Volvo 460 zapchana odma!

02 Lut 2009, 23:17

WITAM MAM PYTANIE! MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM DO MOJEGO? MAM VOLVO 460 1.8 Z GAZEM.MÓJ PROBLEM POLEGA NA CIĄGŁYM ZBIERANIU SIĘ BIAŁEJ PIANY I KROPLI WODY W ODMIE,PO WYCZYSZCZENIU PROBLEP POWRACA!WYMIENIONY ZOSTAŁ OLEJ,FILTR OLEJU,FILTR POWIETRZA.NIEUBYWA PŁYNU CHŁODNICZEGO WIĘC TO CHYBA RACZEJ NIE (UPG),MOŻE KTOŚ WIE JAKA MOŻE BYĆ TEGO PRZYCZYNA I JAK TO ZLIKWIDOWAĆ? ZA ODPOWIEDZI Z GÓRY DZIĘKUJE! :D
pati987
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 03 Lut 2009, 00:35

    pati987 napisał(a):WITAM MAM PYTANIE! MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM DO MOJEGO? MAM VOLVO 460 1.8 Z GAZEM.MÓJ PROBLEM POLEGA NA CIĄGŁYM ZBIERANIU SIĘ BIAŁEJ PIANY I KROPLI WODY W ODMIE,PO WYCZYSZCZENIU PROBLEP POWRACA!WYMIENIONY ZOSTAŁ OLEJ,FILTR OLEJU,FILTR POWIETRZA.NIEUBYWA PŁYNU CHŁODNICZEGO WIĘC TO CHYBA RACZEJ NIE (UPG),MOŻE KTOŚ WIE JAKA MOŻE BYĆ TEGO PRZYCZYNA I JAK TO ZLIKWIDOWAĆ? ZA ODPOWIEDZI Z GÓRY DZIĘKUJE! :D



    A powiedz ile jeździsz tym autem pytam, bo jeżeli samochód przejeżdża kilka czy kilkanaście kilometrów dziennie to jest normalny objaw, bo, mimo, że silnik niby jest rozgrzany to wcale nie znaczże olej też i w skutek, czego zbiera się taka maź pod korkiem oleju i w odmie. Spróbuj przegonić auto na trasie na odcinku 100 kilometrów i wtedy zobacz czy ta maź dalej jest.
    bols
    Nowicjusz
     
    Posty: 45

    03 Lut 2009, 09:25

    TRASY POKONUJE MAŁE 15 KM RANO I TO SAMO WIECZOREM
    pati987
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    03 Lut 2009, 11:40

    pati987 napisał(a):TRASY POKONUJE MAŁE 15 KM RANO I TO SAMO WIECZOREM


    No to masz odpowiedź i to całkiem normalny objaw niema, co się martwić latem ten problem może zniknąć, ale dobrze też autko, co jakiś czas przegonić na trasie :wink:
    bols
    Nowicjusz
     
    Posty: 45

    03 Lut 2009, 12:10

    przegonic tz co zrobić? sprawdzac vmax?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    03 Lut 2009, 12:40

    piotrauto napisał(a):przegonic tz co zrobić? sprawdzac vmax?


    Nie niema potrzeby tak katować wystarczy przejechać się kawałek (50-60km) z prędkościom 90-120. Po prostu, jeżeli samochód jest używany dużo na krótkich trasach to właśnie dzieją się takie rzeczy i silnik nigdy nie jest dobrze rozgrzany a to na dłuższa metę nie jest dobre dla silnika
    bols
    Nowicjusz
     
    Posty: 45

    03 Lut 2009, 16:04

    Tak jest to normalny objaw swiadczy to o roznicy temperatur na zewnatrz i w silniku. A szczegolnie widoczne jest to w zimie a jeszcze jak male dystanse jezdzisz to juz wogole.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    04 Lut 2009, 12:16

