Volkswagen Polo 2000 0.9 sprzęgło ..... chyba

02 Mar 2009, 02:49

Witam,

Mam taki problem:

Od tygodnia zauważałem, że muszę coraz bardziej dociskać sprzęgło, żeby zmieniać płynnie bieg bez mocowania się z drążkiem. No i tak dociskałem coraz bardziej że wczoraj po jeździe nie mogłem chodzić, a natomiast dzisiaj w ogóle już nie jestem w stanie zmieniać biegów podczas pracy silnika czy jeździe, tylko gładko chodzi jak jest nie odpalone. W pewnym momencie usłyszałem trzask jak by się zerwało sprzęgło. Tylko teraz co się zerwało ? Jestem laikiem jeżeli chodzi o samochody....... jedyne co chce wiedzieć czy to na pewno sprzęgło ? Czy może to być coś ze skrzynią biegów ? Jeszcze jak byłem w stanie zmieniać biegi dzięki mocno dociśniętego sprzęgła to nie słyszałem żadnych zgrzytów, niestety dzisiaj w powrocie do domu jakieś 2 KM przed, całkowicie nie mogłem wrzucić jedynki ani 2, więc jak musiałem się zatrzymać na światłach to za każdym razem wyłączałem silnik, wrzucałem 1 włączałem i jakoś dojechałem ...... proszę o jakieś porady i uwagi ..... dzięki.
Ryan
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 02 Mar 2009, 10:09

    Raczej się nie mylisz ale objawy zużycia sprzęgła powinny były się pojawic wcześniej i nasilac się.Naturalne zużycie sprzęgła do jego końca nie trwają tydzień... :wink:
    Jak jesteś laikiem,to śmigaj do warsztatu.Sam i tak nic nie naprawisz... :wink:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5797
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Mar 2009, 20:58

    ok spróbuje wszystko wyjaśnić jak najjaśniej się da :

    Auto odholowałem do mechanik, który stwierdził że poszły spawy(w co akurat mogę uwierzyć bo ostatnio znalazłem ten artykuł: http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,72135,3573503.html gdzie między innymi piszą o wadliwych spawach w polo) i narazie nie trzeba wymieniać ani sprzęgła ani docisku i zaproponował że może zespawać to lub co osobiście doradza coś tam skręcić zakładając w miejsce spawów śrubę. Dzisiaj auto odebrałem i mechanik stwierdził że zrobił to co miał zrobić, ale nadmienił też że mimo wszystko sprzęgło trochę ciężko chodzi i że może się zdarzyć tak, że trzeba będzie je wymienić. Co gorsza powiedział, że jest za duże obciążenie na pedał i że jeżeli jeszcze raz pójdzie to już pójdzie "wszystko" i będzie trzeba wymienić całą grupę pedałów........co o tym sądzicie, czy macie jakieś rozwiązanie żeby zapobiec aż takich konsekwencji? Dajcie znać..... dzięki !
    Ryan
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    05 Mar 2009, 08:55

    Z tą wadą konstrucyjną nie wygrasz. Niestety obawiam się,że czeka cię wymiana tych elementów. Jeśli ta prowizorka nie wytrzyma,to tych wadliwych mocowań nie da się niczym zastąpic jak tylko nowymi częściami... :?
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5797
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
      Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...