Volkswagen Golf do oceny

13 Lip 2017, 16:10

Witam Panowie,
jestem tutaj nowy, poszukuję VW Golfa i nie wiem do końca czy lepiej iść w Golfa IV z mocniejszym silnikiem i może z końca produkcji?? Czy Golf V?
Interesuje mnie moc ok 150 koni, roczne przebiegi ok 12 tys, ale to jeździłem autem rodziców do tej pory, głównie miasto ale jakieś też 25% czasem trasa.

Znalazłem ze swoich okolic takie oto auta:



Golf V:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Golf IV:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do Sprzedajemy wygasł]


Nie będę ukrywać że bardziej by mi zależało na Golfie V, bo to porządniejsze i trwalsze auto, Golfy IV to już dzisiaj skarbonki bez dna.
A nie uśmiecha mi się kupować 15 letnie auto i dobijać z wkładem do 20 tys.
Golf IV ma sporo bolączek, kiepska po tylu latach elektryka/elektronika więc wkładu będzie co nie miara.
No i problem taki że Golf IV to czasy gdy w PL ludzi było stać co najwyżej na Matiza, Tico czy Seicento 900 więc po 20 właścicielach te auta pokombinowane.

Nie wiem przekonuje mnie bardziej Golf V, ale czekam na Wasze opinie.
Po prostu boję się że kupie G IV i wpakuje 4 pensje w doprowadzenie go do porządku, bo co chwile coś, czujniki, mikrostyki, zaworki itd.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lip 2017, 16:19

1. Golf V nie ma w 100% godnego polecenia silnika o mocy, której oczekujesz.
2. Golf V przez swoją skomplikowaną budowę jest dość zawodny, a części trochę droższe (ta generacja jest nawet uznawana za top jeśli chodzi o te najgorsze, stąd szybko wprowadzono VI).
3. Wrzuciłeś piątki z jednym z gorszych silników (choć i tak lepsze od TSI)

Ogólnie ja bym szukał zadbanej IV za max 12k. Inna sprawa - musi być Golf?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Lip 2017, 16:27

Nie no Golf IV do 12 tyś to strata pieniędzy, chyba że perełka, cacy i z 1.8T, jedyny wyjątek.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lip 2017, 16:32

Ok a co niby 1,8 turbo to taki cudowny silnik? jak mi padnie jakiś zawór turbiny albo sama turbina to zrobi się drogo, padnie czujnik wału kolejne pieniądze itd.

W Golfie V nawet turbo nie ma, stąd umyślnie wybrałem taki silnik.
Poza tym G V jest skomplikowany ale i bardziej dopracowany, rzetelniejszy, G IV ma wszystko kiepskiej jakości.
Miałem kumpelę która kiedyś wracała z pracy na lawacie bo padł czujnik wału właśnie i podobno tylko Bosch działa za 200 zł, tak samo mikrostyki wymieniała w drzwiach, chłodnica przeciekała, nadkola zaczęły gnić itd.

Moim zdaniem czasy Golfa IV minęły, a G V jest porządniejszym i lepszym autem w każdym calu.

No i nie musi być Golf V ale co kupie w tym budżecie? z resztą co to za różnica. Moim zdaniem VW to porządne auta ale wiek i ilość użytkowników oraz przebiegi działają na niekorzyść.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lip 2017, 16:44

W Golfie V nie ma czujnika wału? Chłopie... ;)

Golf V to już nie jest ten stary i pancerny Volkswagen, niestety, musisz to przyjąć do wiadomości. I w Golfie V jak padnie Ci czujnik wału to też wrócisz na lawecie, a w najlepszym wypadku może się doczołgasz na drugim biegu.

Co z tego, że silnik nie ma turbo, jak to FSI? Osadzający się nagar, który co jakiś czas trzeba czyścić to też koszt.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lip 2017, 17:16

Tak w G V jest czujnik ale nie ma sypiącej się maglownicy, elektryki łącznie z centralnym z włącznikami szyb, wnętrza które się sypie z dnia na dzień, nie ma blachy która gnije pomimo ocynku itd.

Co z tego że osadza się nagar jak w G IV przez pół roku z 5 tys włoże w te wszystkie pierdoły, to starczy mi na wyczyszczenie nagaru i lanie Pb98 do FSI :)

Po prostu mam dylemat kupię starą wyjeżdzoną czwórkę za 12 tys i do listopada dobije do 16 tys pierdołami czujnikami, zaworami, uszczelnieniami, włącznikami, konserwacja blachy itd.

Po prostu wg mnie G IV jest zmęczony życiem i wkład w takie auto to zawsze tysiące, bo coś zdejmiesz i założysz i już nie będzie działać. Czujnik jeden padnie a jutro drugi, po jutrze nie świeci deska, a za chwilę nie chce zapalić- padła pompa itd.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renowacja, naprawa podsufitki w samochodzie - instrukcja
    Naprawa podsufitki w samochodzie wymaga od nas trochę pracy i myślę że większość osób wiedząc jak to zrobić poradziła by sobie z takim problemem. Opiszę jak naprawić podsufitkę od której zaczyna odpadać materiał ...
    Wolniej! - nie zawsze znaczy bezpieczniej
    Nadmierna prędkość należy do najczęstszych przyczyn wypadków drogowych. Czy jednak oznacza to, że im wolniej jedzie kierowca, tym lepiej? W wielu sytuacjach taka zasada się nie sprawdzi. Znaki określające ograniczenie ...

13 Lip 2017, 17:24

demirbiras napisał(a):No i nie musi być Golf V ale co kupie w tym budżecie?


