Volvo S40 II - nagły brak reakcji na gaz.

19 Kwi 2016, 21:35

Cześć,
od niedawna męczy mnie duży problem. Podczas jazdy (niezależnie od prędkości) gdy dodaje gazu to obroty stoją w miejscu, prędkość jest ciągle ta sama. Gdy zbijam bieg na jałowy w takim momencie i wcisnę gaz to bez problemu obroty rosną jednakże podczas wbicia biegu(niższego/wyższego) lekko wzrastają i znowu to samo. Po chwili czasu silnik jakby dostał kopa i zaczyna jeździć normalnie. Silnik w tym momencie jakby zaczął dziwnie pracować, nie był to typowy klekot disela lecz takie bardziej buczenie(?)-ciężko to określić. Zauważyłem także że w tym momencie przez chwile ulatnia się biały/szary dym.
Byłem z tym u mechanika - wymieniał mi krzyżak pompy, okablowanie - uważał że to jest tego wina, ba był tego pewny!- za tę przyjemność zapłaciłem 1000zł. Dodatkowo umył silnik aby nie było widać wycieków jednakże po lewej stronie komory silnika jest ewidentna plama po ropie.

Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną? Co można zrobić w takiej sytuacji?
KoSa94
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 11 2012
Przebieg/rok: 48tys. km
Auto: Volvo s40
Silnik: 2.0 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Kwi 2016, 09:50

Najpierw trzeba zdiagnozować i wyeliminować nieszczelność ,bo ona może odpowiadać za całą awarię.
Dopiero później można zrobić diagnostykę i powinno się wyjaśnić źródło problemu.
bez wyeliminowania wycieku ,to możesz wymienić cały osprzęt i dale będzie problem ... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Kwi 2016, 20:57

OK, niby wszelkie przecieki zostały załatane jednak problem nie zniknął...
Dodatkowo nadmienię że do wymiany mam koło dwu masowe. Już zakupiłem komplet wraz ze sprzęgłem.

Do opisów załączam filmiki:
Dodatkowo zauważyłem że po włączeniu silnika, silnik pracuje normalnie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Po wkręceniu go na obroty 2,5K zaczyna stukać i wydobywa się biały dym z rury wydechowej. Na początku bez wonny a po chwili ostry(nie jestem w stanie określić co to za zapach). Dodatkowo dochodzi cykanie.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Zauważyłem również że po przekręceniu kluczyka na zapłon wydobywa się pisk w okolicy pompowtrysku.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Stało się to np. dzisiaj i nie specjalnie moja volvinka chce wrócić do poprzedniej kondycji(tak jak pisałem wcześniej chwila wystarczyła i silnik wracał do normy).

Macie może jakieś pomysły co to może być? Komputer wykazał błąd świec żarowych, regulacji katalizatora(czy coś takiego) i nic więcej...

Dodatkowo muszę nadmienić że ostatnimi czasy wzrosło mi zużycie ropy... raz podczas ruszania miałem tak że na liczniku pokazało mi się 99.9l/100km...
KoSa94
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 11 2012
Przebieg/rok: 48tys. km
Auto: Volvo s40
Silnik: 2.0 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...