VOLKSWAGEN - TYPOWE USTERKI -

18 Sty 2014, 11:30

Oprogramowanie sterowników silników wymagające aktualizacji, problemy z wtryskiwaczami paliwa i niska trwałość koła zębatego napędu pompy paliwa (2.0 TDI), pękające głowice (2.0 TDI PD), rozciągające się łańcuchy rozrządu w silnikach benzynowych, problemy z napinaczem łańcucha i kołem zmiennych faz rozrządu oraz hałasującym sprzęgłem klimatyzatora w silniku 1.4 TSI, niesprawny zawór EGR, uszkodzona turbosprężarka, szybko zużywające się dwumasowe koło zamachowe (diesle 1.9 TDI i 2.0 TDI), zużyte łożysko podporowe prawej półosi (diesle), usterki elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (Passat P6, kolumna zintegrowana ze sterownikiem), awarie czujnika stopu (Golf V i VI), problemy z niską jakością wiązek elektrycznych (dotyczy w szczególności Tourana), wady sterowania przekładnią DSG, uszkodzone elektryczne podnośniki szyb, problemy z rozruchem rozgrzanego silnika (Touran 1.9 TDI), zużycie elementów przedniego zawieszenia (Passat B5), zatkane odpływy wody (Passat B5), niewydolny układ klimatyzacji (Sharan). do tego pekające tłoki w silnikach 1,4 TSi.
Zapożyczono z onet.pl
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Mar 2016, 21:28

Passat B6 - Awarie czujników, które podają nieprawdziwe dane do sterownika silnika, usterki elektrycznego silnika zaciągającego hamulec ręczny, usterki blokady kolumny kierowniczej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Wrz 2019, 11:40

Ostatnio wyszła na jaw bardzo poważna usterka w silnikach tego koncernu. Chodzi o silniki 2.0 TDi o oznaczeniu CFCA.
Montowane głównie do VW T5.
Pierwszym objawem to znacznie zwiększone zużycie oleju silnikowego. Powodem jest wadliwie wykonana chłodnica zaworu EGR. Aluminiowe użebrowanie chłodnicy kruszy się, z powodu utleniania i przez układ recylkulacji spalin trafia do cylindrów, gdzie ściera gładź cylindrów, tłoki i niszczy pierścienie. Ostatnim objawem uszkodzonego silnika jest paląca się kontrolka silnika i brak mocy.
Serwisy WV otrzymały instrukcję o numerze TPI 2039830, na podstawie której w przypadku zgłoszenia podwyższonego zużycia oleju ( 1 - 1,5 litra na 1000km ) należy wykonać pomiar zużycia środka smarnego, wymiana silnika, wymiana DPF, katalizatora oraz sond lambda.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000