Volvo s40 vs Vectra C vs BMW e46

09 Paź 2014, 20:51

Witam.
Chce kupić auto i proszę Was o pomoc w wyborze.

Auta, które biorę pod uwagę to:

1. Volvo S40 II 2.0D 136KM
2. Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM
3. BMW 3 E46 2.0D 150KM

Roczniki aut 2004 - 2005

Interesuje mnie odpowiedź na poniższe pytania, który z nich:
1. ma najlepsze osiągi? (najlepszy top speed oraz przyspieszenie)
2. ma najmniejsze koszty utrzymania?
3. ma najmniejsze spalanie (wiem, że to zależy od stylu jazdy ale tak mniej więcej)
4. raczej nie będzie się psuł?

5. Waszym zdanie który najlepiej się prezentuje?
6. Co byście wybrali?

Do pracy mam 60 km więc diesel będzie dla mnie OK.
kolo1234
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: -

09 Paź 2014, 20:57

1. BMW najlepsze osiągi
2. Vectra będzie miała najniższe koszty utrzymania
3. Spalanie w tych autach podobne
4. Wszystko zależy od egzemplarza ale BMW będzie w najgorszym stanie
5. Najlepiej się prezentuje BMW z benzyniakiem. Diesel w tych autach to lipa i nie pasuje do tej marki
6. BMW e46 z R6 + LPG
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Paź 2014, 16:32

BMW pewnie będzie w najgorszym stanie technicznym i z największym przebiegiem... Vectra może jest ok (jeździłem sporo sąsiada 150 KM -2006) ale materiały w kabinie są jak w busie czyli totalna tandeta.Nie chcę się wierzyć ,że to ten segment D. Volvo może okazać się drogie w utrzymaniu.
Ja bym na twoim miejscu jeszcze się zastanowił na innymi autami. Przede wszystkim nad Accordem lub autem kompaktowym jak Focus II z 1,6 tdci ( to w rzeczywistości 1,6 HDI od PSA) ale tylko w wersji 90 KM !!! :yes: (na pewno nie 109KM !!!-ten ma dpf)
Jest też inne wyjście ale tutaj żeby się na nie zdecydować warto się utwierdzić czytając opinie w necie. Laguna II FL od 2005r po lifcie z 2,0 dci. Auto produkowane tylko przez 2 lata aż do nowej generacji. Ta Laguna nie ma nic wspólnego z królową lawet sprzed liftu i nie ma ten diesel nic wspólnego z 1,9 dci sprzed liftu. Wyeliminowano większość wad i powstało naprawdę solidne auto,które pobiło w statystykach awaryjności nawet Passata. Silnik 2,0 dci jest bezawaryjny i ekonomiczny oraz cichy. Wrzucenie opinii o tym modelu sprzed liftu i po lifcie do jednego wora,spowodowało że można kupić Lagunę II po lifcie za niedużą kasę i cieszyć się solidnym autem. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Paź 2014, 16:36

Kolega ma Lagunę II po lifcie z 2,0 + LPG i sprawuje mu się bez zarzutu :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Paź 2014, 16:43

artur73 napisał(a):Focus II z 1,6 tdci ( to w rzeczywistości 1,6 HDI od PSA) ale tylko w wersji 90 KM !!! (na pewno nie 109KM !!!-ten ma dpf)
Mam dokładnie takie auto właśnie z DPF (właściwie to FAP) i powiem szczerze, że gdyby nie publikacje w Internecie czy w prasie to wgl zapomniałbym, że w tym aucie jest takie ustrojstwo :mrgreen: Nie naprzykrza się nawet jeśli auto użytkowane jest na niezbyt długich odcinkach i to w mieście. FAP jest na tyle lepszy od DPF, że nie trzeba gonić na autostradę aby go wypalić bo robi to z pomocą specjalnego płynu. Koszt to kilkaset zł, jednak ja jeszcze tego nie robiłem a na filtr nie narzekam :wink:
Ostatnio edytowany przez mike, 12 Paź 2014, 20:28, edytowano w sumie 1 raz
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Paź 2014, 19:50

mike1735 mam takie same doświadczenie z DPFem w moim V50, oryginał właśnie kończy już swoją drugie życie (wg. fabrycznej rozpiski) i nie ma z nim najmniejszego problemu.
S40 z 04-05 to trochę loteria, można wpaść w koszty lub mieć szczęście i znaleźć zadbany i doinwestowany pojazd, łatwo nie będzie.
Przykładowe koszty: rozrząd (wymiana+części z pompą wody) 900-1100zł, alternator ok. 600-700zł, rozrusznik podobna cena. Przy takim roczniku trzeba liczyć się z typowymi usterkami jak to co opisałem wyżej plus stacyjka i inne bolączki. Wszystko jest do ogarnięcia.
Osiągi ma wg. mnie dobre 136KM i 320Nm w zupełności wystarcza dla tego auta, spalanie na trasie 5,3-5,5, miasto 6 do max 7 litrów, 7 jeszcze nie przekroczyłem mimo iż autem zrobiłem 50kkm.
Co do innych propozycji się nie wypowiadam
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowości na 2021 rok modelowy
    Witam, Mimo iż rok 2020 dopiero co się zaczął Volvo określiło zmiany w modelach na rok 2021. Samochody z MY 2021 będzie można zamawiać prawdopodobnie od połowy kwietnia 2020r. Oto najważniejsze ze zmian: - we wszystkich modelach ...