limuzyny ortalionowych rycerzy.
JDM
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 27 06 1990
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lexus
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna