Volvo v60 d2 vs peugeot 308sw a koszty serwisowe

20 Lip 2020, 16:56

poszukuje wygodnego, dobrze wyciszonego i w miarę ekonomicznego samochodu do ok 45k. Zalecany jest również bagażnik objętości min 420-440l. W grę wchodzi albo większy kompakt albo jakiś średniak z segmentu D.
Na celowniku mam:
peugeot 308 sw lub volvo v60 z silnikiem d2 (PSA, ponoć dość tani w eksploatacji). Samochody różne pod wieloma względami, jestem tego świadom. Zarówno jeden jak i drugi ma swoje wady i zalety, więc czynnikiem decydującym o zakupie będą dalsze koszty eksploatacji i serwisowania. Koszty przeglądów, wymiany oleju i filtrów, rozrząd, zawieszenie itp. inne cykliczne wymiany zużytych elementów. Czy różnice są duże?
ps. po głowie chodzi mi również obecne renault megane lub mazda 3, ale one są chyba gorzej wyciszone i mniej komfortowe?
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

20 Lip 2020, 21:22

Jak już szukasz Volvo to przynajmniej z D3/D4. D2 to kiepski pomysł.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Lip 2020, 21:29

pomijając różnicę w mocy, co przemawia za d3/d4?
Jestem tylko teoretykiem, nie jeździłem dłużej tymi silnikami, ale zapoznałem się z opiniami na różnych forach volvo i jedyne co mi się nasuwa to d3/d4 droższy serwis oraz bolączka pękających bloków.
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

20 Lip 2020, 21:30

d2 do auta wielkości s60?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lip 2020, 13:12

W przypadku V60 1.6 koszty serwisu silnika będą niskie, ale pamiętaj, że reszta podzespołów to segment premium. Awaryjność nie jest wysoka, ale same przeglądy będą dość drogie (dużo elektroniki etc.). Jeśli jesteś spokojnym kierowcą to te 1.6 Ci wystarczy, ale jeżeli zależy Ci na kosztach utrzymania to szukaj 308-ki. To dość udane auto, ma większy bagażnik i nawet na tylnej kanapie w wersji kombi będzie więcej miejsca niż w V60.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Lip 2020, 15:36

Ile tych pękających bloków jest na 1tys silników?
Oczywiście są przypadki pękających bloków ale nie jest to norma. Przy 1.6D też chodzą różne opinie, szczególnie o DPF i turbo.
Różnica w spalaniu d2 a d3/d4 jest niewielka A osiągi i żywotność na plus d3/d4.
Koszty serwisu możesz obniżyć korzystając z niezależnych serwisów Volvo gdzie zwykły przegląd olejowy może być tańszy 3-4 razy jiz e ASO.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SsangYong Tivoli - druga generacja modelu
    Jesień 2019 to czas nowości SsangYong’a. Pierwszą z nich jest wprowadzenie na polski rynek nowej wersji Tivoli. Nowe Tivoli ma długość 4225 mm, szerokość 1810 mm oraz wysokość 1613 mm. W porównaniu do poprzedniej ...

21 Lip 2020, 16:50

Ossy, nie przesadzajmy z tym segmentem premium :D Szukam dobrze wykonanego, świeżego i nie trzeszczącego plastikami samochodu. Akurat volvo idealnie wpisuje się w wymagania. 1.6 jeździłem, nie jest to demon prędkości, ale ja samochód traktuje jak narzędzie więc w zupełności mi wystarczy.

Rom33, nie wiem jaki promil bloków ulega uszkodzeniu, jednak jest to dość rozdmuchany problem na forach volvo. Sęk w tym, że jak sypnie się silnik d2, to za 3k mam nowy razem z wymianą, a jak sypnie się d3/d4 to jestem lżejszy o przynajmniej 10k :) Wiem, może przesadzam, szukam jednak idealnego kompromisu i liczy się każda uwaga. Dzwoniłem jakiś czas temu do asa volvo i za coroczny przegląd z wymianą oleju i filtrów krzyknęli 1,6k :D
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

22 Lip 2020, 10:10

erazel napisał(a):za coroczny przegląd z wymianą oleju i filtrów krzyknęli 1,6k


To tylko olej i filtry, zapytaj ile wyjdzie duży przegląd - pewnie z 3-4 tysiące. Ale nie polecam naprawiać auta w ASO, chyba że lubisz przepłacać.

