Volkswagen CC 2.0 TSI

13 Lis 2019, 23:56

Szybki, ok to idąc Twoim tokiem rozumowania, skoro Invi podał jako przykład auta Volvo S60, dwójki podejrzewam że autor nie da rady kupić, za to jedynkę na wypasie.
Być może pójdzie w 2,5T - znasz kogoś od zamykania bloku tego silnika i pełnego zakucia?
Też warto o tym pomyśleć, przegrzeje biedaka i co nowy słupek?:)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

14 Lis 2019, 19:52

Pionek napisał(a):VAG ma sporo bardzo, bardzo dobrych silników.


Dawaj pośmiejemy się.

A co do 2.5T. Ruszasz spod domu, jedziesz przez kilka minut po mieście i trach! silnik przegrzany :mrgreen: Poświęć 10 minut swojego jakże cennego czasu i zamiast wychwalać śmietniki poczytaj w jakich warunkach, których autach i jakim użytkowaniu owe bloki pękają.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

14 Lis 2019, 20:07

Invi napisał(a):Dawaj pośmiejemy się.

Z czego z 2,5T? no właśnie śmiech przez łzy :)
Kupujesz takie Volvo S60 2,5T super auto na autobahny, myślisz że sobie pociśniesz, a tutaj guzik, "nie ciśnij za dużo bo silnik wyzionie ducha, bo plastelina bardziej wytrzymalsza".
Na tym polega różnica między "śmietnikami" a super wychwalanymi autami z cudownymi jednostkami

Chcesz spokojnie jeździć takim autem - wzmocnij blok za parę tysi

I tak wiem 20latkowie zmienili obiekt westchnień i teraz zamiast BMW i Vagów, kupują np. S60 czy S-maxy (typowe młodzieżowe furki) podkręcają na "pinćset" koni i silnik pada :yes:

cytat z sieci:
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem s-max 2,5T 220KM i tak jak każdy dopadła mnie zmora tego silnika uszkodzenie bloku miedzy cylindrami.


Nawet i w T5 potrafi blok pęknąć a co dopiero w 2.4 czy 2.5. Zamknięcie bloku zdecydowanie poprawia wytrzymałość ale mało kto kupuje po taniości 2.4 albo 2.5 aby później wykładać złotówki na zamykanie bloku (no chyba, że to Rka to spoko).
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

14 Lis 2019, 20:18

To teraz poszukaj informacji czym różni się 2.5T w volvo od 2.5T w fordzie

I dawaj listę "bardzo, bardzo dobrych silników" od vag.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

14 Lis 2019, 20:25

Dla istoty sprawy nie ma to znaczenia czym się różnią.

Natomiast co do silników -chociażby: 1,6 mpi, 1,8T 20V, 2,8 VR6, 3,2 VR6, 1,9 tdi, 2,5 TDI R5, 2,0 FSI, 2,0 FSI-turbo (EA113), 1,4T 122, 1,6 TDI 2,0 TDI CR
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

14 Lis 2019, 20:52

Jeśli mam być szczery to "dobrym" silnikiem z tego co wymieniłeś uznam 1.8T. W momencie kiedy zaczęto go tłuc był jakąś innowacją i się sprawdził.

Ale reszta to bez jaj. Co jest takiego w 1.6mpi? Każdy producent ma w ofercie kilka takich prostych silników, gdzie nie ma się co zepsuć. 1.9tdi/2.5tdi to samo. Znajdź diesla na pompie, który nie przejedzie w miarę bezawaryjnie kilkuset tysięcy. Mówiąc o ea113 mamy na myśli silnik, w który po zakupie trzeba włożyć 4k żeby można było w miarę spokojnie jeździć? Z 2.0tdi cr też pojechałeś, konkurencja wkładała silniki w latach 90-tych i to bez żadnych wpadek więc zrobienie tego samego 10 lat później nie jest szczególnym osiągnięciem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR
    Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze ...

14 Lis 2019, 20:59

Invi napisał(a):Ale reszta to bez jaj. Co jest takiego w 1.6mpi? Każdy producent ma w ofercie kilka takich prostych silników, gdzie nie ma się co zepsuć. 1.9tdi/2.5tdi to samo. Znajdź diesla na pompie, który nie przejedzie w miarę bezawaryjnie kilkuset tysięcy. Mówiąc o ea113 mamy na myśli silnik, w który po zakupie trzeba włożyć 4k żeby można było w miarę spokojnie jeździć? Z 2.0tdi cr też pojechałeś, konkurencja wkładała silniki w latach 90-tych i to bez żadnych wpadek więc zrobienie tego samego 10 lat później nie jest szczególnym osiągnięciem


