Volkswagen Passat 2.0 tdi 140h (2006r) bieże olej co robić!

29 Sty 2009, 20:43

kupilem i bieze olej pul litry na 1500 kilometrow co robic poradzce
daniel86
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 29 Sty 2009, 22:26

    Jestes pewny że bierze a nie gubi???
    To dwie zupełnie inne sprawy.
    Więc sprawdź.
    stasiowski121
     

    29 Sty 2009, 23:36

    Jak ktos bardzo dojechal tego passata to moze byc tzw."pompowanie oleju" i swiadczy to o zuzyciu pierscienia w szczelinie pierscieniowej w tloku i nalezy wymienic pierscienie.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    30 Sty 2009, 00:26

    Zależy też jaki przebieg ma auto? Diesle nowej generacji zużywają olej i założę się, że w serwisie powiedzą Ci "to norma ten typ tak ma"
    Poranek
    Początkujący
     
    Posty: 72
    Miejscowość: Turek/Bydgoszcz

    30 Sty 2009, 00:31

    Nie ma prawa brac oleju jesli tak by powiedzieli to juz wszystko wiadomo co za serwis.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    30 Sty 2009, 00:39

    A ja Ci mówię, że ma prawo bo czytałem o tym już wiele razy w interwencjach w "Auto Świat". Są pewne normy spalania oleju silnikowego przez dany silnik i byś się zdziwił bo nawet dość duże. Z tego co wiem jest to opisane w instrukcji auta. Jeśli silnik mieści się w normie to serwis umywa ręce.
    Poranek
    Początkujący
     
    Posty: 72
    Miejscowość: Turek/Bydgoszcz
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Toyota SA 1949 rok
      Pierwszy powojenny samochód Toyoty to właśnie niewielki SA. Model istotny, ponieważ przez następne 15 lat Toyota była znana właśnie z tego rodzaju aut. Toyota SA to jeden z pierwszych niewielkich samochodów, ...

    30 Sty 2009, 08:57

    Oczywiście każdy silnik bierze olej! Przecież tłok po każdym cyklu nie jest suchy ale tłusty...Zostaje na nim film olejowy.
    Trzeba jednak zaznaczyc,że w niektórych przypadkach są to tak nikłe ilości,że pomiędzy wymianami oleju nie trzeba go uzupełniac,gdyż jego stan mieści się pomiędzy oznaczeniami na bagnecie pomiarowym.Producenci aut zakładają jednak obligatoryjnie pewne zużywanie oleju nawet dla aut nowych.
    W przypadku twojego Passata jest to jednak nieco zbyt duże zużycie.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Sty 2009, 10:51

    Wiele opinii krąży że te silniki wyjątkowo nieudane i często po 100tyś km potrzebny remont.
    pirlo333
    Początkujący
     
    Posty: 128

    30 Sty 2009, 11:41

    A ja ci mowie ze nie ma prawa brac pol litra oleju na 1500 km po to sa pierscienie uszczelniajace i zgarniajace aby temu zapobiec. Takze mi nie wpieraj tlok po kazdym cyklu jest tlusty ale piersicenie zgarniajace go zbieraja i nie ma prawa brac pol litra oleju na 1500 km. Wiadomo ze troche z czasem ubywa ale nie pol litra na 1500 km!!!!!!!!!!!!! Pierscienie uszczelniajace uszcvzelniaja przed przedoostaniem sie do komory spalania oleju a zgarniajace go zgarniaja takze nie jest to dobry objaw jesli tyle bierze.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    30 Sty 2009, 13:17

