Volvo V50 vs BMW 3 E46 vs Audi A4 B6

09 Gru 2013, 09:03

Chcę kupić używany samochód do 25 000 zł. W wyszukiwarce otomoto wpisałem następujące kryteria:

1. Cena - do 25000 zł
2. Silnik do 2 litrów
3. Diesel
4. Kombi
5. Skrzynia manualna
6. Rocznik 2005

No i zainteresowaly mnie 3 marki/modele:

1. Volvo V50
2. BMW 3 E46
3. Audi A4 B6

Z tym, że ofert sprzedaży Volvo V50 jest dużo dużo więcej... No i mam kilka pytań:

1. Czy to możliwe kupić te modele w takiej cenie jak podałem i żeby jeszcze były w dobrym stanie czy te wszystkie oferty to pic na wodę?
2. Który z tych modeli będzie najbardziej awaryjny?
3. Na co uważać przy kupnie tych poszczególnych modeli? Oczywiście oprócz standardowych rzeczy to może są jakieś konkretne usterki występujące właśnie w tych modelach?
4. Który z tych modeli/marek będzie droższy w naprawie? Chodzi mi o ceny/dostępność części itp.
5. Co wy byście wybrali z tych 3 modeli?

Auto będzie na codzienne dojazdy do pracy, ale też wypady za miasto lub za granicę. Jeżeli chodzi o ekonomię to najważniejsze dla mnie będzie spalanie w trasie (z tego co czytałem to wszystkie te modele będą palić między 6 a 7 l). Trochę czytałem w internecie już o tych modelach ale na każdej stronie piszą co innego a co do usterek to ogólnie wszystko w każdym modelu może się popsuć.

Będę wdzięczny za wasze opinie.
alekbe
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 05 10 1988
Auto: Ford Transit

09 Gru 2013, 10:35

Podałeś jedno auto FWD klasy kompaktowej, jedno auto klasy średniej FWD i auto klasy średniej premium RWD. Także tutaj może warto się zastanowić co Ci pasuje?

W tej cenie w najlepszym stanie będzie Volvo, a w najgorszym BMW. Mimo to wydaje mi się, że powinieneś dorwać każdy z tych modeli w sensownym stanie w tej cenie.

Jeżeli zależy Ci na komforcie to wybierałbym między Audi quattro, a BMW. Oba silniki można fajnie podkręcić samym programem i spalają podobne ilości paliwa, przy czym BMW będzie nieco dynamiczniejsze.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

09 Gru 2013, 13:55

3 różna auta i charaktery, ale wybierałbym pomiędzy Volvo a Audi, przede wszystkim lepsze mają blachy, diesle byc moze lepsze w Audi, Volvo chyba posiada od Mondeo MK3- ale trzeba sprawdzić, a 2.0 diesel BMW ogólnie nie polecany. Wnetrze wg mnie to Volvo, BMW, Audi, ale o gustach sie nie dyskutuje :P. Zawieszenie jakie Audi ma każdy wie, natomiast Volvo to płyta podłogowa Focusa II co jest wielką zaletą. BMW to inna bajka... :D
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

09 Gru 2013, 14:17

Jeżeli chodzi o BMW 320d... To uważam, że w tym budżecie spokojnie kupisz zadbany egzemplarz. 320d stoi bardzo nisko. Nie będzie z tym żadnego problemu. Jest to jeden z najbardziej problematycznych silników BMW tamtych lat. Nie mniej jednak, to dalej BMW. Tutaj najmniej udany silnik i tak jest często bardzo dobry. Nie jest to Laguna II. Ale trzeba wziąć też na to poprawkę.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Gru 2013, 14:54

Dzieki za odpowiedzi. Powoli sklaniam sie ku volvo :).
To zawieszenie od focusa to jest to "legendarne super zawieszenie"? Zapomnialem dodac ze duzo jezdze po plnych drogach i jakichs krzakach w terenie...

jigSaw: Co to znaczy "jezeli zalezy ci na komforcie" ? O jaki komfort chodzi? Komfort jazdy? Komfort wnetrza? Przyspieszenie? Dyamika?
alekbe
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 05 10 1988
Auto: Ford Transit

09 Gru 2013, 19:04

Jeśli interesuje Cię Volvo to na początek polecam poczytać: http://www.magazynauto.pl/uzywane/opini ... Id,1063466 :ok:
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

09 Gru 2013, 19:20

No VOLVO V50 to taki FOCUS II w lepszej oprawie, a Audi A4 quattro i BMW E46 to pełnoprawne auto klasy średniej premium. Czyli komfort, bo auto większe, lepiej zawieszone, lepszy napęd, wygłuszenia itd.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

09 Gru 2013, 20:27

Hmm no ale audi a4 quattro w tej cenie i roczniku to chyba trudno znalesc?
Na otomoto jest jedno ogloszenie: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] w dodatku z 2006 wiec chyba jakas lipa nie? W dodatku quattro pewnie wiecej bedzie palil nie?

