Volvo V50 - błędy w oprogramowaniu silnika wchodzenie w tryb awaryjny

25 Kwi 2022, 20:04

Witam wszystkich serdecznie :roll:

Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. W czerwcu poprzedniego roku zakupiłem Volvo V50 2.0d (2007r.). Po przejechaniu około 1000km samochód podczas jazdy na autostradzie nagle wszedł w tryb awaryjny. Po wyłączeniu i włączeniu auta problem zniknął, jednak w przeciągu kolejnego miesiąca sytuacja z przejściem w tryb awaryjny powtórzyła się kilkukrotnie. Zauważyłem również przybieranie "oleju" na bagnecie. Zaprowadziłem auto do mechanika, który wymienił olej, czujnik różnicy ciśnień oraz uzupełnił płyn filtra cząstek stałych. Po tym zabiegu i próbie wypalenia DPF na drodze ekspresowej zauważyłem znaczny spadek spalania paliwa (średnio o ponad litr na 100km) oraz dużo wolniejsze przybieranie ''oleju'', jednak problem nagłego i niespodziewanego przechodzeniem samochodu w tryb awaryjny nie ustąpił. Kilka miesięcy później inny mechanik po podłączeniu auta do komputera, stwierdził, że DPF jest zapchany oraz że problem tkwi w wadliwym termostacie, który uniemożliwia prawidłowe wypalenie filtra. Wymiana czujnika jednak nic nie dała i samochód dalej spontanicznie przechodzi w tryb awaryjny. Zauważyłem również, że podczas dłużej jazdy, często chwilowe spalanie nagle rośnie i utrzymuje się przez kilka-kilkanaście kilometrów i znowu spada do normalnej wartości. (taki proces powtarza się co około 50km, tak jakby samochód próbował wypalić DPF, ale nie może).
W ostatnim czasie samochód coraz częściej zaczął przechodzić w tryb awaryjny oraz zwiększyło się średnie spalanie , dlatego w dniu dzisiejszym udałem się do nieautoryzowanego serwisu VOLVO w celu wykonania diagnostyki komputerowej. Mechanik stwierdził, że ktoś grzebał przy oprogramowaniu silnika i stąd mogą wynikać problemy. Ponadto czujnik ciśnienia cząstek stałych wskazuje na biegu jałowym wartość prawie 30hPa. Mechanik zaproponował, że najpierw wgra prawidłowe oprogramowania silnika i potem będzie szukać przyczyny wysokiego ciśnienia w DPF oraz przechodzenia samochodu w tryb awaryjny.
W czym Waszym zdaniem leży problem? Czy ktoś miał może podobne doświadczenia?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



PS.W załączniku przesyłam zdjęcia błędów z dzisiejszej diagnostyki.

Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam :)
Przemek
przemekeko
Obserwowany
 
Posty: 2

25 Kwi 2022, 22:35

Ciekawe czy ktoś nie próbował usuwać nieudolnie DPFa programowo i suma kontrolna nie została zaburzona w ten sposób.

Jak kupowałeś samochód to nie wiesz czy czasem wcześniej długo nie stał tak że mógł paść akumulator?

Inna sprawa to zapełnienie tego filtra popiołem, warto by było to sprawdzić. Być może jest tak zawalony ze nie ma szans na wypalenie i tu procedur co chwila próbuje to robić ale bezskutecznie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

26 Kwi 2022, 14:37

Rokiko napisał(a):Ciekawe czy ktoś nie próbował usuwać nieudolnie DPFa programowo i suma kontrolna nie została zaburzona w ten sposób.

Najprawdopodobniej tak było.
Rokiko napisał(a):Inna sprawa to zapełnienie tego filtra popiołem, warto by było to sprawdzić. Być może jest tak zawalony ze nie ma szans na wypalenie i tu procedur co chwila próbuje to robić ale bezskutecznie.

Dokładnie. Spróbować go wypalić na warsztacie. Bo z opisu wychodzi na to, że filtr co chwila próbuje sie wypalić, a to oznacza, że jest już tak zawalony, że systemowe wypalanie nie jest już skuteczne.
Co do przybywania oleju to przy problemach z DPF do oleju najprawdopodobniej dostaje się paliwo, co oczywiście nie jest bezpieczne i należałoby jak najszybciej usunąć problem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Kwi 2022, 01:37

Dzięki za odpowiedzi :) Niestety nie wiem, czy przed zakupem auta stał on na tyle długo, że mógł rozładować się akumulator.
Umówiłem się na wgranie oryginalnego oprogramowania silnika. Dam znać jakie będą efekty :)
przemekeko
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga na dzieci na drodze wracające lub idące do szkoły!
    Skończyły się wakacje, a to oznacza, że z początkiem roku szkolnego (od 2 września w tym roku) na przejściach dla pieszych pojawiło się więcej dzieci. Są one szczególnie narażone na niebezpieczeństwo – rozkojarzone ...
    Volvo V60 Plug-IN - Najbezpieczniejsza hybryda na świecie
    Nowe Volvo V60 Plug-IN zostało określone przez Euro NCAP najbezpieczniejszym autem na świecie wyposażonym w napęd hybrydowy. W teście europejskiego instytutu samochód otrzymał najwyższy wynik pięciu gwiazdek. "Wszystkie ...