Jeśli dla Ciebie to są wady, to lepiej zaprzestań już mamienia ludzi że wadliwa skrzynia we Fiacie Bravo to zaleta i dreszczyk emocji ile pociągnie, bo naprawa skrzyni to nie 50 zł :roll:
2,5 TDI stare z lat 90 wkładali nawet do Twojego kochanego Volvo bo inżynierowi byli tacy "super" tylko nie potrafili zrobić diesla (brali z Audi i Renault zdaje się) :yes:
Invi napisał(a):Mówiąc o ea113 mamy na myśli silnik, w który po zakupie trzeba włożyć 4k żeby można było w miarę spokojnie jeździć?
Jak do oględzin aut bierze się fryzjera i kosmetyczkę a do tego szuka się najtańszych ofert na rynku to może się tak zdarzyć, z resztą w 200 konnym aucie same opony to R17 które 200 zł nie kosztują to nie Fiat SC
2,0 FSI turbo robisz stage 2 bez żadnego wzmacniania bloku i pędzisz autostradą na pełnym gazie a takie coś w 2,5T i to w serii- jest zabawą dla odważnych.
itd..itd reszta bez komentarza
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

14 Lis 2019, 21:12

Pionek napisał(a):pędzisz autostradą na pełnym gazie a takie coś w 2,5T i to w serii- jest zabawą dla odważnych.
itd..itd reszta bez komentarza


No tak, wszystkie Volvo 2.5T które jeżdżą po autostradach mają pęknięty blok - dobry żart. Poczytaj dokładnie informacje na forach i popytaj mechaników kiedy pojawiają się problemy z tym silnikiem. Podpowiem, że przy nieumiejętnym chiptuningu, w najmocniejszy wersjach (Volvo R, Ford RS) i przy ogólnie słabym serwisowaniu.
Zauważ też że problemy VAGa z poborem oleju pojawiały się już na gwarancji (przy niskich przebiegach). Pęknięty blog w 2.5T zdzarza się w autach 10-15 letnich.
Ale jak ktoś się boi to zawsze może kupić 2.4 T5 260KM - tam nie było problemu z pękającymi blokiem.
Co do silników volvovskich to trafiały się gorsze jednostki - chociażby diesel 2.0 5-cylindrowy, w którym pękał blok przy małych przebiegach. Co do starszych jednostek to było tam wiele pancernych jednostek chociażby 2.0T 180KM czy wolnossące 2.4 140/170KM.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

14 Lis 2019, 21:17

Invi napisał(a):Mówiąc o ea113 mamy na myśli silnik, w który po zakupie trzeba włożyć 4k żeby można było w miarę spokojnie jeździć

No tak no rozrzad to tylko w vagu sie wymienia, kupujesz inne auto i zlotowki nie dokladasz, zejdz na ziemie.
W porównaniu do innych silnikow robisz dodatkowe
Hpfp z wymiana z 200zl
Dolot wyczyscic z nagaru 500zl
Zawór pcv 130zl
(Rozrzad, olejr, filtry, swiece wymieniasz w kazdym aucie po zakupie)

Jak dla ciebie te kilka stowek dyskwalifikuje auto z zakupu to wspolczuje.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

14 Lis 2019, 22:01

Pionek napisał(a):Jeśli dla Ciebie to są wady, to lepiej zaprzestań już mamienia ludzi że wadliwa skrzynia we Fiacie Bravo to zaleta i dreszczyk emocji ile pociągnie, bo naprawa skrzyni to nie 50 zł :roll:


A czy coś tam napisałem o wadach? Zacznij czytać ze zrozumieniem
Po prostu silniki które uznajesz za "bardzo, bardzo dobre" są tak naprawdę przeciętne i nic szczególnego nie wnoszą.

Pionek napisał(a):2,5 TDI stare z lat 90 wkładali nawet do Twojego kochanego Volvo bo inżynierowi byli tacy "super" tylko nie potrafili zrobić diesla (brali z Audi i Renault zdaje się) :yes:


I to czyni z 2.5tdi cud techniki?

Raziel11 napisał(a):Jak dla ciebie te kilka stowek dyskwalifikuje auto z zakupu to wspolczuje.


Zdecyduj się co do kosztów bo pominąłeś zawór n75 za cirka 5 stówek

Raziel11 napisał(a):Olej 210
swiece 200
filtr powietrza 100
pcv 180
hpfp 260
rozrzad 1400
n75 450
dv 200
nagar 600
=3600


Z jednej strony powiesz "kilka stówek" a z drugiej jest to kwota, której nie musisz wykładać kupując auto od konkurencji. A skoro nie liczymy rozrządu (który swoją drogą spektakularnie tani nie jest jak do silnika 4 cyl - INA z pompą do 2.5T kosztowała jakieś 2 lata temu niecałe 5 stówek) to masz pcv+hpfp+n75+dv+czyszczenie dolotu co daje wg Twoich wyliczeń 1700 plnów więcej na starcie. A teraz policz jaki to % wartości przy aucie za 20k.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

14 Lis 2019, 22:13

Ossy napisał(a):Poczytaj dokładnie informacje na forach i popytaj mechaników kiedy pojawiają się problemy z tym silnikiem. Podpowiem, że przy nieumiejętnym chiptuningu,

Ok czyli patrząc na powyższy przykład, cytat z forum Forda, ktoś kupił dużego Vana rodzinnego żeby pierwsze co robić to jechać na chiptuning i dlatego się silnik rozleciał? Szczególnie że miał 220 koni czyli tyle co seria?
Wiesz myślę, że Sharany wszelkiej maści, S-maxy itd są rzadkimi gośćmi na rolkach u tunerów w celu podniesienia mocy bo z zasady takie auta do czego innego służą.

