Volkswagen Golf 3

06 Sty 2010, 13:41

Witam. Chcę zasięgnąć waszej porady w sprawie kupna samochodu używanego. Chodzi mi o Volkswagena Golfa 3.
OPIS:
Rok produkcji: 1997, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 75 KM (55 kW), Pojemność skokowa: 1598 cm3, benzyna, czarny-metallic, Liczba drzwi: 4/5, Status pojazdu sprowadzonego: sprowadzony/zarejestrowany, Kraj pochodzenia: Niemcy, Kraj aktualnej rejestracji: Polska.

Bardzo mi wpadł w oko i chętnie kupiłbym go, ale mam jeden problem i tutaj się z nim do was zwracam: chodzi o to, że ma już przejechane 220 000 km i chciałbym wiedzieć ile da radę jeszcze przejechać. Czy to jest dużo jak na ten samochód ? Po prostu chciałbym go kupić ale też żeby mi posłużył dłuższy czas.

Z góry dziękuję za odpowiedź :)[/b]
laurencjo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Niemcy

06 Sty 2010, 13:55

laurencjo napisał(a):Witam. Chcę zasięgnąć waszej porady w sprawie kupna samochodu używanego. Chodzi mi o Volkswagena Golfa 3.
OPIS:
Rok produkcji: 1997, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 75 KM (55 kW), Pojemność skokowa: 1598 cm3, benzyna, czarny-metallic, Liczba drzwi: 4/5, Status pojazdu sprowadzonego: sprowadzony/zarejestrowany, Kraj pochodzenia: Niemcy, Kraj aktualnej rejestracji: Polska.

Bardzo mi wpadł w oko i chętnie kupiłbym go, ale mam jeden problem i tutaj się z nim do was zwracam: chodzi o to, że ma już przejechane 220 000 km i chciałbym wiedzieć ile da radę jeszcze przejechać. Czy to jest dużo jak na ten samochód ? Po prostu chciałbym go kupić ale też żeby mi posłużył dłuższy czas.

Z góry dziękuję za odpowiedź :)[/b]


napewno bedzie duzo palil bo jest strasznie slaby, sprawdz w jakim stanie obecnie jest silnik to dowiesz sie ile jeszcze pojezdzi
halsky11
 

06 Sty 2010, 15:21

Z tym że będzie dużo palił to się nie zgodzę, wujek ma z 93r zadbanego 1.4 60 KM i pali mu średnio 7l/100 km więc tragedii nie ma wręcz przeciwnie.
Silnik ten jest niewyżyłowany dlatego powinien jeszcze przejechać przynajmniej drugie tyle Jeśli przebieg jest realny i wszystko było wymieniane na czas to nie powinno być problemów. To nie jest dużo na ten samochód, spokojnie drugie tyle powinien zrobić a gdyby to był 1.9 w dieslu to trzy razy tyle.
Oglądnij go dokładnie, sprawdź stan silnika i blacharki i jeśli ok to kupuj.
stasiowski121
 

06 Sty 2010, 15:32

1,4 w budzie 1100 kg pali 7 na 100? chyba na trasie jadac 90, zauwazylem ze ludzie uwielbiaja tutaj fantazjowac na temat spalania ich pszczolek....
halsky11
 

06 Sty 2010, 15:53

1100 kg na ten silnik to wcale nie jest dużo, wierzyć nie musisz nikt Cię nie zmusza.
Poruszając się normalnie z resztą gdzie dziś pojedziesz ponad setkę, ślisko na drodze, kiepskie warunki, nie ma po co jechać szybciej chyba że spieszy się komuś na drugi świat.

Przy jeździe do 120 km/h i tak w 8 się mieścił z tego co mi wiadomo.
Mój pali teraz ok 9 przy poruszaniu się 60% miasto reszta trasa. A na trasie w lecie bierze 7,5-8 l/100 km przy jeździe do 130 km/h i też nie zmuszam Cię do wierzenia.
stasiowski121
 

06 Sty 2010, 18:17

Stasiowski121-a czym nadzywyczajnym sie charkteryzyje ten silnik ze ma miec niskie spalanie? to stara konstrukcja i uzytkownicy sugeruja ze spala od 8,3-9 L :shock: w cyklu mieszanym bo tak sie podaje, i to jest wg ciebie malo jak na hatchback? moj ciezki woz klasy wyzszej sredniej pali 8 na trasie a ma silnik 2,5 raza wiekszy niz golf

mialem kiedys mazde 323f i ciagnela latem na trasie ok 5,3 litra i to byl silnik benzynowy 1,5 nie jakis klekot tdi! mial dokladnie 28KM wiecej niz ten vw

tak wiec nie uwsteczniajcie sie i kupujcie samochody z w miare najnowoczesniejszymi silnikami jak na swoje finanse bo nie zawsze mala pojemnosc=niskie spalanie
halsky11
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Volvo V40 - pięć gwiazdek w Euro NCAP
    Nowe Volvo V40 otrzymało najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wynik ogólny jest najlepszym odnotowanym kiedykolwiek przez instytut – 98% ochrony dorosłych pasażerów i 100% ochrony ...

