Volkswagen Fox 1.2 szarpie na jałowych, głośny jak traktor

24 Cze 2021, 20:02

Witam, a więc jakoś rok temu ojciec zakupił volkswagena foxa 1.2 3-cylindrówkę na dojazdy do pracy i ogólnie wszystko było nawet w porządku poza tym, że spalał olej do czasu aż zaczął wydawać dźwięki z wydechu istnie jak ciągnik w dodatku, palić na dwa gary i spadać z obrotów. Pierwsza diagnoza ojca to były świece no i wymienił je, w sumie kupił ich 9, to nie dało żadnego rezultatu, a nawet przez te miesiące się pogorszyło i za namową znajomego mechanika, który podpiął mu pod komputer, postanowił wymienić cewki i kupił używki, włożył i nadal nic w sklepie stwierdzili, że powinny być "oryginalne" beru no i zakupił trzy sztuki -  nadal nic. W aucie wymienił już olej, filtr powietrza, świece, cewki zapłonowe i teraz zamówił czujnik położenia wałka. Na ten moment niby pali na trzy, ale check się świeci, trzęsie się cały i chodzi coraz głośniej czy to na zimnym, czy ciepłym.
Ojciec jeszcze mi mówił, że jak zdejmie nogę z gazu, i wskoczy na wolne obroty, to przy następnym depnięciu kompletnie nie ma mocy, trzeba zgasić i od nowa zapalić i niby jest mniej więcej ok.
Wiem, że cudów mi tutaj na forum nie zrobicie, ale może ktoś z Was miał taki problem albo może nakierować, co to może być?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

tutaj nagranie
Joz9543
Nowicjusz
 
Posty: 43

24 Cze 2021, 20:56

Joz9543 napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=juvLQd2ecxE
No nie pali na wszystkie cylindry . Powinniście zamiast wydawać pieniądze na bezsensowne wymiany części zacząć od porządnej diagnostyki silnika . Wpierw odczyt błędów . Zapewne będzie błąd brak zapłonu na którymś cylindrze . Potem pomiar ciśnienia sprężania a potem prawdopodobnie remont silnika . Te silniki mają skłonność do wypalania zaworów .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Cze 2021, 21:01

No właśnie był błąd na środkowym.. i taka własnie była diagnoza jednego z mechaników - wypalony zawór.. Kurcze taki remont to pewnie nieopłacalny w takim gracie a można swapować 1.4?
Bo pewnie wyjdzie porównywalnie drogo, a przynajmniej unikniemy kolejnego badziewia skoro te trzy cylindrówki miały problemy..
Joz9543
Nowicjusz
 
Posty: 43

24 Cze 2021, 21:45

Swap na 1,4 nie będzie tani . Remont tego 1,2 gdy już brał olej też pochłonie jakieś tam żetony . Remont 1,2 według instrukcji serwisowej jest awykonalny . Nie można wymontować / zamontować tłoka , wału korbowego , panewek bo więcej tam aluminium niż stali . Jednakże robi się tutaj grubsze naprawy i to jakoś hula . Możecie żeżbić lub wymienić gwarantowany słupek .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Cze 2021, 22:03

Ok dzięki za pomoc chyba spróbujemy z tą przekładką jednak bo szkoda go na złom oddawać, tym bardziej że nie ma grama rdzy.. jedyne co się vagowi udało ;P a remont to faktycznie głupiego robota, bo pewnie też gładzie i cała reszta jak mówisz dostały, jak tam opiłki były.
Joz9543
Nowicjusz
 
Posty: 43

24 Cze 2021, 23:55

sprawdzasz ciśnienie, jeżeli brakuje to zrzucić łeb i sprawdzić o co chodzi, moze na głowicy ucieka wiec szybki remont nowa uszczelka i tłuc dziada dalej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16662
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Cze 2021, 10:52

ok dzięki zrobię pomiar i zobaczymy co wyjdzie
Joz9543
Nowicjusz
 
Posty: 43

25 Cze 2021, 11:36

Na cylindrze gdzie będzie niskie ciśnienie sprężania wlać przez otwór świecy zapłonowej kieliszek oleju silnikowego . Rozprowadzić go po cylindrze rozrusznikiem i ponownie zmierzyć ciśnienie . Jeśli wzrośnie znacznie lub wzrośnie nawet do wartości nominalnej to uszkodzenie tłoka / pierścieni / gładzi cylindra . Zaś jeśli nie wzrośnie lub tylko nieznacznie to dmuchnięty
zawór / zawory. Działanie takie nazywa się pomiarem ciśnienia z próbą olejową. W większości przypadków się sprawdza i daje nam przed demontażem głowicy pogląd co i jak daleko jest uszkodzenie .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna