Volvo s40 słabo przyspiesza

31 Sty 2010, 21:12

mam takie pytanie na jakich obrotach jezdzic autem zeby bylo ekonomicznie i dobrze dla silnika?
volvo s40 1996 1340kg 1,8 16v 115km przy 5500 i 165Nm przy 4100 obrotów
wg mnie auto jest dosyc mulowate, idzie dobiero od jakis 4000 w górę
jak wciskam gaz np na postoju to silnik reaguje z 1 sekundowym opóźnieniem i wolno sie wkręca na obroty co to moze być
mam porównanie z vw passatem b5 1,6 101km passat jest żwawszy i lepiej przyspiesza
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 31 Sty 2010, 21:35

    A może silnik chodzi w trybie awaryjnym,kontrolka silnika się nie pali?
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    31 Sty 2010, 21:39

    witam ma siene 1.4 i chce zobaczyc czy dziala ta klapka od powietrza co znajduje sie w srodku tam gdzie jest filtr powietrza jak zobaczyc czy jest dobra ???????????
    franek264
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: rzeszow

    31 Sty 2010, 23:06

    piotrauto napisał(a):mam takie pytanie na jakich obrotach jezdzic autem zeby bylo ekonomicznie i dobrze dla silnika?
    volvo s40 1996 1340kg 1,8 16v 115km przy 5500 i 165Nm przy 4100 obrotów
    wg mnie auto jest dosyc mulowate, idzie dobiero od jakis 4000 w górę
    jak wciskam gaz np na postoju to silnik reaguje z 1 sekundowym opóźnieniem i wolno sie wkręca na obroty co to moze być
    mam porównanie z vw passatem b5 1,6 101km passat jest żwawszy i lepiej przyspiesza


    Przydałaby się diagnostyka silnika, trudno szukać po omacku. Przeważnie problem z sondą lambda lub przepływomierzem.
    Maciek_S
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: Pomorze

    01 Lut 2010, 09:26

    trzeba sobie zadać pytanie, kiedy były zmieniane filtry. Poza tym może ten model tak ma, sprawdź dane techniczne jakie przyśpieszenie to norma. Z podstawowych spraw można sprawdzić skład spalin i szczelność dolotu.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    01 Lut 2010, 10:43

    nie pali sie żadna kontrolka auto chodzi w normalnym trybie
    tak wogule to ma 115km przy 5500 i 165Nm przy 4100 obrotów i waży 1340kg
    ja moze oczekuje zbyt duzo? myslalem ze auto mające 115km będzie jezdzic jak rakieta, a tu nawet na 2 biegu przyczepności stracic nie mozna i w fotel nie wgniata
    pali od 10-12l lpg czyli w normie
    zmienialem w nim komplet rozrządu i wszystkie filtry i nic sie nie poprawilo
    ma lpg sekwencyjny na gazie chodzi odrobine słabiej niz na pb
    danych procudenta odnośnie przyspieszenia nie moge nigdzie znależć, pomoze mi ktos?
    jedni piszą ze 10,5 inne portale ze 11s a vmax wynosi 195km/h jechalem 190km/h na gazie i jeszcze bylo troche zapasu pod nogą
    elastycznosci żadnej! idzie dobiero od 4000 do 6500 obrotów ponizej przyspiesza bardzo wolno
    moze katalizator jest zapchany? jeden mechanik mówił zeby go wyrzucic i wstawic strumienice na pewno przybędzie mocy w dolnym zakresie obrotów
    przebieg 190tys km a naprawdę moze 390tys km katalizator tyle wytrzyma?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus LFA - nieznana historia legendy
      Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...
      Zima za kierownicą - jak się do niej przygotować?
      Do początku kalendarzowej zimy pozostało jeszcze kilka dni, ale już teraz zdarzają się mroźne, a nawet śnieżne dni. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie do jazdy w trudnych warunkach. Na co powinien zwrócić ...

    01 Lut 2010, 17:57

    Oczywiście,że może to być problem zapchanego katalizatora.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    01 Lut 2010, 19:39

    a jakie są róznice między jazdą na katalizatorze a strumienicy?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931