07 Kwi 2013, 13:45
Zależy z jakiego źródła kupisz samochód, jeśli krajowy to może być oryginalnie bez, chyba z Francji też ale nie jestem pewien. Będzie ciężko znaleźć bez filtra.
Z filtrem jest tak że trzeba go od czasu do czasu wypalić gdyż jeżdząć po mieście czy na którkich dystansach filtr zapycha się sadzami po czym auto traci moc i potrzebne jest wypalenie. Przynajmniej raz w miesiącu warto "przegonić" samochód, około 20-25 minut ciągłej trasy przy obrotach powyżej 2500 wystarczy by procedura wypalania samoistnie się dokonała. Poza tym przy przeglądach okresowych warto sprawdzić poziom płynu i uzupełnić brak. Można też go wyciąć ale z tym są różne historie i są tego zwolennicy i przeciwnicy, ja nie polecam.
Robię w miesiącu trasę około 130km na lotnisko i z powrotem po autostradzie, to wystarcza by wyczyścić filtr. Komputer nie informuje kierowcy że trwa wypalanie i też nie da się wymusić tej czynności, sam decyduje kiedy zaczyna procedurę. Wypalenie można zauważyć tylko na komputerze ustawionym na spalanie aktualne, wtedy spalanie wzrasta o parę litrów lecz nie trwa to długo. Większa ilość paliwa w silniku powoduje wzrost temeratury i wypalenie filtra.
Objawami niepokojącymi o stan filtra jest wzrost poziomu oleju (+paliwo) w silniku, gdy zaczyna go przybywać to najwyższy czas nawypalenie. Można w ASO lub niezależnych serwisach wymienić filtr ale to znaczne koszty, można go też dać wyczyścić. Najlepiej trzymać się zasad i zrobić jakąś trasę od czasu do czasu.
Właściwe użytkowanie nie sprawi problemów.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.