Volkswagen Polo 1.4 16V nie odpala, kontrolka czerwona oleju!

17 Gru 2019, 10:16

Wczoraj jechałam do sklepu i Zapaliła mi się na czerwono kontrolka oleju, zaczęło piszczec i zamuliło mi auto. Więc zatrzymałam się na awaryjnych na przystanku żeby napisać smsa aby ktoś przywiózł mi olej. Ale że zrobiłam lekki korek to na dwójce powoli doczłapałam się do najbliższej zatoczki. Po 40 minutach ktoś przyjechał z olejem i dolaliśmy go i chcieliśmy odpalić silnik ale się nie dało. Kontrolki migały i nie mógł zapalić silnik. Udało się go zapalić dopiero przy popchaniu samochodu. W domu przez całą noc ladowalam akumulator. Rano dziś odpalił normalnie, nie było kontrolki z oleju ani nic nie piszczalo, ale boję się że znowu takie coś się stanie na środku ulicy tym bardziej że dopiero prawko zdałam więc moje pytanie co może być do wymiany?
apasierbowicz
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 17 Gru 2019, 10:43

    apasierbowicz napisał(a): dolaliśmy go
    Ile tego oleju zostało dolane... :?:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    17 Gru 2019, 10:53

    Pierwsze co powinnaś zrobić jak zapali się taka kontrolka ciśnienia oleju to trzeba jak najszybciej zgasić silnik. To jest ważne bo w tym momencie nie wiemy co jest przyczyną jej zapalenia może to być niski poziom oleju lub np. słabe ciśnienie przy normalnym jego stanie a wtedy to będzie wina pompy czy też zapchanego smoka olejowego w misce oleju. To tak w skrócie.

    Po wyłączeniu silnika w pierwszej kolejności sprawdzamy poziom oleju. Jeżeli jest go mało to dolewamy do poziomu w jakim powinien się zawierać między max a min. (najlepiej tak około 3/4). Po tym sprawdzamy czy po odpaleniu silnika kontrolka znika jeżeli tak to znaczy że niski poziom oleju był odpowiedzialny za słabe ciśnienie w układzie. Tu dalej możemy kontynuować jazdę obserwując czy kontrolka ponownie nie zapali się.

    Jeżeli jednak stan oleju będzie w normie a kontrolka świeci się nie możemy kontynuować jazdy ponieważ w przypadku braku ciśnienia oleju zatrzemy silnik. Tu potrzebna jest bardziej szczegółowa diagnoza żeby ustalić co się dokładnie stało.

    apasierbowicz napisał(a):Rano dziś odpalił normalnie, nie było kontrolki z oleju ani nic nie piszczalo, ale boję się że znowu takie coś się stanie na środku ulicy tym bardziej że dopiero prawko zdałam więc moje pytanie co może być do wymiany?
    W tej chwili nic nie trzeba wymieniać, jedyne co musisz robić to obserwować stan oleju w silniku. Sprawdź go za jakieś 200-300km i zobacz czy na bagnecie jest tyle samo ile w chwili dolania czy sporo go ubyło (żeby było to miarodajne to sprawdzaj zawsze na zimnym silniku). Zrób sobie zdjęcie stanu jaki masz teraz i za te 300km porównaj :)

    Daj znać co tam zaobserwujesz :)
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    17 Gru 2019, 14:19

    Na max dolalam
    apasierbowicz
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    17 Gru 2019, 14:55

    apasierbowicz napisał(a):Na max dolalam
    Przepraszam za pytanie:blondynka... :?: :D To ze dolałaś na max to ok...Mnie interesuje czy to bylo 0.5L czy tez 2l... :?:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Przeziębienie lub grypa, a czas reakcji kierowcy
      Mocne przeziębienie lub grypa mogą opóźnić czas reakcji kierowcy nawet o 10%. Dodatkowo na szybkość działania w sytuacji awaryjnej mogą także negatywnie wpływać zażywane leki. "Kierowca musi zachowywać się odpowiedzialnie. ...