Invi napisał(a):I to czyni z 2.5tdi cud techniki?
Cud techniki nie ale wg Twojego rozumowania:
Invi napisał(a):Każdy producent ma w ofercie kilka takich prostych silników, gdzie nie ma się co zepsuć. 1.9tdi/2.5tdi to samo.
jak widać Volvo w latach 90 np w modelu V70 nie miało swojego diesla w ofercie tylko musiało brać od Audi
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

14 Lis 2019, 22:51

Pionek napisał(a):Szybki, ok to idąc Twoim tokiem rozumowania, skoro Invi podał jako przykład auta Volvo S60, dwójki podejrzewam że autor nie da rady kupić, za to jedynkę na wypasie.
Być może pójdzie w 2,5T - znasz kogoś od zamykania bloku tego silnika i pełnego zakucia?
Też warto o tym pomyśleć, przegrzeje biedaka i co nowy słupek?:)

Chłopie mylisz pewne fuckty i to dosyć konkretnie.
A więc problem pękających bloków silnika dotyczył konkretnych opcji tak więc serwisujemy naście xc90, kilka zwykłych mondeo i nie ma tego problemu który natomiast był w kręconych st/rs ...

Pionek napisał(a):cytat z sieci:

Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem s-max 2,5T 220KM i tak jak każdy dopadła mnie zmora tego silnika uszkodzenie bloku miedzy cylindrami.

Pionuś ale ten cytat pojawia się od jakiegoś czasu... więc chyba jest różnica jak coś gdzieś się pojawia sporadycznie i jest ewentualnością a czymś co się psuje nagminnie pod co specjalizują się warsztaty świadczące usługi.
I oczywiście taki 2,5t naprawią ale nią ma tak jak przy tsi że posiadają gotowca na podmiankę bo jest zapotrzebowanie. Na tej zasadzie to mi się trafił zajechany 2jz i co ? napiszesz że 2jz bierze olej albo się sypie? :D

Raziel11 napisał(a):No tak no rozrzad to tylko w vagu sie wymienia, kupujesz inne auto i zlotowki nie dokladasz, zejdz na ziemie.

Sprowadzam auta i je serwisuje i jakoś w jednych silnikach nie ma problemu z łańcuchami a w drugich jest więc nie rozumiem czemu nie powiedzieć że coś jest kiepskiej jakości a coś dobrej jakości.
Po za tym po co Ty wciąż drążysz upieranie się przy czymś co znasz z opowieści panów z aso ???
Chcesz nr.tel do tej firmy której dałem poszkodowanemu przy uszkodzonym tsi ??? Czy Ci nie potrzebny i oni też się nie znają???

Pionek napisał(a):Natomiast co do silników -chociażby: 1,6 mpi, 1,8T 20V, 2,8 VR6, 3,2 VR6, 1,9 tdi, 2,5 TDI R5, 2,0 FSI, 2,0 FSI-turbo (EA113), 1,4T 122, 1,6 TDI 2,0 TDI CR


Nie mieszaj bo... wklejasz silniki starej daty, potem wklejasz silniki nowej daty a tak właściwie to .... trzeba te zacne motory zestawić z konkurencją z tamtych lat.
Ale tego nie będę zestawiał no bo i tak za chwilę będzie milion internetowych argumentów z corrado vr6 na plakacie ... :D


Tak już sobie obiecałem nic się nie odzywać ...

R11 i Pionek powtórzę się... bywam w różnych przedziwnych miejscach ... gdzie zjeżdżają się osoby różnymi markami aut i to na maxa wytrzepanymi i w serii i po tunach nawet Razielku Ci do których piejecie na RF i i są ekstremiści ale to są realiści którzy wiedzą o wadach danej opcji ale nie upierają się że ich nie ma tylko je akceptują... ;-)


Dlatego powtórzę autorze tematu dam Ci namiary na firmę i dowiesz się więcej ... bo to Ty płacisz a nasi chłopcy się rozmyją :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

14 Lis 2019, 23:14

szybki napisał(a):Nie mieszaj bo... wklejasz silniki starej daty, potem wklejasz silniki nowej daty a tak właściwie to ....
A gdzie było pytanie o silniki VAG-a starej daty czy nowej daty czy Przed Naszą Erą? :roll:

szybki napisał(a):Dlatego powtórzę autorze tematu dam Ci namiary na firmę i dowiesz się więcej ... bo to Ty płacisz a nasi chłopcy się rozmyją

Tak podaj firmę, namiary i najlepiej kosztorys wzmocnienia 2,5T bo o to Ciebie prosiłem, a nie o pisanie pamiętników :)
Chyba celowo pominąłeś tę kwestię żeby po prostu nie wyszło że taka drobna naprawa to więcej niż naprawa problemu olejowego w TSI
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

14 Lis 2019, 23:17

Zamykam, bo spamowej tradycji stało się zadość...

Jeśli autor będzie mieć życzenie ponownego otworzenia tematu, niech pisze do mnie na PW.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0