Volvo S60 vs Audi A6 diesle co wybrać ?

29 Lis 2010, 20:23

@MordaS13 popieram Cię w stu procentach, bo na niemieckich stronach z ołoszeniami Audiki mają po 300/400 tysięcy nakulane a w Polsce prawie każde zaledwie 180 tysiecy km :( Wszystko zależy od uzytkowania silników, to jest to, kupujesz auto z rynku wtórnego, więc trzeba liczyć się z tym że może być coś nie tak z nim.
Pytanko mam : jaką żywotność ma silnik 2.4 D5 ?
Dzwoniłem już do serwisu Volvo, i prowadzą bazy danych i na podstawie VINu mozna sprawdzic czy autko bylo serwisowane w ASO i kiedy ostatni przeglad byl.
marcinsparco
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Polska

29 Lis 2010, 20:48

Silniki Diesla od Volvo ogólnie słyną z niskiej awaryjności i długiej żywotności. Silniki bez problemu osiągają przebiegi 300 tys. km - ...
Na Twoim miejscu umówiłbym się na jakąś jazdę próbną, żebyś mógł ocenić samochód obiektywnie. Mogę Cię zapewnić, że komfort jazdy i jakośc wykończenia mile Cię zaskoczą :wink:
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Lis 2010, 20:54

Audi lepsze bo niemeckie.
Ryśek1
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Niemcy

29 Lis 2010, 22:29

MordaS13 - 2.5TDI V6 to chyba najgorszy diesel świata, a na pewno najgorszy grupy VW. Dopiero ten z końca produkcji coś sobą prezentował, a też z nie wszystkimi oznaczeniami, także nie wprowadzaj w błąd. :wink:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

29 Lis 2010, 23:45

jiGsaw napisał(a):MordaS13 - 2.5TDI V6 to chyba najgorszy diesel świata, a na pewno najgorszy grupy VW. Dopiero ten z końca produkcji coś sobą prezentował, a też z nie wszystkimi oznaczeniami, także nie wprowadzaj w błąd. :wink:


Co ja mam wprowadzać w błąd jak nim jeżdżę i wiem co i jak.... :smile: Co prawda ja posiadam silnik o oznaczeniu BAU, ten z końca produkcji. Ale to i tak nie zmienia faktu że te starsze potrafią się odwdzięczyć jeżeli tylko o niego zadbasz a nie jak tam pisałem u góry...
Ja złego słowa na to autko nie mogę powiedzieć, leje tzw"gnojówkę" i jeżdżę :smile: A z tymi starszymi AKE i innymi oznaczeniami też mam kontakt na zlotach i powiem tyle że chłopaki dbają i jeżdżą bezproblemowo... noom może oprócz jednego znajomego który kupił wersję 150hp z DE z przebiegiem że szkoda gadać i mu wałek rozrządu złamał się na pół... :shock:
MordaS13
 

30 Lis 2010, 00:04

Te silniki, zwłaszcza z początku produkcji, masowo mają problem z rozrządem (wytarty wałek itd.), nie trzymają mocy, sporo spalają. Czego nie można absolutnie powiedzieć o poprzedniku - 2.5 TDI R5. Jeden z najlepszych albo i najlepszy diesel koncernu.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Toyota ProAce - nowy samochód dostawczy
    Toyota ProAce będzie odpowiedzią koncernu na rosnące zapotrzebowanie rynku europejskiego na lekkie pojazdy użytkowe średnich rozmiarów. Nowy model będzie dostępny z możliwością wyboru dwóch długości i dwóch ...

30 Lis 2010, 00:19

jiGsaw napisał(a):Te silniki, zwłaszcza z początku produkcji, masowo mają problem z rozrządem (wytarty wałek itd.), nie trzymają mocy, sporo spalają. Czego nie można absolutnie powiedzieć o poprzedniku - 2.5 TDI R5. Jeden z najlepszych albo i najlepszy diesel koncernu.


Dokładnie ten 2.5Tdi (140hp) z A6 C4 i 100 jest nie do zdarcia. Choć jeżeli by miał okazję kupić z oznaczeniem BAU z pewnej ręki to i tak mu go polecam :razz:
MordaS13
 

04 Gru 2010, 02:25

Teraz pytanie do kogoś kto sie zna na VOLVO S60, czym sie roznily silniki D5 130 od 163 KM ? Oprogramowaniem komputera? Bo silnik ten sam, pojemność,spalanie, tylko moc inna... mam korzystną ofertę kupna auta własnie z tym silnikiem. Prosze o szybka odpowiedz :)
marcinsparco
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Polska

04 Gru 2010, 13:22

Silnik 130KM jest chyba jednostką starszą. Osobiście polecałbym Ci jednak 2.4 163KM
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Gru 2010, 18:45

Ten silnik widziałem nawet w takich po liftingu S60 z 2008 roku. Kurcze mam dość dobrą ofertę kupna Volvo w full wypasie, zadbanego za 33 tysiące z 2004 roku, ksiązka serwisowa wszystko ok, samochód też nie najgorzej sie zbiera, tak jak VW Passat 130KM, moc ta sama to jedzie nieźle, wiadomo że jakby był d5 163 konie to by była rakieta. Proszę o opinie! :))
marcinsparco
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Polska

04 Gru 2010, 18:58

Volvo lepsze wygodniejsze, bezpieczniejsze
james00796
Początkujący
 
Posty: 192
Miejscowość: Prokowo

04 Gru 2010, 19:01

No jeśli faktycznie to okazja to nie masz sie nad czym zastanawiać. Full opcja mówisz, czyli nawigacja satelitarna, skórzana tapicerka, pełna elektryka....etc?
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Gru 2010, 19:18

Zgadza się, skóra beżowa, nawet w nie najgorszym stanie, przebieg 140 tysięcy,ASR,ESP, EDS, skrzynia manualna, tylko ten silnik.. nie wiem co robić, bo miałem w planach kupno d5 163 konie ... z tego co widzę to w niemczech jest dużo s60 własnie z tym silnikiem. Może akurat będzie dobry :lol:
marcinsparco
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Polska

04 Gru 2010, 19:23

Nie pomyślałem nawet o tym silniku w tym kontekscie, że może być zły czy awaryjny :wink:

Jeździłem jednostkę 163- konną i to była torpeda, jak napisałeś. Ale zawsze możesz zmodyfikować silnik do tych 163 koni
http://www.44tuning.pl/volvo/chip-tunin ... 31-km.html

Koszt takiego bajerku to 2500 zł a efekt jest piorunujący. Sam modyfikowałem swojego S-Maxa i jestem bardzo zadowolony. Skoro Ci się podoba to brać, bo ktoś inny kupi :mrgreen:
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Gru 2010, 09:58

marcinsparco napisał(a):Ten silnik widziałem nawet w takich po liftingu S60 z 2008 roku. Kurcze mam dość dobrą ofertę kupna Volvo w full wypasie, zadbanego za 33 tysiące z 2004 roku, ksiązka serwisowa wszystko ok, samochód też nie najgorzej sie zbiera, tak jak VW Passat 130KM, moc ta sama to jedzie nieźle, wiadomo że jakby był d5 163 konie to by była rakieta. Proszę o opinie! :))


Coś mi to za dobrze wygląda. Wstaw tutaj fotki tego auta (najlepiej centralny przód,tył i boki) :cool:
Dragus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Miejscowość: ..:>>.?