Pierwsze co powinnaś zrobić jak zapali się taka kontrolka ciśnienia oleju to trzeba jak najszybciej zgasić silnik. To jest ważne bo w tym momencie nie wiemy co jest przyczyną jej zapalenia może to być niski poziom oleju lub np. słabe ciśnienie przy normalnym jego stanie a wtedy to będzie wina pompy czy też zapchanego smoka olejowego w misce oleju. To tak w skrócie.
Po wyłączeniu silnika w pierwszej kolejności sprawdzamy poziom oleju. Jeżeli jest go mało to dolewamy do poziomu w jakim powinien się zawierać między max a min. (najlepiej tak około 3/4). Po tym sprawdzamy czy po odpaleniu silnika kontrolka znika jeżeli tak to znaczy że niski poziom oleju był odpowiedzialny za słabe ciśnienie w układzie. Tu dalej możemy kontynuować jazdę obserwując czy kontrolka ponownie nie zapali się.
Jeżeli jednak stan oleju będzie w normie a kontrolka świeci się nie możemy kontynuować jazdy ponieważ w przypadku braku ciśnienia oleju zatrzemy silnik. Tu potrzebna jest bardziej szczegółowa diagnoza żeby ustalić co się dokładnie stało.
apasierbowicz napisał(a):Rano dziś odpalił normalnie, nie było kontrolki z oleju ani nic nie piszczalo, ale boję się że znowu takie coś się stanie na środku ulicy tym bardziej że dopiero prawko zdałam więc moje pytanie co może być do wymiany?
W tej chwili nic nie trzeba wymieniać, jedyne co musisz robić to obserwować stan oleju w silniku. Sprawdź go za jakieś 200-300km i zobacz czy na bagnecie jest tyle samo ile w chwili dolania czy sporo go ubyło (żeby było to miarodajne to sprawdzaj zawsze na zimnym silniku). Zrób sobie zdjęcie stanu jaki masz teraz i za te 300km porównaj
![Uśmiechnięty :)]()
Daj znać co tam zaobserwujesz
![Uśmiechnięty :)]()