VOLVO S40 td 1998

08 Sie 2009, 10:32

witam, mam problem z uruchomieniem silnika po dachowaniu, auto w takiej pozycji lezalo 2h, tydzien po zdarzeniu probowalem odpalic auto, przy przekreceniu kluczyka w pozycje, kiedy swieca sie kontrolki , slychac tyrkotanie przy pompie, ktore ustaje w momencie zgasniecia kontrolki swiec, a przy probie uruchomienia auta, silnik wydaje pojedynczy stuk, licze na pomoc, dzieki
Ostatnio edytowany przez artur1978, 08 Sie 2009, 11:14, edytowano w sumie 1 raz
artur1978
artur1978
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: brzeg dolny
  • 08 Sie 2009, 11:08

    Zacznij od tego,czy w tym samochodzie nie ma czasami wyłacznika awaryjnego pompki paliwa.Zazwyczaj wyłącznik ten jest albo pod maską(z czerwonym kapturkiem w okolicach błotnika) albo obok lub pod siedzeniem kierowcy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Sie 2009, 11:29

    sprawdzilem, auto nie ma wylacznika awaryjnego pompki paliwa.
    artur1978
    artur1978
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: brzeg dolny

    08 Sie 2009, 13:04

    W takim razie posprawdzaj wszystkie bezpieczniki czy nie jest któryś przepalony albo luźny w gnieździe.Najlepiej je wyjmuj po kolei i na nowo wkładaj.Posprawdzaj też wszystkie przekaźniki czy sa dobre - podłącz je pod 12V i srawdz czy styki przewodzą.
    Jeżeli to nie pomoże to sprawdz,czy w wężyku do pompy wtryskowej jest paliwo.Sprawdz też,czy grzeją świece i czy do komory spalania trafia paiwo.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Sie 2009, 13:45

    Najpierw sprawdz ręcxznie czy da się wałem korbowym obrocic.Nie probuj palić na zaciąg.Sprawdź poziom oleju w silniku.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    09 Sie 2009, 14:27

    faktycznie, jeśli silnik nie kręci to znaczy że do komór spalania dostał się olej silnikowy i wałem nie da się obrócić,
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

    09 Sie 2009, 17:40

    Auta po dachowaniu trudno odratowac chodzi o silniki, spotkalem sie z wieloma przypadkami gdzie z takim silnikiem juz nic nie dalo sie zrobic. A to ze olej sie dolstal do komor spalania to nie znaczy ze walem nie mozna obrocic, chyba ze na pracujacym silniku po dachowaniu olej zlecial i silnik sie zatarl.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    09 Sie 2009, 18:07

    zdziwiłbyś się dawidbn, miałem taki przypadek - całkowicie sprawny silnik postał sobie "do góry nogami" parę godzin, po odwróceniu i włożeniu do auta zdziwienie - wałem nie da się obrócić, po odkręceniu świec z cylindrów leci olej, (tłok w fazie sprężania - olej nie jest ściśliwy)
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia