11 Paź 2019, 09:40
Najprościej zakodować kluczyk po wymianie baterii VAGiem ale jak go nie masz to można jeszcze spróbować tak:
Warunkiem jest posiadanie działającego drugiego kluczyka.
1. Wkładasz działający kluczyk z pilotem do stacyjki i włączasz zapłon.
2. Bierzesz nie działający kluczyk, wysiadasz z auta, kluczyk działający zostaje w stacyjce (możesz sobie otworzyć np. szybę żeby w razie problemów mieć dostęp do auta).
3. Wkładasz nie działający kluczyk do zamka w drzwiach i zamykasz samochód przez przekręcenie go w zamku drzwi kierowcy.
4. Następnie naciskasz dowolny przycisk na pilocie od 1 do 4 razy w zależności do którego miejsca w sterowniku chcesz przypisać ten kluczyk (czyli jedno naciśnięcie pierwsze pole; dwa naciśnięcia drugie itd.) Trzeba pamiętać że odstęp między przyciśnięciami powinien być wykonywany w odstępach około sekundy.
5. Odczekujesz ok 5 sekund i naciskasz ponownie dowolny przycisk na nowym / kodowanym pilocie. W tym momencie kodowanie zostało zakończone i powinno zostać potwierdzone poprzez sygnał dźwiękowy lub mrugnięcie światłami awaryjnymi.
6. Otwierasz samochód i wyłączasz zapłon oraz wyjmujesz kluczyk ze stacyjki. Teraz możesz sprawdzić czy kodowanie przebiegło poprawnie i drugi kluczyk działa jak należy.
Procedurę kodowania powinno przeprowadzić się w czasie nie większym niż 30 sek.
PS. Ja kiedyś jak wymieniałem baterię to przy bardzo szybkiej podmianie nic się nie rozkodowywało.
Pamiętaj że kodowanie zawsze robisz na własną odpowiedzialność my tu możemy tylko podpowiedzieć jak to zrobić.