    Być może to awaria jak piszesz, przecież ja nie twierdze, że się mylisz. Na potwierdzenie swoich słów (nie wykluczam, że ty masz rację) zamieszczam kilka cytatów z pism motoryzacyjnych:
    "Większość producentów dopuszcza zużycie oleju na poziomie nawet ponad litr na każde 1000 km."
    "Wiele nowych silników "na dotarciu" przez pierwszych kilka tys. km zużywa nawet 2 l oleju na 1000 km!"
    i najważniejsze czyli normy zużycia podawane rzez producentów, jeśli nie zostaną przekroczone nikt nie uwzględni reklamacji:
    Normy zużycia oleju - Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km - Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km - Renault Scénic 1.6 16V do 0,5 l/tys. km - Volkswagen Touran 2.0 TDI do 1,0 l/tys. km.
    Jak widzisz norma zużycia oleju dla 2.0tdi VW/Audi to do 1 litra na 1 tyś km. Nie wymyśliłem sobie tego, tylko tak piszą specjaliści i taka jest prawda. Pewnie tak jak piszesz odpowiedzialna jest za to sytuacja i awaria opisana przez Ciebie, jak tylko stwierdzam, że serwis żeby nie robić sobie kłopotu umywa ręce zawyżając normy. Przecież 1,6 litra na 1 tyś (patrz wyżej) to absurd dla użytkowników, ale nie dla Opla (GM)! Producentom łatwiej nakazać kontrolę poziomu oleju co 1 tyś km i problem z głowy.
    Poranek
    Początkujący
     
    Posty: 72
    Miejscowość: Turek/Bydgoszcz

    30 Sty 2009, 14:13

    A kopci na niebiesko ten passat? Moze uszczelniacze zaworow bo cos mi sie nie chce wierzyc ze az tyle pobiera oleju
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    30 Sty 2009, 19:11

    ten silnik ma normę zużycia oleju 0,7 litra na 1000 km wiec nie masz się co martwic śmigaj dalej
    Suzuki Jimny
    Mitsubishi Outlander
    Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
    macpaw5
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 663

    02 Lut 2009, 22:18

    Ja myśle ,ze jezeli producent samochodów twierdzi,ze branie litra oleju na tysiąc km to jest norma ,to silniki bądż turba jego samochodów nadają się do remontu przed opuszczeniem jego fabryk a mechanicy w serwisach uważajacy to za norme, do zwolnienia!!!:)))Dla mnie to paranoja!!!Litr na 10kkm,tak!!! ale na litosć boska nie na 1000km!!!To nie jest normalne chyba ,że w sportowych samochodach o poteznych mocach ale nie w takich!!! gdyby w mojej 25 letniej 190-tce silnik brał litr na 5000 km to samochód zdobiłby schrott od dawna,piszę to zupełnie szczerze zwłaszcza,że od zawsze leję oleje kosztowne!!!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    03 Lut 2009, 10:30

    Nie ma wątpliwości, że to absurd każdy się z tym zgodzi, ale takie normy producenta to FAKTY I RZECZYWISTOŚĆ (choć przyznam bolesna)!
    Poranek
    Początkujący
     
    Posty: 72
    Miejscowość: Turek/Bydgoszcz

    03 Lut 2009, 11:20

    Jest jeszcze kwestia stylu eksploatacji Passata.Jeśli samochód śmiga z dużymi predkościami na długich trasach to pół litra na 1500kkm mnie nie dziwi.Mój samochód 2l benz.normalnie ekspl.obywa się bez dolewki do wymiany,ubywa ok .o.5 l na 15000km ale gdy przemierzałem 2000 km ze średnią predk.140 km/h jeżdząc do Włoch,ubywało mi ok.l oleju Mobil1 o-w40 na2000km!!!! lub ok szklanki oleju Castrol RS10w-60.Co ja zrobiłbym gdyby mój prawie nowy Passat brał tyle oleju a na 100% nie było żadnych wycieków i silnik nie byłby katowany na dluższych trasach?Dowiedziałbym się jaki olej mógłbym lać o wyższym indeksie letnim czyli 50 lub 60.Jesli jednak Passat przemierza duże odległosci z wielkimi prędkościami to uważam ,że wszystko jest OK!!!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)