halsky11 napisał(a):nie ponioslo kolego, na poczatku byla mowa o 1,6 75KM , ten silnik jest na gazniku ew. sterowanym elektronicznie ale to dalej gaznik, 9l jak na taka mala pojemnosc to jest chyba zart konstruktorow, rownie dobrze mozna wybrac sedana z silnikiem 2,0 dohc na wtrysku sekwencyjnym ktory spala ok 8,5 l w cyklu mieszanym i w tej samej cenie
btw 6l na 100 to moze spalac silnik z wielopunktowym wtryskiem w pojemnosci 1,4-1,5 gazniwkowy w zyciu nie zejdzie na 6 na trasie chocbys 70 jechal
kolego w 3 generacji golfa nie występuje silnik 1,6 na gaźniku ten 75 konny to monowtrysk pomyliły ci się generacje
![Wink ;)]()
w 2 były 1,6 na gaźniku pierburg 2E2 albo 2EE czasem były też na Weberach ale to nie ta generacja
![Wink :wink:]()
już końcowa produkcja 2 była na wtrysku jednopunktowym.
tak samo jest z silnikiem 1,4 w golfie 3 generacji to jest monowtrysk i uwierz mi spokojnie w trasie zejdziesz do 6 litrów benzynki na100 (ludzie podobno schodzą poniżej 5 mi się nie udało) w 2 litrowym GTI przy spokojniej stałej jeździe schodzisz do 6,5litra (ale to na proszkach uspokajających
![Mr. Green :mrgreen:]()
) miałem każdy z wymienionych samochodów i wiem ile palą 9 litrów w mieście to maxymalny wynik jaki miałem i w 1,4 i w 1,6 (mówimy o wersji 8 zaworowej 16 pali troszkę więcej)
już pomijając kwestię spalania i dynamiki w tych samochodach prędzej szczeźnie blacha niż silnik (jeśli był normalnie użytkowany), golfy gniją strasznie na progach, tylnej klapie, dole grodzi i podłodze
![Wink :wink:]()