Volkswagen Passat b5 fl 1.6 - zgrzytanie przy biegu 2 na obrotach

04 Mar 2016, 18:44

Witam serdecznie wszystkich zmotoryzowanych :) , od tygodnia mam problem i chciałbym się zorientować co może być przyczyną dźwięku wydobywającego się przy zmianie biegu na 2 podczas jazdy. Dźwięk jest podobny jak przy wrzucaniu biegu przy niedociśniętym sprzęgle, czyli typowym zgrzytnięciu :/ , problem w tym, że sprzęgło jest wciskane do końca a tylko przy 2 BIEGU pojawia się zgrzytniecie :/ . Występuje tylko gdy jestem już na większych obrotach, przy samym starcie jest ok, im wyższa szybkość tym bardziej zgrzytnie, co może być tego problemem :?: ? Czy trzeba będzie rozbierać całą skrzynię biegów ? czy to tylko może być jakiś element a nie wymiana całej części skrzyni ? Dzięki z góry za podpowiedzi, pozdrawiam
stevedesign
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Miejscowość: Włocławek
Auto: Volkswagen Passat b5 fl 1.6
Silnik: 1.6 102 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Kwi 2016, 16:19

stevedesign napisał(a):Dźwięk jest podobny jak przy wrzucaniu biegu przy niedociśniętym sprzęgle, czyli typowym zgrzytnięciu :/ , problem w tym, że sprzęgło jest wciskane do końca a tylko przy 2 BIEGU pojawia się zgrzytniecie :/ . Występuje tylko gdy jestem już na większych obrotach, przy samym starcie jest ok, im wyższa szybkość tym bardziej zgrzytnie, co może być tego problemem :?: ?

Problem jest w synchronizatorze drugiego biegu który jest pewnie już zużyty lub uszkodzony. Sprawdź jeszcze dokładnie czy jak powoli przełączasz biegi z I na II to zgrzyt nie występuje lub jest mniejszy, niż jak to robisz w ekspresowym tempie przy bardziej dynamicznej jeździe.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Kwi 2016, 16:40

Tak przy niskich prędkościach nie skrzypi, tylko przy wyższych, czyli synchronzator, pytanie czy opłaca się go wymieniać czy nowa skrzynia biegów bd lepszym rozwiązaniem ?
stevedesign
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Miejscowość: Włocławek
Auto: Volkswagen Passat b5 fl 1.6
Silnik: 1.6 102 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

19 Kwi 2016, 14:20

stevedesign napisał(a):pytanie czy opłaca się go wymieniać czy nowa skrzynia biegów bd lepszym rozwiązaniem ?

Kupując używaną skrzynię nie wiesz czy podobny problem nie wystąpi za chwilę. Ja proponuję naprawę jeżeli nie ma innych problemów oprócz wspomnianego i chodzi dobrze. Możesz zastanowić się nad wymianą sprzęgła przy okazji.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Kwi 2016, 22:12

Mój brat miał problem ze skrzynią biegów Mercedes C203,okazało się,że Mercedes swoim zwyczajem wypuścił auta z synchronizatorami podłej jakości,skrzyni używanej nie mógł kupić.ASO Mercedesa oferowało synchronizator wraz z pierścieniem i kołem zębatkowym,koszt tych dwóch pierdoł 1000zł,te poprawione konstrukcyjnie i jakościowo części wykorzystano w skrzyniach pozbawionych wad,młodsze roczniki.Mechanik stwierdził,że pierścień starej skrzyni jest w bardzo dobrym stanie a blacha zębatkowa nowa chociaż ma więcej zębów będzie współpracować ze starym kołem,koszt 250 zł.Czyli tak,wykorzystano stary pierścień i nową blachę zębatkową,złożono to i skrzynia chodzi jak,,masełko,,został tylko nowy pierścień z zestawu kupionego w ASO.Jaki z tego wniosek?!Remont to bardzo dobra opcja.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)