Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 18:03

Witam Serdecznie forumowiczów :happy: ,
Mam taki problem z moim samochodem, że ściąga mi go lekko w prawo podczas jazdy :cry: . Problem występuje na nowych oponach jak i na starych oraz na stalowych felgach jak i na aluminiowych. Obok link do wydruku z przeprowadzonej geometrii -> https://drive.google.com/file/d/1f7P0EJ ... sp=sharing
czy znacie kogoś na ternie Warszawy kto z diagnozuje przyczynę tego problemu i ją naprawi ? :?:
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Sty 2018, 18:09

Hamulce sprawdzić czy przypadkiem jedno koło nie trzyma. Zawieszenie w dobrym stanie? Ściąga jak trzymasz gaz i jak puścisz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Sty 2018, 18:13

Hej, hamulce sprawne jak najbardziej. Za nim wjechałem na geometrie sprawdzali zawieszenie na ścieżce + amory hamulce. Jak byłem na wulkanizacji to jeszcze kręciłem kołami i sprawdzałem czy się kręcą normalnie. Mam wrażenie, że prawe koło względem lewego jest jakieś 0,5 cm może 1 cm cofnięte do tyłu, jak wsadzę palce między nadkole a koło to wchodzą mi 3 palce lekko od strony kierowcy, zaś od strony pasażera 3 palce tak ciasno.
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Sty 2018, 19:13

No to już masz odpowiedz. Auto mogłobyć uszkodzone i coś krzywe jest np. Ława, piasta
Mogłeś też udarzeć gdzieś w krawężnik lub zaliczyć większy dół i wahacz mogł się skrzywić.
Weź mertówkę i zmierz sobie odległość między tylnym a przednim kołem z lewej i prawej i będziesz widział różnicę. Najlepiej mierz od środka felgi wtedy pomiar będzie najbardziej rzeczywisty
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Sty 2018, 19:49

oki, ale jak sprawdzić czy to wachacz, czy np krzywy amortyzator, czy coś takiego, co odpowiada najczęściej za cofnięcie koła ?
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Sty 2018, 19:53

Szemix napisał(a): https://drive.google.com/file/d/1f7P0EJ ... sp=sharing
Przeciez widać jakna"patelni"ze przod prawy jest cofniety wzgledem lewego i vice versa.Oczywiście mozna kombinować przesuwając ławę przedniego zawieszenia prawa str.do przodu a lewa str.do tyłu.Nie pamietam czy jest mozliwosc wykonania takiej regulacji.Katy pochylenia kól tez nie sa idealne ale to powinni Ci wyregulowac bo taka mozliwość jest..
Kao napisał(a): Najlepiej mierz od środka felgi wtedy pomiar będzie najbardziej rzeczywisty
Kao-jezeli chcesz wykonac to dokładnie to od krawedzi felgi przedniej do krawedzi felgi tylnej...czytaj:rantu.... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki silnik wybrać w Toyota Yaris II (P9)?
    Toyota Yaris II została wprowadzona na rynek w 2005 roku (gościła na nim przez kolejne sześć lat do 2011) zastępując model pierwszej generacji który był dobrze przyjęty na rynku. W przypadku silników zmieniło ...

21 Sty 2018, 19:56

Szemix napisał(a):ale jak sprawdzić czy to wachacz, czy np krzywy amortyzator, czy coś takiego, co odpowiada najczęściej za cofnięcie koła ?
Musisz znalezć zakład gdzie pracujacy ludzie MYŚLĄ... :!: :!: Najlepszy sprzet nie zastąpi ludzkiego myslenia.On tylko pomaga w pracy...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Sty 2018, 19:59

No właśnie, ciężko o taki warsztat, tutaj wszyscy zawsze wymieniają pół auta od razu i nie gwarantują, że będzie dobrze robią Ci geometrie kół mimo, że wiedzą, że auto jej nie przejdzie.
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Sty 2018, 20:09

Szemix napisał(a):No właśnie, ciężko o taki warsztat,
W tym wypadku to całkowicie się z Toba zgodze bo temat ten przerabiałem jak pracowałem na SKP.Dodatkowo robilismy na specjalnym stanowisku pomiar i regulację zbiezności-geometrii.
Szemix napisał(a):tutaj wszyscy zawsze wymieniają pół auta od razu i nie gwarantują, że będzie dobrze
Nie jest to temat łatwy ale po wykonaniu pomiaru geometrii jezeli bylo widac ze coś odbiega od normy to zawsze staralismy się to zlokalizowac/wzrokowo,pomiar metrowką/i klient dostawał zadanie do wykonania a pozniej powtórka z rozrywki... :D
Ps.Nie chce się mocno chwalic ala do nas przyjezdzali tez samochodami z serwisów.Oczywiscie jak nie mogli sami ogarnąc tematu... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Sty 2018, 20:21

Migi60 napisał(a):Kao-jezeli chcesz wykonac to dokładnie to od krawedzi felgi przedniej do krawedzi felgi tylnej...czytaj:rantu....
Migi nie denerwuj się każdy ma inna "taktykę" ja jestem zwolennikiem mieszenia od środka (no chyba że felga nie pozwala) wtedy jak najbardziej Twoim sposobem będzie lepiej.
Migi60 napisał(a):Oczywiście mozna kombinować przesuwając ławę przedniego zawieszenia prawa str.do przodu a lewa str.do tyłu
no łatwy nie są regulowane a jak już to tylko tyle co luz w tulei czyli niewiele.
Trzeba wziąć na podnośnik dobrze obejrzeć i pomierzyć odległości z lewej i prawej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Sty 2018, 20:34

Kao napisał(a):nie denerwuj
Ani mi to w glowie.Ja miałem swoj sposob i zawsze przy nim bede obsawał.W kazdym przypadku mi się sprawdzal...
Kao napisał(a):no łatwy nie są regulowane a jak już to tylko tyle co luz w tulei czyli niewiele.
To zalezy oczywiscie w jakim modelu samochodu.Mielismy bardzo prosty sposob-naciąganie,przesuwanie lawy w bok-PAS NAPINAJĄCY.Zdawał egzamin... :ok:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014