Volvo od dziesięcioleci kojarzy się z bezpieczeństwem, praktycznością i niezawodnością. Dawno nie gościliśmy w naszej redakcji samochodów szwedzkiej marki, ale pomimo tego doskonale wiedzieliśmy czego możemy się spodziewać. Nie oznacza to jednak, że Volvo V60 niczym nas nie zaskoczyło i właśnie o tym dowiecie się z naszego testu. Do naszego garażu trafiło Volvo V60 napędzane bazowym silnikiem benzynowym, który wspierany był przez układ mild hybrid. Może nie brzmi to zachęcająco, bo topowa wersja hybrydy plug-in ma aż 455 koni mechanicznych i aż 709 Nm momentu obrotowego. Tyle tylko, że w naszym zdaniem to właśnie prezentowana wersja ma więcej sensu i naprawdę warto przyjrzeć się jej nieco bliżej.
Przecież miękka hybryda to patologia wśród hybryd. Albo jadę na prądzie albo na benzynie/ON. A nie że auto zużywa i prąd i benzynę/ON. Totalna paranoja...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
W tradycyjnej hybrydzie, miękkiej hybrydzie i hybrydzie plug-in chodzi dokładnie o to samo. Celem jest obniżenie zużycia paliwa i polepszenie osiągów w mieście. Niby co daje sama jazda na prądzie? Wiadomo, że tradycyjna hybryda będzie oszczędniejsza, ale będzie też zdecydowanie droższa.
Wbrew pozorom to obecnie miękkie hybrydy mają dużo sensu. Zupełnie inaczej było wtedy kiedy Suzuki wprowadziło instalację 12 V, która faktycznie niewiele/nic nie dawała.
Podatek od środków transportu – co warto wiedzieć? Posiadanie pojazdu wiąże się zarówno z kosztami jego utrzymania, jak i istotnymi obowiązkami podatkowymi. Niektóre środki transportu wymagają uregulowania specjalnego podatku, który może być istotnym ...
Nowy Duster 2018: w 100% zmieniony design nadwozia Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie ...
Narazie tego nie zdradzę Ale też mam pytanie - ile paliwa na 100 km i jakiego, taka hybryda spala w mieście i w trasie? Ile spala zwykła hybryda w mieście i w trasie? Tylko poproszę o konkretne dane.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Panowie Mild Hybrid w Volwo to instalacja 48V z silnikiem elektrycznym o mocy 14KM który w żadnym momencie nie napędza samoistnie samochodu i o tym przeba pamiętać. Silnik elektryczny działa jak generator zamieniający kinetyczną energię hamowania na prąd elektryczny ładujący akumulator Mild Hybrid. Idąc dalej silnik elektryczny o którym wspomniałem pełni rolę rozrusznika, współpracując z obecnym na pokładzie systemem start-stop wyłączającym silnik spalinowy np. podczas postoju na światłach. W momencie ruszania dodatkowa moc z silnika elektrycznego wspomaga silnik spalinowy, który na niskich obrotach pracuje mało efektywnie ale jest to tak mało zauważalna różnica że tu bardziej chodziło o uzyskanie większej ekologii niż realnego obniżenia spalania
To, że jest 48V nadal nie zmienia faktu, że podczas jazdy pracują dwa silniki - elektryczny i spalinowy. Więc w ani jednym momencie nie jedziemy całkiem za darmo, na silniku elektrycznym, jak to jest w zwykłej hybrydzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.