Volvo/Audi/Seat

21 Lis 2012, 23:02

Witam, przymierzam się do zmiany samochodu, mam na oku w sumie 3 bryki:
1. Audi A4 B7 1.9 tdi 116 km
2. Volvo S40 2.0 136 km
3. Seat Exeo 2.0 TDI CR 143 km
Każdy z tych samochodów to sedan i w skrzyni manualnej.

Jak wygląda zestawienie tych samochodów , jaki jest koszt części eksploatacyjne , typowe usterki itp itd ?

Który według was jest najlepszym z tych trzech ?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!.
mikolaj91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105 km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Lis 2012, 01:34

hmmm? zero pomocy????
mikolaj91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105 km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Lis 2012, 02:26

Exeo to wlasnie a4 b7 w swiezszym opakowaniu.
Problem z kupnem taki, ze jest raczej rzadko spotykany w PL wiec wybor niewielki.

Ale jesli sie znajdzie to dostaniesz go w cenie 2lata starszej a4 wiec wybor jest prosty.

S40 fajne auto, ale to jednak troszke starsza konstrukcja. Za 25-30tys warto przemyslec, ale skoro celujesz w exeo to chyba masz wiekszy budzet.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

23 Lis 2012, 10:29

Podaj jaki masz budżet to łatwiej będzie Ci doradzić.
Wybrałbym Volvo bo od kilku miesięcy jeżdzę v50 i jestem badrzo zadowolony, samochód przerósł moje oczekiwania i jak każdy ma swoje plusy i minusy. Koszt części nie jest mały ale można coś niecoś spasować z Focusa, warto też skorzystać z ofert promocyjnych w ASO. Myslę że nie będą też to ceny wyższe niż w Audi.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Lis 2012, 14:36

załóżmy , że 42 k zł.
Volvo v50/s40 to zawieszenie od forta a silnik francuski hdi a nie mam pojecia jak one chodza
mikolaj91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105 km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Lis 2012, 14:43

Bardzo kulturalnie.
Jedne z bardziej udanych współczesnych diesli, stąd też taka popularność taksówek z HDI.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lis 2012, 16:02

Silniki w b7 115 km to są te samo co był w passatach pare lat temu montowane ? rozważam właśnie te 3 samochody i najbardziej audi lub volvo w sumie :) chodź chętnie wysłucham opini innych użytkowników
mikolaj91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105 km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Lis 2012, 22:11

Volvo S40/V50 z silnikiem 2.0D 136km, bardzo przyjemna jazda na tym silniku, od zakupu w czerwcu zrobiłem 12 tyś km. i nic mnie nie zawiodło wrącz przeciwnie samochód mnie oczarował. Trasę na Chorwację, trochę tam i z powrotem, zrobiliśmy w dwa tygodnie prawie 4000km, zaladowany gnał cały czas 130-140 i średnie spalanie wyszło 5,5 litra. Jestem mega zadowolony, w cyklu mieszanym 6,5-7 litrów, zbiera się świetnie, zawieszenie idealnie zgrane. Trzeba bardzo uważać na prędkość szczególnie na zakrętach, nie że wynosi ale traci sie poczucie prędkości. Co do ładowności to 500kg spokojnie wozi, sprawdzone. Osobiście polecam V50, S40 jest troszkę za małe w środku. Co do wyposażenia to wszystko zależy od wesji, są dostępne: standard, kinetic, momentum i summum, można spotkać każdą z nich indywidualnie doposażone. Najlepszą i najpopularniejszą wersją jest momentum, najwiecej ich na rynku. Za 42tysie możesz znaleźć naprawdę fajnie wyposażony samochód z rocznika 2008. Jeśli chcesz rozejżeć się w volvo spójż tutaj: http://www.auto-scan.pl/oferta.php lub tutaj http://www.axon-cars.pl/oferta.php Realne ceny do rocznika i przebiegów, samochody pewne z dobrego źródła, sprzedawcy rzetelni.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Lis 2012, 02:04

ok dziękuje za pomoc i konkretną opinie :) a powiesz coś o zawieszeniu ? koszt części itp ?
mikolaj91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105 km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Lis 2012, 11:40

Zwieszenie bardzo trwałe, jedne z lepszych w swojej klasie, bodajże z focusa. V50 idzie jak czołg, płynie po drodze i łagodnie wybiera wszystkie dziury, nierówności. Z tego co zauważyłem jest trwałe w moim poprzdnim samochodzie (Punto I) przy takiej jeździe jak v50 musiałbym już wymieniać wachacze. Więcej jak na razie nie mogę powiedzieć bo za krótko go mam i nie mam żadnego problemu z zawieszenim. Co do części to jest parę punktów w PL gdzie można taniej niż w ASO i profesjonalnie naprawić samochód, można znaleźć zamienniki właśnie z Forda. Co mogę powiedzieć o kosztach, wymieniłem tarcze i klocki z przodu - koszt 940 PLN w ASO korzystając z jesiennej oferty promocyjnej. Wydaję mi się że jedyną bolączką diesla w Volvo jest DPF, kupując somochód z przebiegiem powyżej 150tyś.km trzeba się liczyć w wymianą (koszt ok. 4000 PLN) lub można to usunąć ale to też ma swoje plusy i minusy. Jak masz więcej pytań technicznych to zapraszam na volvoforum.pl tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi, porady.
Powodzenia
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Lis 2012, 02:33

a jak wypada volvo w zestawieniu z a4 b7 1.9 115 km ? ktory lepszy Waszym zdaniem?
mikolaj91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105 km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005