308 wyjdzie taniej, myślę, że na przestrzeni 4-5 lat możesz nawet te 10 tysięcy zaoszczędzić względem Volvo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Lip 2020, 00:57

a gdy do tego zestawienia dorzucimy audi a4 b8 2.0 143 kuce 2012 polift?
308 pewnie nadal najekonomiczniej, a jak v60 vs a4 ?
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

27 Lip 2020, 09:28

A4 wyjdzie podobnie jak V60 pod względem kosztów utrzymania, 2.0 TDI CR jest dość trwały, ale jak to nowoczesny diesel w razie awarii nie będzie tani.

A tak w ogóle to co powiesz na Peugeot 508? Jest dużo bardziej przestronny niż V60, ma udany i oszczędny 2.0 HDI. Koszty utrzymania będą bliższe 308-ce niż Volvo/Audi. Tutaj możesz obejrzeć opinie o tym aucie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Lip 2020, 17:40

Ossy napisał(a):A tak w ogóle to co powiesz na Peugeot 508? Jest dużo bardziej przestronny niż V60, ma udany i oszczędny 2.0 HDI. Koszty utrzymania będą bliższe 308-ce niż Volvo/Audi. Tutaj możesz obejrzeć opinie o tym aucie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dobry trop Ossy, 508 bardzo mocno siedział mi w głowie, jednak mam z nim spory problem. Jest trochę za długi, ponad 4,8m długości. Mieszkam w ciasnym Krakowie, już 4,6m volvo jest dla mnie naciągane (a4 ma chyba 4,7 więc też nieciekawie).
Do tego video, które mi podrzuciłeś tylko potwierdziły mi główne minusy 508: trzeszczące plastiki i głośność w kabinie powyżej 130, czyli problemy, których chciałbym uniknąć w nowym samochodzie.
Chociaż nie wiem czy uda mi się znaleźć w miarę spasowany i niewyeksploatowany egzemplarz v60, jak większość roczników w które celuje ma nalatana 160-200k :)

a i zapomniałbym, od 308 mocno odrzuca mnie minimalizm kabinowy i brak jakichkolwiek pokręteł... Ja rozumiem nowoczesność, eksperymenty, ale trochę przesadzili ;)
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

27 Lip 2020, 20:00

erazel napisał(a):Chociaż nie wiem czy uda mi się znaleźć w miarę spasowany i niewyeksploatowany egzemplarz v60, jak większość roczników w które celuje ma nalatana 160-200k


sądzę że więcej, od 200 wzwyż ..2.0 D5 nikt nie kupuje żeby zrobić 100-160 tysi sprzedawac, to już musi trochę pojeździć.

W tym roku mieliśmy kilka sztuk ze Skandynawii z 2.0 D5 i wszystkie 200-300 tys km w świetnej kondycji , nawet jeden automat też w extra stanie ...wszystkie już sprzedane i jakoś nikt nie zgłasza z klientówże jakiś bloczek (tfu tfu) pękł. :lol: .

Wg mnie jak miał pęknąć to pękał przy 100 tys. a te które mają powyżej 200 tys to będą jeździć i nic nie pęknie. Tak przynajmniej piszą użytkownicy że 100-150 tys mieli te problemy.

:mrgreen:

Alejazda tym autem to czysta przyjemność no i te 5 garczków to jednak 5 a nie 4 i elastyczność/praca/ moc silnika i radość z jazdy na wielki +
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

27 Lip 2020, 20:03

andrewb25 napisał(a):sądzę że więcej, od 200 wzwyż ..2.0 D5 nikt nie kupuje żeby zrobić 100-160 tysi sprzedawac, to już musi trochę pojeździć.


d5 może i tak, ale ja szukam czegoś słabszego z d2, d3 ewentualnie d4.
Chociaż przeglądając ogłoszenia 5 letnie d2 dla emerytów też mają leciutko 200k ... Strach się bać ile to miało przed sprowadzeniem :D
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna

26 Sie 2020, 23:10

a gdybyśmy do tego zestawienia dodali jetta a6? do v60 raczej startu nie ma, ale jak wypadnie na tle 308 t9? jakość wykończenia i wyciszenie?
erazel
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 06 2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat ibiza
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna