Volkswagen Golf do oceny

13 Lip 2017, 21:23

Czytając ten temat (po mojej wypowiedzi) nasuwa mi się jedno pytanie - skoro już wybrałeś i wiesz "wszystko" o G V to co tutaj robisz? :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Lip 2017, 21:31

Przeczytałem cały wątek i autorze... z całym szacunkiem ale gadasz takie głupoty że aż głowa boli. Uważasz że każdy golf IV będzie rozleci się na części po miesiącu od zakupu, a za to golf V to już bez żadnego wkładu będziesz jeździł pół dekady??? :D szukasz tu jakiegoś poparcia swojej bezsensownej logiki, żeby nie kupić golfa 4 tylko 5... jeśli 200 zł, które musiała wydać twoja koleżanka to dużo, to tak jak napisał Invi, kup rower :ok:
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

13 Lip 2017, 22:28

Ok widzę że nie ma dyskusji wspólnej na tym forum, tylko beznamiętnie trzeba wybierać to co inni polecają? :)
Zapominacie tylko że z autami to nie tak jak z winem im starsze tym lepsze, dlaczego np właściciele Astry H nie kupią sobie F? skoro kiedyś były takie trwałe auta? Dlaczego zamiast Audi A4 B7 ktoś nie wybierze Audi 80?
Albo zamiast BMW E90 - BMW E36? no bo to są stare auta z nalotami 400-500 tys nadające się do remontów.
A skąd się bierze to że sporo osób szuka aut wg rocznika i przebiegu? Gdyby w PL przebieg był realny to jest to 100% wyznacznik stanu auta.
problem tylko taki że przebieg jest kręcony.
Ale G V będzie miał mniej nalotu i właścicieli niż 3-4 lata starszy G IV 1,8T który z zasady jest tańszy i ulobiony przez młodych właścicieli.
Wątpie by ktoś kogo ledwo było stać na takie auto, zalewał je Motulem i serwisował w ASO VW.
Katowanie silników do czerwonego pola na zimnym, bez zmian oleju itd to typowe dla takich jednostek i aut.
Poza tym warto prześledzić fora techniczne - problemy z takimi autami to w 80% stare VW/ Ople/ Fordy lata 90 czy BMW E36 np
A to coś nie odpala, trzeszczy, zapieczone hamulce, nie ma mocy itd.
Wiec straszenie FSI - no ok to nie jest rewelacyjny silnik ale czy między 1,8T a 2,0 FSI serio będzie taka różnica? to nie są auta z salonu.

Mi nie chodzi o jeden czujnik za 200 zł ale o regeneracje maglownicy, o inne czujniki zaworki itd, przeguby, łożyska, tłoczki i robi się 2 tys a nie 200 zł.

Pomijam już fakt że G IV bazuje na innej stylistyce, płycie i rozwiązaniach technicznych i jest dużo prymitywniejszym autem od G V. a do tego przestrzeń i komfort jazdy, rozstaw osi itd.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2017, 08:58

demirbiras napisał(a):Mi nie chodzi o jeden czujnik za 200 zł ale o regeneracje maglownicy, o inne czujniki zaworki itd, przeguby, łożyska, tłoczki i robi się 2 tys a nie 200 zł.


Ale ja to rozumiem, tylko TY nie rozumiesz, że kupując Golfa V też bierzesz w zestawie ryzyko awarii! Z Twoich wypowiedzi wynika, że jak kupisz Golfa IV to w miesiąc wydasz 4 tysiące, a jak kupisz Golfa V to już nic w niego nie włożysz - to jest bardzo, ale to bardzo głupie myślenie.

Zacznijmy od tego, że przede wszystkim liczy się STAN danego egzemplarza.

Tak czy siak, wybrałeś już piątkę, więc szukaj, wrzucaj ogłoszenia to się oceni.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Lip 2017, 09:22

Wszystko się zgadza, tylko za takiego w miarę świeżego Golfa V musisz wyłożyć na start jakieś 10 tys więcej niż za styranego Golfa IV :)

Jak masz jedną kwotę do wydania np te 15-18 tys. to kupując czwórkę bierzesz to co jest najlepszego na rynku, silnik, wyposażenie albo nawet może uda się znaleźć bezwypadkowy egzemplarz od dziadka z małym przebiegiem i pełną historią serwisu .
Natomiast piątka za tą cenę to będzie typowy Golf od typowego handlarza, albo od prywatnej osoby co kupiła od handlarza, fakt że kilka lat młodszy.

Pod względem ekonomii w tym momencie Golf IV zawsze wyjdzie taniej, nie są to jeszcze tak stare auta żeby się całkowicie sypały, a kwota którą wyłożysz na naprawy nigdy nie przekroczy kwoty, którą musisz dołożyć żeby kupić i serwisować V (w piątce też gwarancja dawno się skończyła i auto też się będzie psuło).
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Lip 2017, 13:39

Drogi Autorze,

Przeczytaj powyższe wypowiedzi jeszcze raz i postaraj się znaleźć w nich pomoc, a nie narzucanie Ci innych aut.
Jeśli pomocy z naszej strony nie widzisz to zapraszam na forum użytkowników VW/Golfów. :ok:
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota AA 1936 rok
    Napędzana 3,4-litrowym silnikiem z 6 cylindrami Toyota AA była pierwszym samochodem tego producenta. Prototyp wybudowany w domowych warunkach został zaprezentowany podczas pokazów w Tokio. Razem z modelem AA premierę ...
    Toyota Corolla TE27 (1972–1974)
    To właśnie od niej zaczyna się wielka przygoda Corolli ze sportem. Pod maską lekkiego, ważącego zaledwie 855 kg nadwozia coupe ówczesnej Corolli TE27 zamontowano 115-konny silnik DOHC z Celiki. Ta wersja trafiła do ...