Od 2013 roku, począwszy od legendarnego Rajdu Monte Carlo (15 – 20 stycznia), Volkswagen będzie brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). W sobotę 8 grudnia, przed 250 zaproszonymi gośćmi i dziennikarzami przedstawione zostały zespoły kierowców oraz 315-konne rajdowe Polo. Na pięć tygodni przed pierwszym startem, przygotowane do rajdowych mistrzostw świata Polo R WRC, przejechało symbolicznie przez rampę, przed sławnym kasynem w Monte Carlo. W ten sposób rozpoczęła się nowa era dla Volkswagen Motorsport. Odsłonięta została także seryjna wersja Polo R WRC przystosowana do poruszania się po drogach publicznych.
"Prezentacja gotowego do startu Polo R WRC rozpoczyna dla Volkswagena nową erę w sportach motorowych. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA dają Volkswagenowi szansę wykazania swoich sportowych możliwości tam, gdzie nasze samochody od dawna czują się jak w domu: na prawdziwych drogach. Dlatego nie stajemy na starcie z jakimiś nadzwyczajnym prototypem, lecz z Polo - samochodem opierającym się na seryjnym modelu. To bliskie powiązanie z produktem i klientem było ważnym powodem naszego zaangażowania w tę dyscyplinę sportu motorowego." – powiedział dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju.
"Volkswagen intensywnie przygotowywał się do rajdowych mistrzostw świata i wszyscy członkowie zespołu nie mogą się już doczekać, jak wypadnie porównanie Polo R WRC z konkurencją" – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. "Dla nas Rajdowe Mistrzostwa Świata oznaczają nowe wyzwanie, które podejmujemy dysponując mocną załogą i całym pakietem dobrych pomysłów. Z Sébastienem Ogier, Jari-Matti Latvala, Andreasem Mikkelsenem i resztą zespołu jesteśmy doskonale przygotowani kadrowo. W Polo R WRC tkwi 17 miesięcy intensywnych prac rozwojowych, wiele innowacji i testów. Tak nawiasem mówiąc, moim zdaniem Polo stało się spektakularnym samochodem rajdowym."
Początek nowej ery dla Volkswagena w sporcie motorowym Wyzwanie jakich mało: niemiłosierny upał w Ameryce Środkowej, dokuczliwy mróz w Skandynawii – Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA to nie tylko ekstremalnie zróżnicowany klimat, lecz także różne rodzaje podłoża – od asfaltu przez szuter, błoto, kamienie po lód i śnieg, które trzeba uwzględnić przy tworzeniu samochodów rajdowych. Prestiż jest ogromny: Rajdowe Mistrzostwa Świata obok Formuły 1 są uznawane na najważniejszą imprezę wśród sportów motorowych, a Rajd Monte Carlo wraz z 24-godzinnym wyścigiem na Le Mans, "Indy 500" i Gran Prix Monaco to jedna z najsławniejszych imprez na świecie.
Mocni partnerzy: R GmbH, Red Bull, Castrol i Michelin Głównym partnerem Polo R WRC jest Volkswagen R GmbH, spółka odpowiedzialna w Volkswagenie za produkcję samochodów – sportowych pod względem mocy i ekskluzywnych pod względem wyposażenia i jakości. Marka jest powiązana ze sportem motorowym już do 2010 roku: Puchar Scirocco R od początku przebiegał pod patronatem R GmbH. Kolejny partner, widoczny na Polo R WRC to Red Bull, który jest nie tylko sponsorem, lecz również współpracuje intensywnie z Volkswagenem. Volkswagen i Red Bull mają od lat wspólną filozofię promocji i pozycjonowania sportu: podczas Rajdów Dakar na zwycięskich Race Touaregach widoczne były czerwone byki. W różnych seriach wyścigów Formuły 3 startują także juniorzy Red Bulla "powered by Volkswagen". Również Castrol jest wieloletnim partnerem Volkswagena w sporcie motorowym: po wspólnych projektach, takich jak Rajd Dakar, 24-godzinny wyścig na Nürburgring i Formuła 3, renomowana brytyjska marka olejów samochodowych, podejmuje razem z Volkswagenem kolejne duże wyzwanie. Partnerem odpowiedzialnym za opony jest francuski producent Michelin, dysponujący ogromnym doświadczeniem w rajdowych mistrzostwach świata.
Druga światowa premiera: wersja Polo R WRC przeznaczona do poruszania się po drogach publicznych Wraz z Polo R WRC (315 KM, 0-100 km/h w 3,9 sekundy, masa 1200 kg), przygotowanym do Rajdowych Mistrzostw Świata, Volkswagen zaprezentował w Monaco noszącego tę samą nazwę, kuzyna rajdowego samochodu: Polo R WRC przeznaczone do poruszania się po drogach publicznych. Ta cywilna wersja rajdówki pokryta jest białym lakierem z charakterystycznymi, szaro-niebieskimi pasami, posiada zderzaki w rajdowej stylistyce i 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Za napęd odpowiedzialny jest 2-litrowy silnik TSI o mocy 162 kW (220 KM) z momentem obrotowym 350 Nm, przyspieszający Polo R WRC od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Seryjne Polo R WRC pojawi się w niemieckich salonach 11 grudnia 2012 roku, pierwsze modele trafią do klientów we wrześniu 2013 roku.
Jazda pod prąd - niezgodnie z obowiązującym kierunkiem ruchu Jazda niezgodnie z obowiązującym kierunkiem ruchu ma różne przyczyny. Wielu kierowców robi to, będąc pod wpływem alkoholu. Niektórzy są zbyt zmęczeni, aby dostrzec znaki drogowe. Innych gubi dekoncentracja ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.