Na poczatku myslalem o BMW no ale skoro 2.0 z 2005 to awaryjne silniki to dziekuje.

A nie wiecie ktory z tych 3 bedzie mial najwiekszy bagaznik?

A w ogole to w tej cenie jest duzo ofert Volvo v70 z tego samego rocznika - czym to sie rozni od v50? wielkoscia?
alekbe
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 05 10 1988
Auto: Ford Transit

09 Gru 2013, 20:50

Diesla 2.0 w BMW nie ma się co bać... Ekonomiczny, cichutki i dość dynamiczny silnik na CR. Przejechałem na tym silniku ponad 60tys. km kompletnie bezusterkowo a trzeba zaznaczyć, że w momencie zakupu miał już prawie 300tys. przejechane o ile nie więcej bo nie wiem czy licznik nie był kręcony. Pewnie zależy jak się trafi i jak silnik był eksploatowany jednak ja mam wspomnienia jak najbardziej pozytywne.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

09 Gru 2013, 21:09

No dobra, Audi mi sie nie podoba :).
A skoro te silniki BMW 2.0 nie sa takie zle to pozostaje wybor Volvo vs BMW.

Volvo V50:
1. w tym roczniku (2005) latwiej na bardziej porzadne volvo v50 niz BMW.
2. minimalnie mniejsze spalanie paliwa (~6.3 vs ~6.7 w BMW)
3. Zawieszenie od forda focusa i jakis tam popularny silnik wiec latwo o tanie czesci.

BMW 3 E46:
1. Wiekszy komfort (cichsze, fajniejsze wnetrze?)
2. Wieksza dynamika jazdy (lepsze przyspieszenie?)

BMW podejrzewam, ze ma taka wade ze jak ktos kupuje sobie bete to pewnie po to zeby nią śmigać - tak jak transita kupuje się do przewożenia ciężarów. No i moze byc bardzo mocno eksploatowane. No i czesci na pewno drozsze.

Jak przyjadą wam do głowy jeszcze jakies konkretne wady/zalety tych dwoch modeli to napiszcie prosze. No i który ma większy bagażnik?

W sumie to BMW lubię bardzo bo często jeżdżę X1 xdrive i jest totalnie zajebiste, ale to pewnie nie ma nic wspolnego z 320 E46 :(...
alekbe
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 05 10 1988
Auto: Ford Transit

09 Gru 2013, 21:23

Skoro Audi odpadło to ja bym obstawił przy BMW. Jakoś na forum BMW nie ma aż tak dużo usterek wymienionych w tym temacie odnośnie tego silnika. Musiałbyś mieć dużego pecha aby akurat Tobie się to trafiło. Jedynie warto się pozbyć klapek z dolotu, bo czasem faktycznie klapka potrafi się urwać i wpaść do cylindra z metalowa ośką... :/ Koszt demontażu to z 200 pln albo samemu można zrobić i nie zmienia to parametrów silnika itp.

Plusy BMW:

- Prowadzenie
- Wnętrze
- Wyższa klasa auta
- Napęd
- Dynamika
- Zawieszenie

Plusy Volvo:

Rocznik w tej samej cenie...
Niby niższe spalanie, tak piszesz, chociaż nie wiem czy to prawda.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

10 Gru 2013, 00:32

Ok, wreszcie temat dla mnie ;)
Volvo 2.0D ma płytę podłogową i zawias z Forda Focusa, ta sama płyta była montowana w Mazdzie. W swojej klasie była najlepsza. Zawieszenie świetnie nadaje się na polskie drogi i nie jest szczególnie awaryjne i drogie w serwisie.
Silnik to konstrukcja inżynierów Forda i PSA, w jakim procencie kto ile włożył w to wysiłku nie wiem ale silnik bardzo udany, 136KM i 320 Nm z 6 biegowa skrzynią daje spore możliwości. Rozrząd co 240kkm.
Co do wnętrza to porządnie wykonane, jedni porównują V-50 do Forda, cóż część elementów jest ta sama ale jakość wykonania, tworzyw i materiałów bardzo się różni. Na co zwrócić uwagę - na pękające obszycie siedziska kierowcy i pasażera, krawędź lubi pękać przy wsiadaniu (koszt naprawy ok 120zł).
Wyposażenie w zależności od wersji, najsłabszy jest Standard, potem Kinetic, dalej Momentum (to jest najpopularniejsza wersja z 2-strefową klimą, multimedialną kierownicą i innymi dodatkami) i najbogatsza Summum. Już w najsłabszej wersji producent dobrze zadbał o bezpieczeństwo podróżnych w wyżych wersjach dochodzi WHISP i inne.
Spalanie w mieście max 7 litów, na trasie 5.5, średnio 6-6.5
Koszty serwisowania - powiedzmy średnie, nie przekraczające kosztów Audi, co raz więcej pojawia się niezależnych serwisów Volvo a i ASO robi często dobre promocje.
Podsumowując, auto dobre, trwałe, odporne na rdzę, ekonomiczne, dynamiczne, bezpieczne, proste. Minusem jest nie za dużo przestrzeni dla dużych lub wysokich osób, za nimi można tylko "śledzia" posadzić ;)
Za 25k znajdziesz zadbany samochód z 2005r. z przebiegiem około 200k, bez DPF