    (50-60km) to kawał km 5l pójdzie jak nic
    to po ilu km silnik jest dobrze nagrzany? wskazówka na połowe u mnie idzie juz po ok 2km
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Lut 2009, 15:00

    piotrauto napisał(a):(50-60km) to kawał km 5l pójdzie jak nic
    to po ilu km silnik jest dobrze nagrzany? wskazówka na połowe u mnie idzie juz po ok 2km



    Trudno powiedzieć po ilu km silnik jest dobrze rozgrzany na tyle żeby zniknął ten nalot, bo wskazówka pokazuje temp. Wody a to nieznaczny, że silnik jest dobrze rozgrzany może wystarczy przejechać30km i niema innego sposobu na pozbycie się tego problemu, ale jak pisałem wcześniej to nic strasznego tylko dla silnika zdrowo jest, co jakiś czas przejechać się na trasie.
    bols
    Nowicjusz
     
    Posty: 45

    04 Lut 2009, 16:52

    Jezeli wskazowka pokazjue ze juz jest nagrzana ciecz to znaczy ze i silnik bo jak juz sie wlaczyl duzy obieg pracy i schladza silnik przechodzac przez chlodnice to tem silnika musi byc juz optymalna.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    04 Lut 2009, 16:58

    dawidbn napisał(a):Jezeli wskazowka pokazjue ze juz jest nagrzana ciecz to znaczy ze i silnik bo jak juz sie wlaczyl duzy obieg pracy i schladza silnik przechodzac przez chlodnice to tem silnika musi byc juz optymalna.


    owszem ale to nie znaczy, że olej tez sie rozgrzał, bo on potrzebuje troszkęwięcej czasu i żeby znikął obiaw taki jak ma kolega czyli maź w odmie i pod korkiem oleju to trzeba przejechać wiecej niz 2-5km
    bols
    Nowicjusz
     
    Posty: 45

    04 Lut 2009, 17:41

    slyszalem zawsze ze silnik powinien dymić na biało, parą jak jest zimny
    a mój passat b5 1,8 125km dymi parą lub niewiem czym ale na biało non stop czy przejedzie 2km czy 30km dymi jak nic
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Lut 2009, 19:54

    piotrauto napisał(a):slyszalem zawsze ze silnik powinien dymić na biało, parą jak jest zimny
    a mój passat b5 1,8 125km dymi parą lub niewiem czym ale na biało non stop czy przejedzie 2km czy 30km dymi jak nic


    To może świadczyć, że masz dobry katalizator i średniej jakości paliwo ja kiedyś też tak miałem że nawet latem było widać pare albo woda kapała z tłumika
    bols
    Nowicjusz
     
    Posty: 45

    05 Lut 2009, 11:49

    dobry katalizator czy zły?
    u mnie cały czas woda kapie z tłumnika jak go odpale w garażu to ok cała czklanka sie wylewa z pod rury jest plama
    kupilem go pare miesięcy temu nie jezdzilem jeszcze nim jak było ciepło na dworze, boje sie ze moze być padnięta uszczelka pod głowicą i dlatego kopci na bialo
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    05 Lut 2009, 14:17

    piotrauto napisał(a):dobry katalizator czy zły?
    u mnie cały czas woda kapie z tłumnika jak go odpale w garażu to ok cała czklanka sie wylewa z pod rury jest plama
    kupilem go pare miesięcy temu nie jezdzilem jeszcze nim jak było ciepło na dworze, boje sie ze moze być padnięta uszczelka pod głowicą i dlatego kopci na bialo



    Jak woda kapie to znaczy, że kat jest dobry, a jeżeli chodzi o kopcenie to ja miałem na myśli delikatną parowanie z rury, a w twoim przypadku to, jeżeli kopcenie jest mocne to faktyczni może oznaczać na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, inne objawy to spora ilość mazi pod korkiem oleju mimo pokonywania sporych odcinków, woda w oleju (może robić się podwójny stan oleju przez oddzielanie się wody), ubywanie płynu chłodniczego, albo oczka od oleju w układzie chłodzenia i maź pod korkiem chłodnicy. Jeśli występuje jakiś z wymienionych objaw to może świadczyć o uszkodzonej uszczelce
    bols
    Nowicjusz
     
    Posty: 45