Audi A3 8V 2.0 TFSI klekot na niskich obrotach

16 Sty 2025, 21:40

Witam,

Mam problem z A3 8V 2.0tfsi 2015r silnik CNTC przebieg 169.000, sprowadzone z stanów.
Klasycznie Run&Drive do wymiany chłodnice, przód na miejscu okazuje się inaczej.

Po odpaleniu na wolnych obrotach słychać stukanie, na wysokich obrotach jest cisza.
Kody błędów:
P0341- Czujnik położenia wału rozrządu
P0011
P0016

i tak:
-Jeden mechanik wskazuje uszkodzone panewki, wał karbowy
-Kolejny przeskoczony łańcuch rozrządu

Na tą chwilę czekam na wolny termin. Wiem że 2.0tfsi bywa drogi w naprawie i czasem lepiej pomyśleć o wymianie całego motoru.

W czasie oczekiwania pytanie do was, objawy mogą wskazywać coś konkretnego? czy bez wyciągania silnika gdybanie nie ma większego sensu?

Mam dostępny filmik z uruchomienia silnika niestety rozszerzenie .mp4 zabronione.
Edea
Obserwowany
 
Posty: 1

18 Sty 2025, 11:25

Edea napisał(a):Klasycznie Run&Drive do wymiany chłodnice, przód na miejscu okazuje się inaczej.

Tak naprawdę tu nie jest problem tej dopiski tylko problem tego że kupujący sobie zakładają iż będzie wszystko git.
Do tego kupujesz auto które ogólnie jest gówniane pod względem stabilności techniki więc czego oczekujesz ? Jak poklepanie po ramieniu przez fanboja to ok.na 100% Ci wytłumaczy że jest gitara.

Na Twoim miejscu poczekałbym na diagnozę bo przyczyn świecące kamerki w Audi może być milion. Niech Ci sprawdzą dokładnie wszystkie czujniki nawet te których błąd nie obejmuje bo np.mogą być w zamienniku i zakłócać pracę innego czujnika. Ostatnio mieliśmy 2,0tsi z podobnymi objawami i był do nas postawiony w akcie desperacji przed utopieniem go ze złości właściciela. Muszę sprawdzić które czujniki były w zamienniku ale po wymianie na OEM auto przestało ciągle coś komunikować.
Wszystko było powiązane z rozrządem od wypadania zapłonów, przez czujnik poł.wału po zmienne fazy.
Jeszcze też pojawia się kwestia wadliwego oprogramowania/kompa tylko nie wiem czy to Ciebie dotyczy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rewolucyjne światła ksenonowe (1991)
    Chociaż do dziś produkowane są samochody z halogenowymi żarówkami, to rewolucji w jakości, zasięgu i jasności samochodowego oświetlenia dokonały tzw. palniki ksenonowe, zastosowane po raz pierwszy w 1991 roku w BMW ...