Volvo S40 2 generacji

02 Lut 2018, 16:52

Witam.
Poszukuje samochodu do ok 22 max 23 tys PLN(za same auto)
Użytkowany byłby głównie po mieście, co jakiś czas trasy po ok 100-200 km, rocznie ok 15-20 tys km.
Jeśli chodzi o preferencje dotyczące silnika to raczej skłaniam się ku benzynie (ew później gaz) ale diesla nie wykluczam (mało problematycznego).
Zainteresowało mnie Volvo s40 2 generacji, które ma całkiem dobre opinie jeśli chodzi o mechanike, bezpieczeństwo, a także podoba mi się z wyglądu.
Jeśli chodzi o silniki to z tego co się orientowałem głównie przewija się 1.8 (1.6 odrzucam bo za słaby), aczkolwiek nie wiem czy też nie jest zbyt słaby do tego auta? Wszystkie chyba są na łańcuchu? Bo jeśli chodzi o mechanikę to chyba nie nest jakiś problematyczny?
2.0 praktycznie nie ma na aukcjach, a wyższe pojemności to już za duże opłaty za ubezpieczenie etc.
Z diesli chyba 1.6 i 2.0 nie są najgorsze, a widziałem kilka ogłoszeń bez dpf więc i do miasta jakoś bo obeszły.

W tej cenie jaki najlepszy byłby silnik?
I jakie roczniki? Czy to dobry wybór w tej cenie czy lepiej szukać czegoś innego?
Asterix69
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Brak

02 Lut 2018, 17:21

Dobry wybór, auto ma wszystkie zalety Focusa II i żadnych z jego wad. Sporo części pasuje od Forda, zresztą benzynowe 1.6 (pasek), 1.8 i 2.0 (łańcuch i dwumasa) są Forda. Benzynowe 2.4, 2.4i i 2.5T to już konstrukcje Volvo. Wszystkie są raczej udane, chociaż 1.8 i 2.0 mogą zużywać olej, a 2.4 i 2.5 będą droższe w serwisie, ale lepiej współpracują z gazem.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

03 Lut 2018, 00:51

Ok dzięki. Czyli wychodzi że w tym budżecie tylko 1.8 chyba
A ten silnik 2.4 idzie dostać w tym budżecie? Czy raczej trupy będą, i co tam będzie droższe
Asterix69
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Brak

03 Lut 2018, 01:22

W 2.4 droższy będzie przy jakiejś awarii osprzęt typu przepustnica. W tej chwili dla benzyn jest jakieś 50 ogłoszeń na OLX, więc aż tak nie sugerowałbym się wyborem silnika, tylko stanem konkretnych egzemplarzy. Raczej nie warto schodzić z 1.8, ale im mocniejszy silnik tym łatwiej będzie go kiedyś odsprzedać, no i frajda z jazdy większa o ile ma to dla Ciebie znaczenie.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

03 Lut 2018, 14:33

Ok dzìęki za rady, jeszcze takie pytanie o diesla, w tej cenie i przy takich rocznych przebiegach jest sens też na nie patrzeć? Przypuszczam że większosć będzie miała już 300tys+ i do wymiany cały osprzęt.
Swoją drogą lepiej chyba szukać z salonu Pl niż z poza kraju?
Asterix69
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Brak

03 Lut 2018, 17:36

Przy tych przebiegach można się zacząć zastanawiać nad ropniakiem, ale z drugiej strony napisałeś, że głównie po mieście, a za tym diesle nie przepadają. Do tego trzeba mieć na uwadze drogi osprzęt. 1.6 i 2.0 to francuskie HDI z Peugeot\Citroen, większe silniki są konstrukcji Volvo. Nie lubię klekotów i nie będę w tym przypadku obiektywny - dla obniżenia kosztów już bym wolał 2.4 z gazem (którego też nie jestem amatorem).
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

03 Lut 2018, 17:55

Asterix69 napisał(a):Swoją drogą lepiej chyba szukać z salonu Pl niż z poza kraju?


Sprawdź sobie ile takich volvo było sprzedanych w PL salonach, minimalne szanse.
Najlepiej kupić od osoby prywatnej, która już kilka lat jeździ tym autem. Nawet jak było kiedyś sprowadzone z jakimiś wadami to te już wyszły i zostały naprawione.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km