Volvo c30 - opinie, porady ...

05 Kwi 2013, 09:15

Witajcie!
Interesuje mnie model Volvo c30 z roku 2008 +/- 1 rok. Chciałem usłyszeć od was ogólne opinie nt auta, oraz jaki silniki Volvo mają lepsze benzyne/diesel. I dokladniej, ktora jednostke wybrac. Czy byly jakies jednostki silnikowe z wiekszymi wadami?
itd..
itp..

DZiekuje z góry za pomoc.
Pozdro!
adi000
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Fiat Bravo 01'

06 Kwi 2013, 15:18

... Nikt nic nie powie?
adi000
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Fiat Bravo 01'

06 Kwi 2013, 18:19

Mam V50 to ta sama seria jeśli chodzi o silniki i wyposażenie. Silniki diesla są w mojej ocenie bardzo dobre, polecam 2.0 z 6 biegową skrzynią i 136KM nie odczuwasz że auto muli po wciśnięciu pedału gazu. Jak na mały samochód to 2.0 D będzie aż za dużo natomiast 1.6 D (5 biegów) nie da tyle frajdy z jazdy. Oda disle są od PSA ale bardzo dobrze zgrane z resztą mechanizmów. Co do komfortu jazdy to jest bardzo dobry, auto przyjemnie się prowadzi, dobrze radzi z naszymi drogami, świetnie trzyma się w zakrętach. Wyposażenie zależy kto co lubi i używa, polecam wersję momentum bo ma prawie wszyszytko co potrzebne, wersja summum jest trochę bogatsza. Można znaleźć tą pierwszą wersję doposażoną w brakujące dodatki z drugiej wersji. Jest też wersja Kinetic i starndard czyli golasy. To bardzo bezpieczny i trwały samochód, jeśli dbasz o niego i na czas wymieniasz olej, filtry i inne podzespoły to będzie Ci długo służył bez problemu.
Jeśli lubisz poszaleć to wybierz wersję 2.4 D i 180KM, to już silnik volvowski
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Kwi 2013, 18:45

W pełni zgadzam się z kolegą Rom33.Widać że ma pojęcie o autach ,dlatego Jego wskazówki uważam za cenne. Z mojej strony jedna rada, przy kupnie prześwietl dokładnie każde auto,nie wierz handlarzom w zapewnienia o bezwypadkowości i pewnym przebiegu.Ja szukam dla syna właśnie v50,i po obejrzeniu i sprawdzeniu kilku aut,żadne mimo ładnego wyglądu nie miało orginalnego przebiegu, oraz wszystkie były po przejściach. A każdy z handlarzy zapewniał o bezwypadkowości.Jak trafisz na dobry egzemplarz ,to będziesz się nim długo cieszył.Dlatego przygotuj się na długie poszukiwanie auta,ale warto.Pozdrawiam.
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Kwi 2013, 19:21

jarasgd - dzięki, powiedz jaką V50 szukasz i w jakim budżecie, mogę pomóc coś znaleźć czy polecić.

Jeśli interesuje Was marka Volvo to zapraszam na volvoforum.pl tam dowiecie się wszystkiego o samochodach których szukacie, ktoś zawsze pomoże ocenić auto czy odpowie na pytania.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...

06 Kwi 2013, 19:36

Dzięki Rom33 ,ale w przyszłym tygodniu jadę do niemiec, mam tam dobrego kolegę ,który zajmuje się autami używanymi w salonie toyoty.Ma na oku pare ładnych volviaków ,ceny wyższe ale to są pewniaki.Przykładowo v 50 2.0d 2007r. po lifcie z przebiegiem 113000 ,normalnie serwisowany 7800eur. Ale myślę że warto.
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Kwi 2013, 19:50

Cena dobra jak na rocznik i przebieg, ciekawe jak z wersją i wyposażeniem.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Kwi 2013, 19:56

Wersja momentum w skórze,tyle mi napisał.Do tego w cenie tablice wyjazdowe.
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Kwi 2013, 20:01

to świetnie, momentum, dobry wybór. Jak dla mnie jeśli skóra to tylko z podgrzewanymi siedzeniami :yes: ładniejsza i praktyczniejsza jest tapicerka Dalaro lub z wersji r-design. Silnik 2.0 D ? Jak będziesz miał możliwość to sprawdź czy ma DPF i jaki jest jego stan zapełnienia.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Kwi 2013, 20:09

Dzięki Rom33,czy podgrzewane to nie wiem, natomiast dpf ma. Ale z tego co mi napisał jest po pełnym serwisie.Nawiasem to auto z ich sieci sprzedaży, więc mam pewność że wszystko jest ok.
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Kwi 2013, 20:16

Spoko, będzie dobrze. Pytam o DPF bo wedłóg książki powinien być wymieniony przy 120tyś.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Kwi 2013, 20:23

Pryz okazji, jak uda Ci się kupić v50 to możesz skorzystać z trwającej akcji serwisowej ASO i zmienić język na PL za 100zł, normalnie kosztuje sporo więcej. Trwa też akcja z klimatyzacją, przegląd, odgrzybianie i uzupełnienie czynnika czyba 180zł.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Kwi 2013, 12:20

A powiedzcie jak wygląda tutaj sytuacja z filtrem DPF? czy w roczniku 2008 w 2.0d były już we wszystkich modelach? Jest sobie auto z nim radzi?
adi000
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Fiat Bravo 01'

07 Kwi 2013, 13:45

Zależy z jakiego źródła kupisz samochód, jeśli krajowy to może być oryginalnie bez, chyba z Francji też ale nie jestem pewien. Będzie ciężko znaleźć bez filtra.
Z filtrem jest tak że trzeba go od czasu do czasu wypalić gdyż jeżdząć po mieście czy na którkich dystansach filtr zapycha się sadzami po czym auto traci moc i potrzebne jest wypalenie. Przynajmniej raz w miesiącu warto "przegonić" samochód, około 20-25 minut ciągłej trasy przy obrotach powyżej 2500 wystarczy by procedura wypalania samoistnie się dokonała. Poza tym przy przeglądach okresowych warto sprawdzić poziom płynu i uzupełnić brak. Można też go wyciąć ale z tym są różne historie i są tego zwolennicy i przeciwnicy, ja nie polecam.
Robię w miesiącu trasę około 130km na lotnisko i z powrotem po autostradzie, to wystarcza by wyczyścić filtr. Komputer nie informuje kierowcy że trwa wypalanie i też nie da się wymusić tej czynności, sam decyduje kiedy zaczyna procedurę. Wypalenie można zauważyć tylko na komputerze ustawionym na spalanie aktualne, wtedy spalanie wzrasta o parę litrów lecz nie trwa to długo. Większa ilość paliwa w silniku powoduje wzrost temeratury i wypalenie filtra.
Objawami niepokojącymi o stan filtra jest wzrost poziomu oleju (+paliwo) w silniku, gdy zaczyna go przybywać to najwyższy czas nawypalenie. Można w ASO lub niezależnych serwisach wymienić filtr ale to znaczne koszty, można go też dać wyczyścić. Najlepiej trzymać się zasad i zrobić jakąś trasę od czasu do czasu.
Właściwe użytkowanie nie sprawi problemów.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008