Od 2013 roku, począwszy od legendarnego Rajdu Monte Carlo (15 – 20 stycznia), Volkswagen będzie brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). W sobotę 8 grudnia, przed 250 zaproszonymi gośćmi i dziennikarzami przedstawione zostały zespoły kierowców oraz 315-konne rajdowe Polo. Na pięć tygodni przed pierwszym startem, przygotowane do rajdowych mistrzostw świata Polo R WRC, przejechało symbolicznie przez rampę, przed sławnym kasynem w Monte Carlo. W ten sposób rozpoczęła się nowa era dla Volkswagen Motorsport. Odsłonięta została także seryjna wersja Polo R WRC przystosowana do poruszania się po drogach publicznych.
"Prezentacja gotowego do startu Polo R WRC rozpoczyna dla Volkswagena nową erę w sportach motorowych. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA dają Volkswagenowi szansę wykazania swoich sportowych możliwości tam, gdzie nasze samochody od dawna czują się jak w domu: na prawdziwych drogach. Dlatego nie stajemy na starcie z jakimiś nadzwyczajnym prototypem, lecz z Polo - samochodem opierającym się na seryjnym modelu. To bliskie powiązanie z produktem i klientem było ważnym powodem naszego zaangażowania w tę dyscyplinę sportu motorowego." – powiedział dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju.
"Volkswagen intensywnie przygotowywał się do rajdowych mistrzostw świata i wszyscy członkowie zespołu nie mogą się już doczekać, jak wypadnie porównanie Polo R WRC z konkurencją" – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. "Dla nas Rajdowe Mistrzostwa Świata oznaczają nowe wyzwanie, które podejmujemy dysponując mocną załogą i całym pakietem dobrych pomysłów. Z Sébastienem Ogier, Jari-Matti Latvala, Andreasem Mikkelsenem i resztą zespołu jesteśmy doskonale przygotowani kadrowo. W Polo R WRC tkwi 17 miesięcy intensywnych prac rozwojowych, wiele innowacji i testów. Tak nawiasem mówiąc, moim zdaniem Polo stało się spektakularnym samochodem rajdowym."
Początek nowej ery dla Volkswagena w sporcie motorowym Wyzwanie jakich mało: niemiłosierny upał w Ameryce Środkowej, dokuczliwy mróz w Skandynawii – Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA to nie tylko ekstremalnie zróżnicowany klimat, lecz także różne rodzaje podłoża – od asfaltu przez szuter, błoto, kamienie po lód i śnieg, które trzeba uwzględnić przy tworzeniu samochodów rajdowych. Prestiż jest ogromny: Rajdowe Mistrzostwa Świata obok Formuły 1 są uznawane na najważniejszą imprezę wśród sportów motorowych, a Rajd Monte Carlo wraz z 24-godzinnym wyścigiem na Le Mans, "Indy 500" i Gran Prix Monaco to jedna z najsławniejszych imprez na świecie.
Mocni partnerzy: R GmbH, Red Bull, Castrol i Michelin Głównym partnerem Polo R WRC jest Volkswagen R GmbH, spółka odpowiedzialna w Volkswagenie za produkcję samochodów – sportowych pod względem mocy i ekskluzywnych pod względem wyposażenia i jakości. Marka jest powiązana ze sportem motorowym już do 2010 roku: Puchar Scirocco R od początku przebiegał pod patronatem R GmbH. Kolejny partner, widoczny na Polo R WRC to Red Bull, który jest nie tylko sponsorem, lecz również współpracuje intensywnie z Volkswagenem. Volkswagen i Red Bull mają od lat wspólną filozofię promocji i pozycjonowania sportu: podczas Rajdów Dakar na zwycięskich Race Touaregach widoczne były czerwone byki. W różnych seriach wyścigów Formuły 3 startują także juniorzy Red Bulla "powered by Volkswagen". Również Castrol jest wieloletnim partnerem Volkswagena w sporcie motorowym: po wspólnych projektach, takich jak Rajd Dakar, 24-godzinny wyścig na Nürburgring i Formuła 3, renomowana brytyjska marka olejów samochodowych, podejmuje razem z Volkswagenem kolejne duże wyzwanie. Partnerem odpowiedzialnym za opony jest francuski producent Michelin, dysponujący ogromnym doświadczeniem w rajdowych mistrzostwach świata.
Druga światowa premiera: wersja Polo R WRC przeznaczona do poruszania się po drogach publicznych Wraz z Polo R WRC (315 KM, 0-100 km/h w 3,9 sekundy, masa 1200 kg), przygotowanym do Rajdowych Mistrzostw Świata, Volkswagen zaprezentował w Monaco noszącego tę samą nazwę, kuzyna rajdowego samochodu: Polo R WRC przeznaczone do poruszania się po drogach publicznych. Ta cywilna wersja rajdówki pokryta jest białym lakierem z charakterystycznymi, szaro-niebieskimi pasami, posiada zderzaki w rajdowej stylistyce i 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Za napęd odpowiedzialny jest 2-litrowy silnik TSI o mocy 162 kW (220 KM) z momentem obrotowym 350 Nm, przyspieszający Polo R WRC od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Seryjne Polo R WRC pojawi się w niemieckich salonach 11 grudnia 2012 roku, pierwsze modele trafią do klientów we wrześniu 2013 roku.
W jakim celu montuje się klimatyzację i jak ona działa? Klimatyzacja oprócz zastosowań koniecznych, takich jak przewóz leków czy artykułów spożywczych, jest montowana przede wszystkim dla większego komfortu jazdy. Ale też w wielu przypadkach jest po ...
Złość i agresja - niebezpieczni kierowcy na drodze Agresja, wulgarne gesty, utarczki słowne czy nawet fizyczna przemoc wobec innych uczestników ruchu to objawy syndromu "wściekłego kierowcy", zwanego przez psychologów także Mad Maxem1. Złość i agresja przenosi ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.