Volvo V70 II 2.4 Falujące obroty na biegu jałowym

28 Kwi 2025, 21:53

Jakiś czas temu zacząłem mieć problemy z przepustnicą. W trakcie jazdy zapalała się czerwona lampka silnika i samochód wchodził w tryb awaryjny. Zaś na biegu jałowym po dodaniu gazu, obroty spadały do normalnego poziomu po około 15-20 sekundach. Oddałem przepustnicę do regeneracji. Zostały wymienione potencjometry. Po zamontowaniu przepustnicy problemy ustąpiły połowicznie. Na biegu jałowym obroty schodziły do normalnego poziomu po około 5 sekundach. Mechanik odkrył, że odpięty był wąż prowadzący do zaworu oczyszczania filtra węglowego. Przewód został zaślepiony i błąd (nieprawidłowy sygnał zaworu oczyszczania (CP) filtru węglowego) skasowany na komputerze. Samochodem można normalnie jeździć, nie wchodzi w tryb awaryjny. Obroty szybciej wracają do normalnego poziomu, jednak nadal dopiero po kilku sekundach. Ma ktoś pomysł co to może być? Załączam link do filmu na yt:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Damiencki
Nowicjusz
 
Posty: 43

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    QG0 - okres obsługi (standardowy okres obsługi)
    Przegląd ten dokładnie to QG0 (bez systemu przedłużonego czasu między przeglądami). Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy. Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis ...
    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...