VOLVO S60 D5 2005r. manual 6 - parę pytań technicznych ...

15 Sty 2009, 21:30

Witam,
W temacie widnieje auto, którego będą dotyczyły moje pytania. Mianowicie:

1. Od początku nie widzę aby kontrolka oleju działała, czy mimo to, gdy pojawi się jakiś błąd, pokaże się on w oknie informacji na desce rozdzielczej ?
2. Wrzucam 1-kę i jadę bez gazu, co chwilę dodaję lekko gazu i puszczam go od razu, czekając do momentu aż auto zwolni do podstawowych obrotów, po czym robię to samo, w trakcie przyśpieszenia i momencie zwolnienia gazu słyszę delikatne puknięcie z przodu auta, czy to jakiś luz czy coś innego? Czy z tego może wyniknąć większy problem? (Mniej więcej to samo słychać na 2,3,4, na 5 i 6 niby ok ale za duża prędkość żeby być w 100% pewnym)
3. Podobno zawieszenie w volvo szybko siada, u mnie jest ono bardziej sportowe (twarde) czy mam zwracać szczególną uwagę na dziury i nierówności drogi, aby nic czasem nie padło?
4. Na niskich obrotach klimy słychać "warkot" wiatraka nie jest to szumienie, brzmi dziwnie, powinienem coś z tym zrobić?

Reszta płyny, spalanie, stan zewnętrzny i wewnętrzny bez zarzutu. Auto ma przejechane 104 000, było od nowego używane jako firmowe, a więc tylko autostrady widziało, dodatkowo serwisowane co 18 000 przy 90 000 zmieniony pasek rozrządu oczywiście w serwisie. Nigdy nie było niesprawne. (Na marginesie dodam, że auto angielskie i tu także je użytkuję.) Chyba to wszystko co mogę o nim powiedzieć.

Wiem, że może się czepiam ale jak wsiadam do auta to czasami mam momenty, że wyłączam radio i wysłuchuje jakiekolwiek innego rodzaju dźwięki niż silnik, poza tym za tydzień autem tym mam do pokonania około 1500 km w jedną stronę i chciałbym się upewnić czy nic nie spotka mnie ze strony powyższej niewiedzy.
Jeśli ktoś orientuje się w tym co napisałem i może pomóc to proszę o jak najszybszą odpowiedź. Z góry dzięki.
SilverSin
Nowicjusz
 
Posty: 16
  • 16 Sty 2009, 10:53

    3 podobno ma slabe zawieszenie... ja w swoim poprzednim volvo s40 z 2001 zrobilem 250tys km i nic nie musialem zmieniac, wymieniac, naprawiac co by bylo zwiazane z zawieszeniem. pozniej sprzedalem, a teraz od czasu do czasu widuje je na miescjie :) Wedlug mnie nie powinienes sie martwic o zawieszenie zwlaszcza ze autostrady w uk to nie to samo co w polsce :)....

    4 na niskich obrotach podczas wlaczonej klimatyzacji silnik jest bardziej obciazaony moze to stad ale jezeli to jakis dziwny "warkot" to nie wiem...


    2 ekspertem nie jestem ale silnik D5 zostal chyba wymyslony przez volvo i jest chyba ich perelka. pojemnosc 2.4 i cos kolo 160km... te silniki widzialy juz wieksze przebiegi i nic im nie bylo....
    asmasz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    16 Sty 2009, 16:36

    Dzięki wielkie za odpowiedź. Co do pojemności to 2,4 i 186 koni. Ogólnie brakuje mi 3 000 mil do kolejnego serwisu także mam nadzieję, że wszystko będzie ok do tego czasu, a w serwisie dowiem się dokładnie, po podpięciu do kompa, co w trawie piszczy. Aktualnie auto sprawuje się idealnie, te pytanka to tylko z powodu mojej mani szukania dziury w całym ;) Jeśli ktoś jeszcze miałby coś do dodania z miłą chęcią poczytam :)
    SilverSin
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...