06 Sty 2010, 20:36

troszkę wam powiem chłopaki, że zeszliście z tematu :grin: . A co do pytania "laurencjo" radziłbym nie patrzeć na przebieg. Jeśli jest możliwość zabrania samochodu przed kupnem do fachowca to pojechać i niech oceni poprostu w jakim stanie jest silnik podzespoły zawieszenie itp. A jeśli przebieg jest oryginalny (wątpliwa sprawa) to przejedzie jeszcze raz tyle ;] golfy charakteryzują sie dużą odpornością na "czas" i jeśli trafisz na zadbany niedobity egzemplarz to naprawdę długo Ci posłuży. Jak ekspert stwierdzi że smochód ok to brać i sie cieszyć ;]
w moich żyłach płynie benzyna, zamiast serca świszczy turbina!
moto_maniak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Pomorze

06 Sty 2010, 20:45

[link do oferty na Allegro wygasł]

a co myslisz o tym? absolutna perelka , super oszczedny 1,6 diesel! jakis starszy pan jezdzil tym 27 lat i chyba umarl w srodku ze starosci :lol: w koncu to vw pewnie przekrecil mu sie licznik jakies 100 000 temu :D
halsky11
 

06 Sty 2010, 21:23

halsky11 napisał(a):napewno bedzie duzo palil bo jest strasznie slaby, sprawdz w jakim stanie obecnie jest silnik to dowiesz sie ile jeszcze pojezdzi

"Ekspert"od silników uwazaj!,zebys sie nie zakiwał.
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Miejscowość: małopolska

06 Sty 2010, 21:46

milutki5 napisał(a):
halsky11 napisał(a):napewno bedzie duzo palil bo jest strasznie slaby, sprawdz w jakim stanie obecnie jest silnik to dowiesz sie ile jeszcze pojezdzi

"Ekspert"od silników uwazaj!,zebys sie nie zakiwał.


to miala byc konstruktywna rada?
halsky11
 

07 Sty 2010, 15:22

Dziękuję ślicznie za pomoc ;)
laurencjo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Niemcy

09 Sty 2010, 10:01

Co za bzudry piszecie , maly pojemnosciowo silnik zawsze bedzie mniej palil od wiekszego. Skad te info ze 1.4 bedzie palil powyzej 10 litrów? No chyba ze bedziesz cegly wozil zamiast pasazerów i do bagaznika jeszcze nawrzucasz..
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Miejscowość: Poznań

09 Sty 2010, 11:38

illusion napisał(a):Co za bzudry piszecie , maly pojemnosciowo silnik zawsze bedzie mniej palil od wiekszego. Skad te info ze 1.4 bedzie palil powyzej 10 litrów? No chyba ze bedziesz cegly wozil zamiast pasazerów i do bagaznika jeszcze nawrzucasz..


Od każdej reguły są wyjątki kolego;)
Przykład: jednostka np. z Fiata Sieny 1.4 która potrafi łyknąć 10l/100km przy normalnej jeździe i dla niej to wynik normalny gdyż jet to nieudana konstrukcja. Mój kolega kupił jakieś 3 lata temu i nadziwić się nie mógł że tyle pali ale niestety taka jest prawda.
Mniej spali już 1.2 16V gdyż jest lepiej dopracowana.
stasiowski121
 

09 Sty 2010, 11:53

illusion napisał(a):Co za bzudry piszecie , maly pojemnosciowo silnik zawsze bedzie mniej palil od wiekszego. Skad te info ze 1.4 bedzie palil powyzej 10 litrów? No chyba ze bedziesz cegly wozil zamiast pasazerów i do bagaznika jeszcze nawrzucasz..
czasem mały silnik jest za słąby do samochodu i musisz go wysoko kręcić żeby samochód jechał, w przypadku golfa to 1,4 troche słabawy jest spala tyle co 1,6 a dynamike ma średnią ;) zresztą 1,6 da się bardzo ładnie zagazować i mamy autko palące 7 litrów gazu na 100km, 1,4 po zagazowaniu p prostu nie jedzie :mrgreen: oczywiście przy długiej trasie kiedy go sobie rozpędzimy spali deczko mniej niż 1,4 ale w normalnym, codziennym użytkowaniu (zwłaszcza w mieście) plią tyle samo :wink:
BTW ani 1,4 ani 1,6 nie spaliły mi nigdy powyżej 9 litrów w jeździe po mieście nawet :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Sty 2010, 12:06

illusion napisał(a):Co za bzudry piszecie , maly pojemnosciowo silnik zawsze bedzie mniej palil od wiekszego. Skad te info ze 1.4 bedzie palil powyzej 10 litrów? No chyba ze bedziesz cegly wozil zamiast pasazerów i do bagaznika jeszcze nawrzucasz..


malo wiesz...malo... mala moc vs. duza masa oznacza duze obciazenie dla silnika zeby wogole ciagnac mase pojazdu zachowujac minimalna dynamike, doloz do tego 3 pasazerow serdnio po 75kg kazdy to juz masz prawie 220kg dodatkowo, zakladajac ze masz gaz+ dodatkowe 30kg na pokladzie

skad takie info? zobacz sobie na przyklad fiata 1,6 16v niby niewielki silnik i samochod tez a zre srednio 11-12 l w cyklu mieszanym, prawdopodobnie dlatego ze jest kiepska konstrukcja i ma zamalo mocy jak do takiego nadwozia

mowimy tu o golfach z silnikami gaznikowymi, takie rozwiazanie podawania paliwa na cylindry oznacza bardzo niska sprawnosc calkowita calego ukladu , stad mala moc i wysokie spalanie

dlatego wczesniej nadmienialem zeby sie ludzie nie uwsteczniali i kupowali w miare swoich mozliwosci najbardziej nowoczesne rozwiazania
halsky11