VOLVO s 60 T3 150 Km 2012 r stuki w silniku

03 Maj 2018, 14:01

Proszę o pomoc !!!!!!!! Nie mam już pomysłów.
Moje upragnione volvo - rozrząd zmieniony i ustawiony odpowiednim kluczem, olej A5 5W- 30, koła zmiennych faz rozrządu zmienione na oryginalne z serwisu, (nie chcę klnąć ile wyniósł mnie rachunek). Pomimo tych wszystkich napraw terkocze na wolnych obrotach, bo nie można tego nazwać stukami. Jeśli dodam gazu usterka znika - powraca gdy silnik wchodzi na wolne obroty.
Proszę o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lutek71
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 0
Auto: VOLVO S 60
Silnik: 1,6 T 3 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

04 Maj 2018, 10:32

Próbowałeś przysłuchać się skąd to terkotanie cykanie dochodzi? Może to wina któregoś wtrysku?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Maj 2018, 19:26

Stukanie pochodzi spod pokrywy zaworów. Dzieje tak tylko jak obroty silnika schodzą na niskie i tak pozostaje. Nie jest to stukanie, tylko takie terkotanie. Myślisz, że to może być przyczyną ?
Przeczytałem gdzieś, że podobne odgłosy dają klapki w kolektorze, tylko szczerze przyznam, że nie wiem czy w moim silniku takie występują.
W głębi duszy czuję, że to jakaś pierdoła i boje się że mechanik zedrze ze mnie skórę.
Lutek71
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 0
Auto: VOLVO S 60
Silnik: 1,6 T 3 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Maj 2018, 09:47

Lutek71 napisał(a):Stukanie pochodzi spod pokrywy zaworów. Dzieje tak tylko jak obroty silnika schodzą na niskie i tak pozostaje. Nie jest to stukanie, tylko takie terkotanie. Myślisz, że to może być przyczyną ?
Piszesz że to bardziej takie terkotanie tylko na wolnych obrotach to ja bym jeszcze przysłuchał się przy wtryskach czy czasem to nie któryś z nich. Czy jest różnica między zimnym a ciepłym silnikiem?

Lutek71 napisał(a):Przeczytałem gdzieś, że podobne odgłosy dają klapki w kolektorze, tylko szczerze przyznam, że nie wiem czy w moim silniku takie występują.
Mogą ale jak by to było w kolektorze to przysłuchując się, byś w nim najgłośniej słyszał ten dźwięk.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Maj 2018, 18:44

Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem z serwisu forda.
Powiedział mi, że to pompa paliwa. W moim samochodzie znajduje sie za pokrywą zaworów. Mówił też, że jest to powszechna usterka w wielu fordach a ja mam właśnie silnik od forda
Lutek71
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 0
Auto: VOLVO S 60
Silnik: 1,6 T 3 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Maj 2018, 18:45

Między ciepłym a zimnym silnikiem różnicy nie ma
Lutek71
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 0
Auto: VOLVO S 60
Silnik: 1,6 T 3 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na czarny lód na drodze - niewidoczne zagrożenie
    Gdy temperatura powietrza w ciągu dnia wynosi kilka stopni na plusie, a nocą spada poniżej zera, są to sprzyjające warunki do powstawania tzw. czarnego lodu, czyli prawie niewidocznej, cienkiej warstwy zamarzniętej wody pokrywającej ...

05 Cze 2018, 13:51

Lutek71 napisał(a):Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem z serwisu forda.
Powiedział mi, że to pompa paliwa.
Będziesz wymieniał? jest to usterka czy po prostu wadliwa seria w której praca odzwierciedla się takim stukaniem? Coś więcej mechanik mówił na ten temat?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Cze 2018, 15:40

Szczerze mówiąc to jestem w kropce. Wiesz jak to jest z tymi mechanikami.
Na razie jeżdżę i mi to bardzo nie przeszkadza, ale........... jak będę przejeżdżał przez Gdańsk to zajadę do Volvo i zdiagnozuję cały silnik.
Ktoś inny by jeździł i miał to w nosie, ale ja jakoś nie mogę.
Jak będę miał 100 procent pewności to na pewno dam info na forum.
Pozdrawiam.
Lutek71
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 0
Auto: VOLVO S 60
Silnik: 1,6 T 3 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

05 Cze 2018, 20:01

Dobrze by bylo gdybys mial jakas pompe na podmianke i sprawdzil bo tak w ciemno wymieniac to tylko strata kasy. Byl samochod podlaczany pod komputer? Moze to smiesznie zabrzmi, ale jesli terkotanie ustepuje po dodaniu gazu, to jakbys sprawdzil, czy jakies elementy metalowe gdzies sie nie obijaja i zerknalbym na wydech czy nie jest gdzies poluzowany czy cos. Ew. przyjzalbym sie jeszcze kolom pasowym i osprzetowi silnika, czy tam ktoras z czesci nie ma np. luzu.
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

06 Cze 2018, 10:54

Silnik był pod komputerem, wyszło pare błedów, ale to mogło wystąpić po naprawie i mechanik mi ich nie wykasował. Pojeździłem trochę i pojade na komputer ponownie po wykasowaniu błedów. Koła i osprzęt sa ok.
Nie spocznę póki nie dojde do usterki. Na pewno napiszę na forum.
Lutek71
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 0
Auto: VOLVO S 60
Silnik: 1,6 T 3 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Cze 2018, 10:47

Lutek71 napisał(a):Nie spocznę póki nie dojde do usterki
Zatem czekamy na info :)

Spróbuj jeszcze zrobić tak jak napisał @wojtk czyli poszukać w swojej okolicy takiej pompy paliwa używanej i podmienić będziesz wtedy od razu widział różnicę lub kup sobie stetoskop diagnostyczny kosztuje parę groszy a czasem naprawdę pomaga w ustaleniu skąd dokładnie dochodzi problematyczny odgłos.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Cze 2018, 11:35

Tak też uczynię.
Pozdrawiam
Lutek71
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 0
Auto: VOLVO S 60
Silnik: 1,6 T 3 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Cze 2018, 17:35

Obiecałem to odpowiadam.
Najnowsza diagnoza mojej usterki, (najbardziej prawdopodobna) z dzisiejszego dnia. Żadna pompka ani wtryski, tylko dziurawa uszczelka pod kolektorem. Koszt 1800 zł. (niestety części dostępne tylko przez serwis). Ponoć swojego czasu volvo ogłosiło akcję serwisową na tą wadę i jest możliwość odzyskania część pieniędzy po przedstawieniu faktury.
Lutek71
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 0
Auto: VOLVO S 60
Silnik: 1,6 T 3 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Cze 2018, 18:03

Lutek71 napisał(a):dziurawa uszczelka pod kolektorem. Koszt 1800 zł.
Ładnie kroją za uszczelkę. Ciekawe na jaki zwrot możesz liczyć po przedstawieniu faktury?

Skąd wiesz że to najprawdopodobniej uszczelka? Jak do tego doszedłeś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Cze 2018, 12:09

Przypadkowo dostałem telefon od fana volvo do gości, którzy pod Gdańskiem zajmują sie tylko samochodami tej marki. Gdy opowiedziałem mu o problemie to od razu wiedział o czym mówię. Powiedział mi, że niestety uszczelki tylko z serwisu a wymiana jest kłopotliwa i czasochłonna oraz to, że to jest defekt tych silników. Zaprosił mnie na wizytę i tak też uczynię. O postepach poinformuję.
Lutek71
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 0
Auto: VOLVO S 60
Silnik: 1,6 T 3 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012