Linki totalnie przykładowe
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jednak czytając
demirbiras napisał(a):Miałem kumpelę która kiedyś wracała z pracy na lawacie bo padł czujnik wału właśnie i podobno tylko Bosch działa za 200 zł, tak samo mikrostyki wymieniała w drzwiach, chłodnica przeciekała, nadkola zaczęły gnić itd.

Obawiam się, że najlepszym dla Ciebie wyborem będzie wigry 2.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lip 2017, 17:28

demirbiras napisał(a):Po prostu mam dylemat kupię starą wyjeżdzoną czwórkę za 12 tys i do listopada dobije do 16 tys pierdołami czujnikami, zaworami, uszczelnieniami, włącznikami, konserwacja blachy itd.


Chyba miałeś w rodzinie / u znajomych jakiś tragiczny przypadek kupna perełki z Niemiec, bo jakoś nie wyobrażam sobie wpakowania 4 tyś w kilka miesięcy...

Jak nie kupisz tłuczonego, to blachy nie zgniją, a że większość sprowadzona po stłuczce to jest jak jest.

Tak czy siak, mając taki budżet bym nawet na czwórkę nie spojrzał, ale musisz wiedzieć, że piątka jakaś cudowna nie jest i elektrycznie/mechanicznie również może zaskoczyć.

Jak przełkniesz nagar w FSI i zwiększone zapotrzebowanie na olej, to poza tym silniczek jest super przyjemny w jeździe.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lip 2017, 18:00

4 tys wkładu to aż tak dużo? Jak mi padnie turbo po 3 miesiącach, zacznie kopcić, brać olej to już min. 1000 zł nie mam, do tego rozrząd z 600 zł, nowy akumulator jesienią, jakieś zaworki, czujniki i do 3000 daleko nie jest.
A gnicie? czy ja wiem czy gnijące progi to efekt stłuczki? raczej bym powiedział wad konstrukcyjnych w Audi A3 8L też gniją spody drzwi to chyba nie wynik stłuczek.

Pytanie tylko czy te auta w przeciwieństwie do VW (mówię o linkach wyżej) będą lepsze? w jakim sensie? mniej zakatowane? tutaj wątpie, czy tańsze w utrzymaniu?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lip 2017, 18:14

demirbiras napisał(a):Pytanie tylko czy te auta w przeciwieństwie do VW (mówię o linkach wyżej) będą lepsze?


Zdecydowanie.

Trochę nie rozumiesz co sam piszesz, tak jakby branie oleju, rozrząd, akumulator nie dotyczył Golfa V :D Oj uwierz, że 1.8T i jego turbo to nie jest duży wydatek.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lip 2017, 19:17

Czy VW, czy Ford czy zupełnie coś innego, jeśli kupisz szrot to będziesz dokładał kasę :yes:
Nikt Ci Golfa IV nie wciska. Zatem jeśli uważasz, że V będzie lepsza dla Ciebie to szukaj i kupuj :ok:
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

13 Lip 2017, 19:34

A dlaczego akurat szrot? jak padnie akumulator to szrot? jak czujnik temp to szrot? albo pompa paliwa? ale w takim Golfie IV to lawino leci.
Z resztą obojętnie czy to będzie Golf III czy IV to wkład w Golfa np V/VI będzie mniejszy, nie wiem Megane 1 vs Megane 3, Focus mk1 vs mk3 itd..

Dla mnie taki Golf IV to auto zmęczone życiem, co z tego że dobre silniki ale auto stare, wyjechane i pamiętające lata 90, zupełnie inny poziom.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lip 2017, 19:37

demirbiras napisał(a):A dlaczego akurat szrot? jak padnie akumulator to szrot? jak czujnik temp to szrot? albo pompa paliwa? ale w takim Golfie IV to lawino leci.


Chłopie, co Ty wygadujesz... Pompa paliwa w Golfie leci lawinowo? :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lip 2017, 19:46

A dlaczego akurat szrot? jak padnie akumulator to szrot? jak czujnik temp to szrot? albo pompa paliwa? ale w takim Golfie IV to lawino leci.


Ewidentnie nie zrozumiałeś o co chodzi. :roll:

Jeśli uważasz, że golf IV jest taki zły i nie chcesz dokładać kasy w stare auto to szukaj V. Problem rozwiązany :ok:
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

13 Lip 2017, 20:32

15 letni golf IV to będzie trup, a 2 lata młodszy golf V już nie, gratuluję logiki :ok:

Nie do końca rozumiem czego od Nas oczekujesz. Dostałeś propozycję aut, które będą mniej awaryjne od golfa V z silnikiem 2.0, a na dodatek za te same pieniądze dostanie się młodszy samochód - patrz 12-letni focus mk2, z tego samego rocznika golf v 2.0 będzie droższy o co najmniej 3 tysiące, a wcale nie będzie mniej awaryjny, prędzej już w drugą stroną. Niezawodność golfów skończyła się na serii IV, V a już tym bardziej z benzynowym 2.0 to na pewno nie synonim niezawodności.

Uparłeś się koniecznie na golfa? Mając te powiedzmy 13 tysięcy kupno golfa IV, nawet z 1.8t i mega zadbanego nie jest raczej dobrą opcją, bo konstrukcyjnie auto ma swoje lata, więc lepiej dołożyć 2-3 tysiące i szukać V-generację, ale tu znowu pamiętaj, że 2.0 jest po prostu niewypałem od nowości, a dodając do tego fakt, że taki golf będzie już miał te 13 lat i nie wiesz, jak był wcześniej użytkowany, bądź przygotowany mentalnie na to, że silnik w krótkim czasie może się nadawać do kompletnego remontu albo nawet wymiany, co jest tu często spotykane, dlatego opcją najbardziej logiczną jest jednak zwrócenie się ku innym markom, które w ofercie nie mają tak awaryjnych silników (wspomniany wcześniej focus mk2 2.0) :ok:
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .