Seat ibiza 1,2 kontrolka aku i auto gaśnie proszę o pomoc

22 Kwi 2016, 20:54

Witam, bardzo proszę o wyrozumiałość ponieważ nie znam się zupełnie na samochodach a prawo jazdy mam od trzech miesięcy. Przebywam obecnie na niemieckiej ziemi i nie znam dobrze języka więc ciężko mi się wybrać do mechanika.
A oto mój problem: od wczoraj podczas jazdy zapala mi się czerwona kontrolka od ładowania akumulatora i auto mi gaśnie. dzieje się to zazwyczaj kiedy wrzucam na dwójke, dojeżdżam do zakrętu itp. Pojawia się wtedy ta kontrolka i auto gaśnie, wybija hamulec , blokuje kierownice. Później nie mogę odpalić przez kilka minut. wczoraj koledzy podłączyli mi pod komputer i wyszło błąd immobilazera, skasowali błędy. A dzisiaj znowu powtórka z rozrywki. Z tym,że dzisiaj po podłączeniu do komputera nic nie wykazało. Zmierzyli mi jeszcze napięcie na akumulatorze i po odpaleniu silnika było 12v a po dodaniu gazu 14v. Kochani mężczyźni jak myślicie gdzie może tkwić problem ? Bardzo proszę o pomoc :) Pozdrawiam.
iwona23
Nowicjusz

Prawo jazdy: 11 01 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Kwi 2016, 05:53

Zapalanie się kontrolki ładowania może być skutkiem a nie przyczyną gaśnięcia silnika,błędy wykasowane ale.czy immo sprawdzone?! Najlepiej byłoby go odłączyć,o ile sobe przypominam to te auta mają dwa słabawe punkty czyli alternator oraz elektronika sterująca pracą silnika,alternator odrzuć,muscie wykluczyć także immobiliser.
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Kwi 2016, 14:23

A jak mogę wyłączyć ten immobiliser ? czy można to zrobić samemu czy trzeba mechanika-elektryka ? Powiem szczerze,że wolałabym to wyłączyć niż np dorabiać nowy kluczyk z immobilaserem bo koszty są wysokie. Wczoraj zostawiłam autko jednemu niemcowi z pracy i miał popatrzeć. Dzisiaj się do niego wybieram mam nadzieję,że chociaż zdiagnozował problem.
iwona23
Nowicjusz