Pytałeś też o V70, to już całkiem inny samochód, wiekszy, cięższy i do niego idealnym silnikiem jest 2,4D D5, silnik nie do zajechania, oryginalny volvowski pomysł, podkupiony przez Forda. V70 to już nie jak niektórzy piszą "lepszy Fokus" to samochód z rodziny s80, klasa wyższa. Różni się praktycznie wszystkim od v50, inne wnętrze, bardziej konserwatywne. To spory samochód z pojemnym bagażnikiem, minusem jego gabarytów jest promień skrętu, tam gdzie nawrócisz v50 za jednym razem v70 musi zrobić na 2-3 razy.
Do 25k pln to raczej znajdziesz rocznik 2003-2004 w sensownym stanie.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

10 Gru 2013, 01:25

Rom33 dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Rozumiem ze lepiej kupic samochod bez DPF bo moze sie popsuc i trzepnac po kieszeni tak?

A co powiesz o silniku 2.4 D5 w V50 - tez jest taki udany i polecasz? Wiem ze pisalem o silnikach 2.0 ale zawsze wiecej mocy to przyjemniejsza jazda :). I czy do 25k dostane v50 z 2005 z tym silnikiem? Z tego co czytalem to juz nie jest ten silnik od PSA tylko volvo nie?
Na otomoto np. znalazlem tylko jedno ogloszenie w przystepnej cenie [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ale niestety z komisu i cos chyba za niska cena wiec budzi podejrzenia...
alekbe
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 05 10 1988
Auto: Ford Transit

10 Gru 2013, 18:53

alekbe napisał(a):W sumie to BMW lubię bardzo bo często jeżdżę X1 xdrive i jest totalnie zajebiste, ale to pewnie nie ma nic wspolnego z 320 E46 :(...


Czemu miałoby nie mieć NIC wspólnego??? Wbrew pozorom bardzo dużo mają wspólnego. E46 to nie samochód Flinston"ów. Tam jest naprawdę komfortowo.

Vermin napisał(a):Jest to jeden z najbardziej problematycznych silników BMW tamtych lat. Nie mniej jednak, to dalej BMW. Tutaj najmniej udany silnik i tak jest często bardzo dobry. Nie jest to Laguna II.


Tak jak pisałem... To że wypada najgorzej z silników BMW to nie znaczy że strach to kupić... To dalej jest jednak BMW... Tak szczerze to nie powiedziałbym, że wypada gorzej niż 1.9 tdi z VAG'a.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Gru 2013, 19:00

Do 2006 roku spokojnie kupisz auto bez DPFu a nawet jeśli znajdziesz auto z filtrem to nie jest to aż takie straszne jeśli odpowiednio użytkujesz samochód. Wiadomo że mając DPF dochodzą koszty płynu do wypalania i wymiana okresowa filtra, o tym już sporo się ludzie rozpisywali, ja z mojego doświadczenia powiem tyle "jak dbasz tak masz". Jeżdżę z filtrem który powinien był być wymieniony wg.książki 40kkm temu ale filtr ma się świetnie i nie zamierzam go wymieniać.
Co do D5 2.4D to silnik zaprojektowany i stworzony przez Volvo, uznany za jeden z najlepszych silników w historii, żywotność ustalono na 750kkm jednak znam auta które mają na nim zrobione dużo więcej, to bardzo udany silnik, mocny i ekonomiczny zarazem, Ford podkupił prawa do silnika by móc montować go w swoich autach. D5 jest dość sporym silnikiem więc za dużo miejsca pod maską nie pozostaje, serwisowanie poświęca więcej czasu na demontaż części ale specjaliści doskonale sobie z tym radzą, te silniki są dedykowane do większych s60/s80/v70/xc70 jednak w v50 to jak dla mnie potwór ;)
Ciężko będzie znaleźć zadbane auto w D5 bo dosyć mało ich wyprodukowano.
Ten co znalazłeś, ładny, dobrze wyposażony, komora silnika brudna dosyć, samochód jest w automacie, przebieg w normie. Cena jest bez opłat więc 18.3% akcyzy i reszta - myślę że ostateczna cena będzie w granicach 30-3k pln. Gdybyś chciał sprawdzić to auto to koniecznie skrzynia, sprzęgło-dwumasa, silnik. Warto je obejrzeć.
Nie do końca jestem pewien czy w D5 przed liftem były 2 wydechy czy jeden, po lifcie w 2008r na pewno 2.
Gdybyś był zdecydowany na kupno jakiegokolwiek i gdziekolwiek Volvo to zapraszam na stronę volvoforum.pl załóż tam temat w dziale "kupię v50" i poproś o pomoc w oględzinach auta, może ktoś już go oglądał, na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże Ci w sprawdzeniu samochodu.
Pozdrawiam
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008